Wat vinden jullie een goede staleigenaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Wat vinden jullie een goede staleigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 21:56

Zoals de vraag al zegt, wat vinden jullie een goede staleigenaar?
* Waar moet hij allemaal voor zorgen?
* Wat moet hij allemaal weten?
* Hoe moet hij dingen doen/oplossen?

Ik vraag me dit af omdat ik niet tevreden ben over mijn staleigenaar.. en vraag me af of meer mensen hier last van hebben Verward


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:58

een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houd

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:01

gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houd

Daar heb ik weinig aan toe te voegen.
Ik zou het alleen iets anders formuleren.

Iemand die zich nergens ongevraagd mee bemoeid, maar wel het welzijn van je paard met je mee in de gaten houd.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:04

idd... verder zou het heel fijn zijn als een goede staleigenaar je paard op de wei kon zetten en terughalen, maar dat hoeft niet perse.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:08

Een goede staleigenaar is voor mij iemand die het beste met je paard voor heeft.
dingen die lekker zijn om er bij te hebben:
Paard wordt dagelijks even buiten gezet en binnen gezet.
Voldoende en verspreid over de dag gevoerd.
Houdt alle paarden in de gaten op mogelijke ziektenbeelden,waarschuwt desnoods de veearts als er niemand te bereiken is.
Onderhoudt de faciliteiten goed.

Iemand zoals onze staleigenaar dus OK dan! OK dan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:09

Mickey"]
[quote="gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houd

Daar heb ik weinig aan toe te voegen.
Ik zou het alleen iets anders formuleren.

Iemand die zich nergens ongevraagd mee bemoeid, maar wel het welzijn van je paard met je mee in de gaten houd.
[/quote]


jij bent duidelijk veel diplomatieker dan ik Haha! Haha!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:50

Ik heb wat dat betreft de ideale staleigenaar gevonden. hij houdt mijn paard ontzettend goed in de gaten, en als er wat met Bill is vraag ik meestal even aan hem wat verstandig is om te doen.
verder is hij altijd bereid om wat extra's te doen. Als ik ziek ben of zo, wil hij mijn paard altijd wel in de stapmolen zetten of zoiets. Echt heel fijn

Goedgekeurd onderschrift :)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:05

zeer belangrijk!!

mijn staleigenaar hoor je nooit en alles is altijd keurig geregeld,met onverwachte dingen regelt hij het voor je.

een kennis van mij gaat bij haar stal weg omdat de staleigenaar zeer wisselend van karakter is ,dus heerst daar een spanning in stal.
en dat terwijl de accomodatie en stallen echt toppie zijn!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:08

Iemand die verstand heeft van paarden, en er liefde voor heeft...

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:20

Voor mij is een goede staleigenaar, iemand die zich aan zijn afspraken houdt. Ik heb in het verleden bij een stal gestaan met hele goede faciliteiten en toch beviel het mij daar niet, omdat niet alle (sommige wel) staleigenaren zich hielden aan de afspraken. Als je ergens je paard wilt stallen, dan vraag je van te voren wat je kan verwachten, dan kan je namelijk immers een goede keus maken. Voor mij is belangrijk, paard iedere dag even buiten in een paddock of in het land. Fijne rijbak, met goede bodem, hoeft niet een binnenbak te zijn. Frisse stal, die ook schoon moet zijn. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om zelf te mesten, omdat mijn ervaring is dat als de staleigenaar mest, het paard of kaal staat, of vies staat. Verder vind ik het belangrijk dat mijn paard voldoende ruwvoer krijgt, 3x daags hooi of kuil van goede kwaliteit vind ik heel belangrijk. Mijn paard is niet moeilijk wat betreft krachtvoer, hij heeft er niet veel van nodig en het type is voor hem ook niet zo belangrijk, bovendien kan je dat makkelijk zelf aanschaffen, ruwvoer is veel moeilijker. Maar ik kan mij voorstellen dat als je paard afhankelijk is van een bepaald type krachtvoer dat je staleigenaar dat wel mogelijk moet kunnen maken.
Ik begrijp wel dat als je bepaalde eisen hebt, die niet de gewoonte zijn van die stal, dat je er dan ook meer voor moet betalen, maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn. En wat belangrijk is, dat de staleigenaar dus deze afspraken nakomt.
Verder houd ik persoonlijk niet echt van een grote stal, dan ben ik te snel afgeleid en niet meer met mijn eigen paard bezig.
Gelukkig heb ik nu een stal gevonden (bij Paulanda, ook op Bokt), waar ik het prima naar mijn zin heb. Ik heb met deze eigenaar ook geen speciale afspraken, want ieder paard wordt daar op de bovengenoemde manier verzorgt en gevoerd. Bovendien als er iets is, kan ik dat op een prettige manier bespreken.
OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:28

