Iemand nog tips voor/tegen (?) een hangend paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 16:02

Misschien zijn hier al topics over geweest, maar bij zoeken moet je een auteur invullen en ik weet dus niet wie het geschreven heeft.
Maar goed mijn pony gaat dus overal hagen (behalve in de trailer) waar ze vast komt te staan...
niet handig, want ze heeft al van alles kapot getrokken waren het de halsters of touwen niet dan de knipjes van de touwen of hetgeen waar ze aan vaststond wel...
op dr kop geven werd het alleen maar erger van..
en het is puur pesterij.. geen angst ofzo.. ( ja ik ken haar toch nog wel een beetje na 7 jaar)
iemand ervaringen/oplossingen???

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:48

Halsband. Je hebt van die sterke halsbanden, die doe je om de nek, heel stevig touw eraan, vastzetten aan iets wat nog steviger is, en laat ze maar hangen. Als het idd geen angst is zoals je zegt, dan zal je pony ook niet zomaar onderuit gaan. Bij ons op stal twee paarden op die manier van hun flauwe grappen afgeholpen.
Een paard wat steigert kun je het afleren door een zakje warm water op z'n kop stuk te slaan, misschien werkt dat in dit geval ook. Denk het eerlijk gezegt niet, maar wie weet....

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:54

Mijn mening is dat je hem misschien een keer een ongelooflijk harde trap onder zijn hol moet geven! }> Ik vind het vaak wel sneu, maar het helpt wel heel goed!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 17:18

Juist!!! Op het moment dat je pony begint met hangen, dan een ongelovelijke knal verkopen met een bezem of een zweepje. Dit is het enige dat helpt.

!!!!GEEN nekband!!!!!! omdoen, want dan kan hij zijn nek breken als hij gaat hangen en je net te laat bent met een opdonder.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 17:40

Had een verzorgpaardje van me ook.. Maar die had dus wel angst.. (weet niet, en wil ook niet weten wat er daar mee gebeurt is..)
Maar die hebben we zo'n touw aan de muur van een soort plastic/elastiek gezet (kan je gewoon kopen bij divoza) Dus dan brak het touw niet zo snel.. en als je hem dan een flinke tik achter zn kont met de bezem gaf ging ie weer naar voren, maar zonder dus dat het touw brak.. dus won hij niet.. maar ging langzamerhand wel beter! *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:50

Sommige paarden krijg je er niet helemaal van af. Mijn paard dus..... Erg irritant.
Ze hangt normaal gesproken niet hoor, ik kan haar overal aan vast zetten.
Maar het gaat bij haar snel mis. Ze hoeft maar ergens een beetje schrik van te krijgen en ze hangt.
Twee dagen geleden weeeeeer een halster naar zijn mallemoer en Isolda had haar hakken open. Zo heb ik al menig halster versleten.

Voordat je gaat slaan, zou ik er toch wel even goed opletten waarom je paard gaat hangen. Ik hoef dat namelijk bij Isolda niet te doen, die flipt compleet.

Maar goed, hier heb jij verder niet zo veel aan. Ik ben er bij Isolda gewoon aan gewend dat het 1x in de zoveel tijd gebeurd dat ze flipt. Kwestie van een knoop in je halstertouw die je direct los kan trekken. Spaar ik tenminste mijn halsters nog.....

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:31

Bij mijn paard was het een kwestie van vertrouwen
Ik ken een ander paard die het uit NIJD deed
gewoon expres
die zet ze nu dus vast aan een halster (paardeknoop)
en een halsband met een stu ECHT touw eraan vastgeknoopt en die ook vast maken
Als ze gaat hangen Haar flink laten schrikken (kan ook met een emmer tegen haar kont slaan)
dan springt ze waarschijnlijk naar voren en dan belonen!
Nogmaals elk paard is anders
ik heb zelf ook een stuk rubber wat meerekt als ze gaat hangen
Je moet haar dit zo snel mogelijk afleren
Mijn paard is al meerdere malen achterover geklapt
en ze kunnen lelijke wonden oplopen
En voor hun nek is het heeeeel slecht
Succes ermee, voor vragen PB me!