Nog meer duikfans hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Nog meer duikfans hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 15:03

Ik ben daar dus helemaal weg van: Scuba duiken!! Lachen

Ik heb het 2 jaar terug ofzo voor het eerst gedaan via mijn middelbare school, hadden we een sportproject, en ik ging duiken. Gewoon in het zwembad in Veenendaal, en zelf dat vond ik al helemaal geweldig.
Afgelopen zomer heb ik het in Griekenland ook een keer gedaan (ons balkon keek recht uit op de duikschool dus het begon natuurlijk gelijk weer te kriebelen Schijnheilig ) en daar was het helemaal mooi!! Allemaal van die mooie riffen en gekleurde visjes enzo!! Party!!

Nu wil ik dit jaar ook (het lieft nog voor de zomervakantie natuurlijk.. Lachen ) mijn PADI diploma halen, zodat ik overal tot (ik geloof) 18 meter mag duiken!! Ik heb er nu al zin in! Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:02

Ik heb mijn open water en advanced duikbrevet. Dus ik kan wel een fan genoemd worden. Een half jaar lang heb ik elke week 2 duiken gemaakt (toen woonde ik op Aruba). Ook heb ik gedoken in Indonesie, Martinique en Malaysie. Hopelijk kunnen mijn vriend en ik deze zomer weer de zee in. Lekker hoor!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:53

in spanje!!! ooo geweldig!!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:51

present Haha! 2 * + medical trained bij de IADS en heb in oktober nog gedoken in Curacao

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:21

ikzelf duik dus niet, maar ben met een waterrat getrouwd.
iedere week trainen in het zwembad en dan met mooi weer bubbelen maar.
gelukkig kunnen we onze hobbies goed combineren,
kijk maar eens op onze homepage : divehorse.com

groetjes van marijke

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 20:47

Ik hoop het dus ook ooit nog eens in zo'n mooi exotich land te doen, lijkt me echt geweldig!! al die tropische vissen enzo!! Cool

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:56

Ik heb mijn PADI Open Water brevet zo'n 5 jaar geleden gehaald, in het azuurblauwe en super-heldere water van de Malediven!!! OK dan!

Echt, zo mooi als het daar was onder water, dat kun je je niet voorstellen.
Het mooiste daar waren de manta's (enorme roggensoort) die als ruimteschepen door het water zweefden.

Sindsdien heb ik niet meer gedoken, helaas kom ik heel vaak verkouden het vliegtuig uit op de plaats van onze vakantiebestemming, en dan is het niet verstandig onder water te gaan...

Maar zo mooi als het op de Malediven was zal ik niet zo snel meer evenaren denk ik.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:24

Ik heb het PADI-OW brevet en heb ik september nog 2 duiken gemaakt voor de kust van Bodrum.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:21

Ik kan alleen maar snorkelen Haha! maar toen ik dat voor het eerst deed, raakte ik echt in paniek, ik begon half te hyperventileren enzo. Bloos! Duiken durf ik niet. Ben gewoon zo bang dat ik ergens op de bodem lig en dat ik niet meer boven kan komen ofzo

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:28

Hoi Hoi

Ik heb in augustus 2002 mijn open water brevet gehaald en sindsdien zijn we (mijn vriend en ik Schijnheilig )twee keer een week wezen duiken in Egypte. Daarnaast nog twee duiken gemaakt in Nederland. Ik wil aankomende mei mijn advanced gaan halen en inmiddels zijn we alweer plannen aan het maken voor een volgende duikvakantie

We hebben daarnaast een digitale Cheese! met onderwaterbehuizing en hebben heeeeel mooie foto's gemaakt van onze duikvakanties, blijft leuk om naar te kijken!

Ik vind de onderwaterwereld bijzonder mooi en kan er uren over praten, hahahah. Haha!

