Nu nog scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 00:28

Aangezien ik tijdens de proefperiode niet mocht scheren, zit ze nog steeds dik in de vacht.
Opzich valt het mee, maar ze heeft gewoon amper conditie en ook al stappen we tussen door meer dan draven/galop, ze is binnen no time zeiknat.

Is nu nog scheren niet een beetje laat?
Komt ze dan wel mooi in de zomer vacht?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:32

Januarie en Februari behoren de koudste maanden te zijn, daarna komt een hoop regen. Ik zou 't niet doen, maar misschien als je 'm op het laagste standje zet(dus niet helemaal kaal) dat 't misschien nut heeft.En zit ze ook wat sneller in d'r (zomer) vacht

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:00

ach welnee, bij mij is ie ook net geschoren en dat gaat perfect! Heeft zelfs een dag of 2 met een half geschoren lijfje rondgewaggeld omdat meneer zonodig het snoer moest slopen.. Haha!

Enige nadeel is natuurlijk wel dat hij al een poosje zijn winterdek + dikke wintervacht had en nu dus geen vacht en alleen die deken.. Maar ook hij was steeds drijf, zelfs als je m van stal haalde 's ochtends.. Dus eigelijk was t onvermijdelijk.. Hoe t met de zomervacht zit weet ik niet..

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:00

Dennis word ook binnenkort nog geschoren. De afgelopen jaren is hij ook laat nog helemaal geschoren(maar stond hij daarvoor al wel onder dekens en was hij al in jachtmodel geschoren). Dit jaar gaan we voor het eerst van teddyberen vacht naar helemaal kaal. Maar ik verwacht geen rare dingen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:02

Nu niet meer scheren!
Het zomer haar zit er alweer onder, dan scheer je dat ook meteen af... worden ze niet mooier van...

Nog een week of 4-6: dan mag je alles er weer af roskammen. Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:32

mwah, dat zien we dan wel weer.. Het groeit sowieso toch wel weer aan.. En weet je? Meestal worden ze toch altijd 2 keer in t jaar geschoren? Dan lijkt mij dat je dan ook de zomervacht er weer af haalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:36

wij scheren paarden nog tot eind februari en zonder problemen. Je moet gewoon kijken of de vacht er al doorkomt, dat heeft niet met een datum te maken maar met je paard.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:40

Ik weet iemand die een Fjordje had. Die persoon was absoluut tegen scheren, maar heeft eindelijk verstandig gedaan. En pas zijn Fjordje geschoren.
Dus als het nodig is gewoon doen.
En een week of 4-6 beginnen mijn pony's nog niet aan zomervacht hoor, of de temperatuur moet zo gaan stijgen. Mijn pony is al een tijdje geleden geschoren, maar heeft nog weinig haar door dikke dekens.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:05

Na december mag je niet meer scheren. De zomervacht is dan aan het groeien, en dan scheer je de beschermlaag eraf. Als het in de zomer dan een keer regent, gaat het dwars door de vacht en krijgen ze het meteen koud.

lanatje
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Antwerpen, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:41

Eigenlijk zou het idd al te laat zijn om te scheren, maar ik heb mijn paard vandaag ook nog voor de 2e maal dit jaar geschoren dus...Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:05

nou dat merken we dan wel weer al denk ik niet dat t zomers echt zo koud is en zal een regenbuitje met de warmte best lekker zijn! Enne.. die zomervacht was er nog niet hoor

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:08

het kan best hoor... 2 jaar terug heb ik meron eind januari geschoren en die kwam nog supermooi in de zomervacht.
wel goede dekens op doen