stofkont

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 14:44

mijn paard heeft altijd een ontzettend stoffige kont. Ik kan hem wel een uur poetsen, maar dan ligt er nog zo'n laagje los zand op. Ik heb geen zin om hem te gaan stofzuigen ofzo. Heeft er no iemand tips voor mijn altijd smerige paard???


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:48

poetsblokjes daarna glansspray erobver en dan met een glansborstel uitpoetsen. een keertje met wol eroverheen lukt ook das namelijk vettig en haalt alle stof eruit of een vochtige handdoek over d'r kont halen haha ik ben er expert in geworden na al die keuringen zelf vind ik de eerste het beste en minste moeite

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 14:55

thanx, zal ik eens proberen. Zal meneer niet blij mee zijn, want hij houdt niet van gefrut aan z'n lijf. Eigen schuld, moet ie zich maar niet altijd zo vies maken Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:35

He wat is een glansborstel??

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:57

En wat zijn poetsblokjes????? Verward-
Petra

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:56

Dat zijn van die vierkante blokjes van heel raar spul, is licht gewicht en heel handig voor horzeleitjes en lossen haren en natuurlijk voor de glans en je kan het langs de muur afschuren dan word de rand weer scherp en dan kan je er weer mee over je paard heen (jeetje zeg dat valt niet mee om dat uit te leggen hahahaha Party!! )maar ze staan ook in de paardendrogist en in elke ruitersportzaak kun je ze kopen en ze kosten ongeveer een gulden of 5...pfffff, ik hoop dat je het een beetje snapt Dromen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 22:06

Babydoekjes van Zwitsal... Pling

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 08:18

Na het poetsen met een vochtige spons erover, en daarna wat Equishine erop. Als een spiegeltje!!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 13:22

ik doe altijd poetsen en dan met Equistar eroverheen en dan glimt hij heel erg! Want mijn pony heeft altijd bij zijn schoft van dat stof zitten.. echt heel irritant maarja

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 16:45

Een glansborstel is een borstel met hele lange haren. Als je klaar bent met poetsen dan haal je daarmee de laatste stofjes/haartjes weg en daar gaat ie van glimmen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 17:01

Dat equidinges he, dat heb ik ook. Ik gebruik het alleen op Berbers manen en op de staarten van beiden. Ik merk heel erg dat als je het erin gedaan hebt, dan is het heel mooi, lekker zacht enzo. Maar na een tijdje, een paar dagen ofzo, wordt het heel vies en plakkerig. Alsof dat spul extra vuil aantrekt en vastplakt. Hebben jullie dat ook? Of ligt het aan mij? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 09:46

ik was mijn paard een keer of 2 per maand in de winter en in de zomer bijna dagelijks. Nooit geen last van stof meer en altijd een superschoon en glanzend paard!! Pling

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 10:11

ik gebruik altijd van die heeeeele grote borstels, zijn bijna vegers (hihi). met van die lange haren. die vind ik persoonlijk ook supergoed voor stof enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 09:32

Pablo glimt heel makkelijk van zichzelf. Heeft hele dunne vacht dus dat zal wel helpen. Op zijn kont zit wel eens wat stof, ook na et poetsen maar daar maak ik me eigenlijk niet zo druk over. Wat helpt is als ik het er echt af wil hebben, een vochtige warme doek er over (wel goed uitgeknepen zodat je paard amper nat wordt en goed warm), een zwitsal doekje. En altijd een glansborstel of een stukje schapenbont (van een oud singelbontje wat te lang was)
Equi-dinges (oranje fles)gebruik ik wel voor de staart en daar ben ik tevreden over.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 16:52

Ik heb laatst twee flessen equishine bij Divoza gehaald. Goed spul.
Babydoekjes of schapenvacht zijn inderdaad ideaal om het stof uit de kont te halen.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 00:20

swiffer doekjes helpen bij mij heel goed

laatmederin

Berichten: 155
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Gent

Re: stofkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:43

Buiten poetsen, het liefst bij een beetje wind. Dan raak je een hoop stof meer kwijt dat wanneer je binnen in de stal bezig bent.

(oh, dit is al een behoorlijk oud topic zie ik nu... ben wat afgedwaald geloof ik )

Waarom mag ik niet zonder onderschrift??

Anoniem

Re: stofkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:22

Een poetsblok is een soort puinsteenachtig-vierkant ding dat heel goed het vuil opneemt

Anoniem

Re: stofkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:24

Huh, wat een oud topic is dit Whaha, weird

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: stofkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:37

staan anders wel goede tips in..

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: stofkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:38

Haha, inderdaad oud topic!
Wilde net nimber erop wijzen dat we tegenwordig euro's hebben. En toen zag ik dat dit topic al zo'n 4 jaar oud was.
Wel handig om te weten trouwens allemaal..

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: stofkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:42

Oj, toepasselijk.
Dit topic is uit de stoffige oude kast gehaald.
Dus een slotje.

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duality, maessie, VogeltjeM en 31 bezoekers