Iris

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:16

Ik heb op tenerife gedoken, ik was meteen verliefd Lovers
Ben altijd al een waterrat geweest, en dol op vissies.
Dat ik daar tussen de vissen zwom was zo onwerkelijk, zo mooi Lachen

Ik zou graag nog eens me padi willen halen en een keertje willen duiken in het malawi en tanganyika meer, daar zitten me lievelingsvisjes Knipoog

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:43

Jennygirl schreef:
Ik heb mijn open water en advanced duikbrevet. Dus ik kan wel een fan genoemd worden. Een half jaar lang heb ik elke week 2 duiken gemaakt (toen woonde ik op Aruba).



Mijn eerste duik was op Aruba..... samen met die mannen van de Marinebasis. Mijn zwager zat toen op Savaneta als kok.
We hebben geoefend in de kweek vijver (bij de ingang waar de marineschepen richting Savaneta gaan)
Daarna hebben we een duik gemaakt naar het Zwarte Gat en op Babybeach de pijpleiding gevolgt (was leuk maar wel zwaar ivm stroming)

Het jaar daarop wilde ik mijn brevet daar halen maar helaas is daar nooit iets van gekomen....
Niet getreurt... we zullen wel vaker nog daar komen en dan ga ik hem wel halen.

Ik vind het schitterend en het heeft mijn angst voor..... vissen.... overwonnen. Ja erg he, ik was bang voor vissen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 12:18

Ja, vissen was ik ook nooit zo dol op, die glibberige beesten... Maar ik vind ze prachtig om tussen te duiken nu, al die mooie beestjes om je heen !

Jammer alleen dat het best, eh, Geld, geld! duur is om je Padi te halen, vor mij dan, ik moet het nlk allemaal zelf betalen....

Malediven, welja Odin!! Nu wordt ik écht jaloers!! Moet je de volgende keer maar als een soort eskimo in het vliegtuig gaan zitten (is misschien wel even lastig als je weer uit het vliegtuig moet, en in dat warme land bent, en dan alles weer uit moet trekken Knipoog ) maar dan kun je tenminste duiken Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:25

Bettine, ik zou eens gaan kijken bij wat andere bonden dan de Padi. Als voorbeeld, onze club verzorgt ieder jaar een training 1 * IADS (in de praktijk vergelijkbaar met Advanced Open Water, formeel gelijk aan Open Water) en dat kost incl een jaar lidmaatschap (= iedere vrijdag conditietraining in het zwembad) 300 euro.

nog even afgezien van het feit dat las je in Nl leert duiken, het in de tropen een eitje is, maar andersom niet echt.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 12:46

Lielle schreef:
Bettine, ik zou eens gaan kijken bij wat andere bonden dan de Padi. Als voorbeeld, onze club verzorgt ieder jaar een training 1 * IADS (in de praktijk vergelijkbaar met Advanced Open Water, formeel gelijk aan Open Water) en dat kost incl een jaar lidmaatschap (= iedere vrijdag conditietraining in het zwembad) 300 euro.

nog even afgezien van het feit dat las je in Nl leert duiken, het in de tropen een eitje is, maar andersom niet echt.


Zou ik inderdaad best eens kunnen doen, maar dan moet ik waarschijnlijk weer zo ver hier uit de buurt, wat voor mij niet echt handig is, aangezien ik geen rijbewijs, en dus ook geen auto heb.... Zij zijn groot en ik is klein!

Ik was trouwens al wel van plan mn diploma in Nederland te halen, daar heb ik het inderdaad ook al met andere mensen over gehad. Als je het leert in mooi helder water is het makkelijk duiken/navigeren. Kom je daarna in die erwtensoep hierzo (nouja, bijna dan Knipoog ) wordt het toch een stukkie moeilijker!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:00


Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:17

Ik heb nu twee keer gedoken in Egypte. Ik ben bang dat onze eerste duikvakantie ook gelijk ons mooiste duikvakantie is geweest Knipoog.
We hebben daar nl dolfijnen en een megamooie walvishaai ontmoet. ZOOOO bijzonder dat er zo'n groot beest (deze was nog klein...zo'n 6 meter) onder je door kan zwemmen...hij zwom nog geen halve meter onder me...heel bijzonder dus .