wauweltje schreef:
Voor mij is een goede staleigenaar, iemand die zich aan zijn afspraken houdt. Ik heb in het verleden bij een stal gestaan met hele goede faciliteiten en toch beviel het mij daar niet, omdat niet alle (sommige wel) staleigenaren zich hielden aan de afspraken. Als je ergens je paard wilt stallen, dan vraag je van te voren wat je kan verwachten, dan kan je namelijk immers een goede keus maken. Voor mij is belangrijk, paard iedere dag even buiten in een paddock of in het land. Fijne rijbak, met goede bodem, hoeft niet een binnenbak te zijn. Frisse stal, die ook schoon moet zijn. Ik vind het bijvoorbeeld fijn om zelf te mesten, omdat mijn ervaring is dat als de staleigenaar mest, het paard of kaal staat, of vies staat. Verder vind ik het belangrijk dat mijn paard voldoende ruwvoer krijgt, 3x daags hooi of kuil van goede kwaliteit vind ik heel belangrijk. Mijn paard is niet moeilijk wat betreft krachtvoer, hij heeft er niet veel van nodig en het type is voor hem ook niet zo belangrijk, bovendien kan je dat makkelijk zelf aanschaffen, ruwvoer is veel moeilijker. Maar ik kan mij voorstellen dat als je paard afhankelijk is van een bepaald type krachtvoer dat je staleigenaar dat wel mogelijk moet kunnen maken.
Ik begrijp wel dat als je bepaalde eisen hebt, die niet de gewoonte zijn van die stal, dat je er dan ook meer voor moet betalen, maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn. En wat belangrijk is, dat de staleigenaar dus deze afspraken nakomt.
Verder houd ik persoonlijk niet echt van een grote stal, dan ben ik te snel afgeleid en niet meer met mijn eigen paard bezig.
Gelukkig heb ik nu een stal gevonden (bij Paulanda, ook op Bokt), waar ik het prima naar mijn zin heb. Ik heb met deze eigenaar ook geen speciale afspraken, want ieder paard wordt daar op de bovengenoemde manier verzorgt en gevoerd. Bovendien als er iets is, kan ik dat op een prettige manier bespreken.
OK dan!


Zelfde stal als ik
Zelfde Staleigenaar als ik
Kortom,zelfde Tevredenheid!! OK dan!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:31

gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houdT Knipoog

idem

en die als het acuut nodig is zelf eerst handelend optreedt en daarna overlegt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:40

Die afspraak heb ik idd ook, als Piet me niet kan bereiken en het is nodig belt hij de veearts. Dat hoor ik dan achteraf wel.

Goedgekeurd onderschrift :)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:03

Een goede staleigenaar is voor mij iemand die hart voor zijn dieren heeft en die ook goed met mensen kan opschieten. Mijn ervaring is dat dat een combinatie is die niet vaak samengaat...
Ik verwacht van een staleigenaar dat hij het beste met de dieren voorheeft, en in geval van nood niet aarzelt om te handelen. Dat er afspraken te maken zijn en dat deze ook worden nagekomen en dat de staleigenaar weet waar hij over praat. Zo iemand aan wie je advies kunt vragen, maar die zich niet ongevraagd overal mee bemoeit. Maar zo'n ideale stalhouder ben ik nog niet tegen gekomen...

* To Belg, or not to Belg *

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:46

Ach,

Naar mijn idee doet iedere stalhouder zijn best om het de klanten naar de zin te maken, dat er af en toe een dag bij kan zitten dat een stalhouder anders is dan andere dagen hoeft niet perse te maken te hebben met de stal.


Stalhouders hebben ook een prive leven waarin het een en ander kan zijn.

Ook klant zijnde zit je de ene dag wel lekker in je vel en een andere dag niet.

DIT IS MENSELIJK, we zijn geen robotten die je kan progameren

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:46

Ach,

Naar mijn idee doet iedere stalhouder zijn best om het de klanten naar de zin te maken, dat er af en toe een dag bij kan zitten dat een stalhouder anders is dan andere dagen hoeft niet perse te maken te hebben met de stal.


Stalhouders hebben ook een prive leven waarin het een en ander kan zijn.

