mooie staart!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

mooie staart!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 23:47

HEEEEEEEEEEEY jaja kom ik weer met z'n vraag! Tong uitsteken
Maar ik wou eigenlijk wel eensl weten hoe sommige die staart van hun paard zo mooi houden want mij lukt het echt niet ook al pluis ik em helemaal uit de volgende dag kom ik er amper door heen met de borstel!!! dus daarom vroeg ik me af hoe jullie dat deden! nou hier een paar voorbeeldjes van wat ik nou bedoel!

Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
En natuurlijk hebben sommige bokkers ook een paard met z'n staart!!!!!!
Zo nu weten jullie denk ik wel wat ik bedoel! nou ik hoor het graag want ik wil natuurlijk ook dat marco z'n mooie staart krijgt!!! *LOL* Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:48

Equistar, in gevlochten op stal laten staan. Enz.

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:48

*kwijl* wauw pamba heeft dat niet hoor had ze et maar ik ben wel benieuwd

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:54

Ik houd ze niet altijd schoon hoor, alleen op wedstrijd Haha! .

Gewoon lekker uitwassen, antiklit inspuiten en knopen eruithalen. Dan een beetje met de zachte borstel erdoor als de knopen eruit zijn. Een een vlecht maken de nacht ervoor als je een golvend effect wilt Knipoog
En natuurlijk je staart netjes laten groeien. Als je met allerlei kammen hem gaat borstelen gaat hij al snel uitdunnen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:56

ik zag laatst dat xmoonlightx het deed met zon varkensharen-brostel voor mensen, daar werd de staart echt mooi van!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:57

Je paard moet wel gezegend zijn met een dikke,volle staart.

*droomt weg*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:58

DeesDeBest schreef:
Equistar, in gevlochten op stal laten staan. Enz.

Meestal hoef je het nog niet eens in te vlechten. Als je zorgt dat je iets als bijvoorbeeld Equistar er in doet en dat heel netjes uitkamt (van onder naar boven) en dat dan dagelijks, dan blijft het netjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:58

zo`n baby borstel erdoorgeen halen zijn echt superzacht
en hier een trucje voor goedkope anti-klittenspray!! men neme een plantenspuit, doet er een beetje cremespoeling bij en water. Schudden voor gebruik, staart insprayen en doorborstelen....suc6 (ik gebruik het zelf niet hoor)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:00

Staart en manenspray, komt een soort laagje overheen waardoor het minder klit.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:56

ik gebruik helemaal niks voor malibu dr staart..en die is toch echt heel dik en er zitten mooie krullen in !

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:04

Bofkont..

*denkt weer aan de sprietjes die aan dees hangen*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:10

Ontklit spray!
Werkt geweldig.
Ik heb 1 paard die heeft een onwijs gave staart, die heeft krullen, verschillende kleuren en een ontzettend dikke staart. Je bent met deze staart wel even bezig voordat hij helemaal mooi is hoor, want de krullen draaien heel snel in elkaar..

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:22

equilux (of hoe heet dat spul in die oranje flessen) werkt geweldig. En ook vlechten en daarna uitkammen geeft een voller effect...

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 02:05

Suzy schreef:
equilux (of hoe heet dat spul in die oranje flessen) werkt geweldig. En ook vlechten en daarna uitkammen geeft een voller effect...


equishine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 02:23

vooral juist niets mee doen. Wij halen op stal vaak niet eens het stro eruit, behalve als het er heel erg vol mee zit. (of als er klanten zijn natuurlijk...) Voor wedstrijden/klanten worden ze dan gewassen en ingesprayed met anti-klit, en als ze droog zijn helemaal uitgeborsteld. Je breekt met het borstelen van de staart altijd haren dus dat moet je niet te vaak doen.

Verder zorgen dat de staart niet te lang is zodat ze er niet op kunnen gaan staan (en er stukken uit trappen)

De detangler van Cowboy Magic is trouwens de beste anti-klit en ze gaan er ook van glimmen. Kun je alleen niet bij paarden op zaagsel gebruiken, dat stof blijft er aan plakken ahw.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 02:32

vaak uitborstelen en equistar gebruiken

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 08:43

babyolie, daar gaat hij ook goed van glimmen.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:58

Hercules heeft een hele mooie volle staart.. hij heeft meestal van zich zelf beetje slag erin.. hier wat fotos

Voor dat die geknipt was..
Afbeelding
Na het knippen
Afbeelding

Ik pluis hem uit.. en dan haal ik even een harde borstel er over heen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:16

Ik gebruik bijna dagelijks antiklit spray, en borstel dat dan uit. Daarna nog een beetje antiklit erin. Dit doe ik omdat mijn paard nog wel eens wat plukken staarthaar verliest in zijn stal, hij blijft dan hangen achter een gespleten stuk hout of zo. Nu ik zijn staart met antiklit behandel gebeurt dit niet meer en blijft zijn staart lekker vol.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:57

Ik ben zeer lui aangelegd Haha!, alleen voor wedstrijden was ik patos haar staart, vervolgens spray ik hem in met equishine en dan pluis ik hem helemaal uit, vervolgens met zo'n varkensharen borstel nog even doorkammen om er weer 'een geheel' van te maken na het pluizen. Ook houd ik haar staart vrij kort , zo'n 2 a 3 handen onder het spronggewricht

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:58

amber had een onwijs voole staart... tot ze in de zzomer een keer ging schuren Boos! stuk dunner. nu scheer ik hem dus maar een beetje bij aan de zijkanten. daar hangen alleen wat spietjes. en voor de wedstrijd wassen uit de kli halen en vlechten.
Afbeelding
dit is er van over gebleven :S

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:33

ow ja dat heb ik dus ook met Marco! hij schuurt heel veel met zijn staart tegen iets aandus dan is het helemaal nie mooi meer. maar ik rij geen wedstrijden ofzo dus ik was em bijna nooit! maar als ik de staart was dan zit hij de volgendedag weer vol klitten! Boos!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:03

weet je hoe dat komt bij die sportpaarden van je foto's
die paarden gaan bijna nooit in de wei, zeg maar nooit.. worden regelmatig gewassen! en iedere keer voor het rijden equistar erin doen..
zo doen ze het op de dressuurstal waar ik stage loop.. en die staarten zijn altijd mooi!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:21

Parretje gaat elke dag de wei of de paddock in, zo afentoe was ik de staart, spray er wat antiklit in, of babyolie vermengd met water.

Elke dag even doorborstelen, en dan blijft die ook mooi.

Alleen als ik het ene paar dagen niet bij hou dan is het weer 1 geel plakkerig zooitje Haha!

Dus als ik vantevoren weet dat ik even geen tijd heb gooi ik der na het wassen en spuiten een vlecht in.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:24

Normaal niet te veel aan doen. Voor de wedstrijd wassen en inspuiten met antiklit middel en klaar is kees