mennen op straat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 16:54

hallo allemaal,

wat moet je nou precies doen als je met een aanspanning de openbare weg op gaat?? Hoe weten het overige verkeer dat je af wilt slaan ofzo??

gr linda Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 18:47

Net als je fiets of net als met de auto moet je richting aangeven welke kant je op gaat. In princiepe moet je met 1 hand kunnen mennen. Met de andere hand geef je of richting aan naar rechts (hand uitsteken) of je doet je zweep boven je hoofd en wijst naar links (wel goed achterom kijken niet alle bestuurders van auto's snappen dit) Als je met de kar de weg op gaat ben je wel verplicht zo'n rare driehoek achterop te hebben.
groetjes essie

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:44

Er zijn inderdaad een aantal verkeersregels waarmee je aan kunt geven wat je gaat doen. Afslaan, of in een lager tempo gaan rijden.
Mijn ervaring: automobilisten snappen er geen snars van!

Ik doe dus altijd maar zoveel mogelijk om aandacht te trekken van een auto als ik iets ga doen.
Ik vind het soms jammer dat veel mensen in het verkeer je niet snappen. Steek ik mijn hand uit, lijkt me toch duidelijk dat ik af wil slaan..!! Maar ze halen je toch vrolijk in, ook terwijl je al halverwege de bocht bent. Frusty

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 10:40

ik wist niet dat je zo'n driehoek p de kar moest hebben. ik zal er eens eentje regelen. ik steek mijn zweep gewoon boven me uit en de meeste snappen het hier wel, gelukkig maar, want ik weet dat er hier veel menners in de buurt zijn.
ik ga binnenkort maar eens informeren voor het koetsiersbewijs, dat lijkt me wel handig om te hebben.

gr linda Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:04

Tja, als je het koetsiersbewijs haalt, leer je ook alle regels. Is wel erg handig! Cool

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 16:53

ja, heeeeel handig *LOL* maar de tijd ontbreekt nu, het zal wel volgend jaar worden denk.

gr linda Lachen