Ook van dit dier hebben we foto's, wij hadden toen net onze camera en hebben niet zulke mooie foto's kunnen maken, maar aan boord was er ook iemand met een heel goede Cheese!, dus van hem hebben we de foto's gekregen.

Mijn favoriete vis is toch wel de trekkersvis. Heel mooie vis vind ik dit en je ziet ze vaak, hebben jullie ook een favoriete vis?

Wij waren zo'n E365 kwijt voor onze open water brevet (per persoon). Ik vind het wel waard. Een ander verhaal zijn de spullen die je gaat gebruiken...wij hebben alles aangeschaft en dat kostte heel wat Geld, geld! ! Maar goed, we hebben er absoluut geen spijt van, het is heerlijk om je eigen duikpak aan te kunnen trekken tijdens een duikvakantie.

Op ons lijstje staan o.a. de similan eilanden bij Thailand, maar zeker ook de malediven. Ach...we sparen gewoon verder en zien wel waar we uiteindelijk terecht gaan komen.

Dit jaar wordt het waarschijnlijk weer Egypte, het is "maar" 5 uur vliegen, goedkoop en de rode zee is hartstikke mooi OK dan! *LOL* .


Iris

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:41

Maleisie is ook een aanrader! Persoonlijk vind ik murenes prachtig, vooral als ze vrij zwemmen.

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:32

Lielle,

Waar in Maleisië ben je geweest? Wij hebben daar ook al eens naar zitten kijken nl.

Wat is precies een duikaanrader in Maleisië? Vertel vertel, want ik ben natuurlijk reeeeuze nieuwsgierig *LOL*

Iris

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:42

Wij zaten op de Perhentian Islands, aan de oostkust. Geen superbekende locatie, wel mooi rustig (op eilanden zelf is dus echt niets te doen!) en prachtig koraal en roggen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:55

ik heb 2 of 3 jaar terug mijn PADI open water gehaald... als cadeautje van mijn ouders mocht ik `m halen ...
Zowel mijn vader als mijn moeder duiken allebeide ook... mijn vader is advanced + geloof ik en mijn moeder is ook open water...

ik vind het enorm leuk om te doen alleen heb nog niet echt veel gedoken omdat je hier in nederland erg slecht kan duiken en ik eigenlijk niet goed onderwater durf in het buitenland met een "vreemde" vind het erg jammer maar niks aan te doen...

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:16

Perhentian Islands is vrij duur he? Heb je dit vanuit Nederland geboekt of gewoon daar?

Murenes zijn heel mooi, ze laten zich makelijk fotgraferen Cheese! en zien er gevaarlijker uit dan ze in werkelijkheid doen. Maar goed, het blijft uitkijken geblazen, dat geldt voor veel vissoorten

Zijn er ook mensen die veel in Nederland duiken?

Iris

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:27

Perhentian viel nogal mee. We hebben drie weken rond getrokken in Maleisie per oV en zijn dus ook op de bonnefooi op Perhentian terecht gekomen. Hotel (simpel; fan, klamboe) was 40 gulden per nacht of zo, duiken weet ik niet precies meer.

Ik heb in okotber op Curacao van die grote groene murenes vrij zien zwemmen *wow*

PS ik duik idd ook in Nl, maar niet zoveel meer, die tijd steek ik toch liever in de paarden.

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:31

Wow, groene, die heb ik nog nie gezien..ik heb alleen van die rood/zwarte (beetje roest eigenlijk) en witte gezien. Wel heel grote, erg apart he.
En heb je weleens van die trompetvissen gezien? Of een Napoleon...ook zooooo gaaf

Tja..ik kan er uren over doorgaan hahaha *LOL* *LOL*

iris

Zaza

Berichten: 37
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:39

wauw gaaf zeg! ik heb dit jaar ook gedoken met school wel in een zwembad maar twas echt zooo leuk! in een 'echte zee' zeg maar lijkt me helemaal gaaf!