Ook klant zijnde zit je de ene dag wel lekker in je vel en een andere dag niet.

DIT IS MENSELIJK, we zijn geen robotten die je kan progameren

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:40

Dat is ook zeker waar, het een en ander moet je ook bekijken door de ogen van een staleigenaar. Het is natuurlijk niet mogelijk om de hele dag voor je klanten klaar te staan. Ik heb er bijvoorbeeld zelf ook geen problemen mee, als mijn paard een keer een uurtje later te eten krijgt. Dan krijg je tenminste ook geen paarden die iedere dag op een vast tijdstip onrustig worden. Vroeger had ik de paarden thuis en als ik dan een avondje uitging, dan voerde ik ze gewoon s'middags en weer als ik thuis kwam. Heel makkelijk, heel simpel, en ook dat werkte prima.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:43

Mickey"]
[quote="gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeid maar alles in de gaten houd

Daar heb ik weinig aan toe te voegen.
Ik zou het alleen iets anders formuleren.

Iemand die zich nergens ongevraagd mee bemoeid, maar wel het welzijn van je paard met je mee in de gaten houd.
[/quote]



Zolang hij ook maar duidelijk is in dingen en niet door 'bepaalde' pensionklanten over zich heen laat lopen >;)

It never eats, it never sleeps, it never stops...

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:45

Yorghos schreef:
Een goede staleigenaar is voor mij iemand die hart voor zijn dieren heeft en die ook goed met mensen kan opschieten. Mijn ervaring is dat dat een combinatie is die niet vaak samengaat...
Ik verwacht van een staleigenaar dat hij het beste met de dieren voorheeft, en in geval van nood niet aarzelt om te handelen. Dat er afspraken te maken zijn en dat deze ook worden nagekomen en dat de staleigenaar weet waar hij over praat. Zo iemand aan wie je advies kunt vragen, maar die zich niet ongevraagd overal mee bemoeit.


Zo denk ik er ook over

Daarbij vind ik dat als er iets ander gedaan wordt wel in overleg moet

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:53

Mijn staleigenaar is mijn steun en toeverlaat wat betreft paarden. Heb ik een probleem dan kan ik altijd naar hem toe stappen en komen we er samen wel weer uit.
Hij zal zich echter nooit zomaar met mijn paard bemoeien, of ik moet het heel bont maken.

Kortom: Ik HEB de perfecte staleigenaar.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:43

De eigenaar van de stal waar ik sta vindt ik een goede staleigenaar
* Hij houd alles perfect in de gaten, als hij vermoedt dat er iets mis is met een paard zou hij je bellen en in noodgevallen de dierenarts.
* Als er problemen zijn (met hun of iemand anders op stal) kan je naar ze toe gaan voor een oplossing die dan ook gevonden wordt.
* Voert op vaste tijden, kan hij niet weet je zeker dat er voor vervanging gezorgd is en dat je paard toch voer krijgt
* Houd 1-2x per jaar een stalvergadering waarbij vanalles besproken wordt, bijv veranderingen, nieuwe regels enz
* Kent al zijn klanten heel goed
* Weet wat er van hem verwacht wordt en wij weten wat hij van ons verwacht als klant
* Heeft liefde voor de dieren

Kan nog wel ff doorgaan Schijnheilig maar staleigenaren met deze eigenschappen vind ik goed staleigenaren OK dan!

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:36

Bloos Haha!

Z1+4

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:26

paulanda schreef:
:o Haha!



spot ik daar een staleigenaar die zich aangesproken voelt?? Haha! Knipoog

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:32

Een goede staleigenaar
Heeft vertsand van paarden
Geeft om de paarden alsof het zijn eiegn zijn bemoied zich alleen niet teveel met andersmans manieren
Heeft goede 'bewaking'
Zorgt voor juiste voortijden
houdt zich aand e gemaakt afspraken

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:54

Lielle"]
[quote="gijsenkim schreef:
een die zich nergens mee bemoeiT Haha! maar alles in de gaten houdT Knipoog

idem

en die als het acuut nodig is zelf eerst handelend optreedt en daarna overlegt.
[/quote]

Als we dan toch op taalkundige slakken zout gaan leggen... Tong uitsteken Haha! dan graag op alle slakken.

Verder ben ik het met Gijsenkim eens. (ben doorgaans ook niet zo diplomatiek... >;) )

Edit: cursief??!! Niet dus blijkbaar...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, SamsonLot en 66 bezoekers