zit er helemaal door....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

zit er helemaal door....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:47

zoals sommigen wel weten, heb ik sinds februari vorig jaar diabetes.
nu , die ziekte verwerken leek goed te gaan, ik deed alles perfect.
kreeg mijn paard, was heel blij en zo ... mijn paard deed even alles vergeten.
Al die naalden konden me niets schelen, ik spuitte mezelf in, mailde af en toe mijn resulaten door naar de verpleegkundige.
Ik had natuurlijk wel af en toe een dipje dat het even niet zo goed ging
maar nu duurt dat dipje me toch wel even iets te lang
Ik kon het heel lang geheim houden, ik praatte er slechts met weinig mensen over en ik probeerde de waarheid te verdringen.
Ik kropte alles op , alles over die rotziekte... zo heb ik dat drie weken volgehouden, tot op vandaag, vandaag ben ik gebarsten , bijna ingestord, ik stond helemaal te beven , ik kon niets meer aan, begon tegen iedereen te schreeuwen...
een kennis, wist niet dat ik diabetes had, en hij zat me er mee uit te lachen toen ik het wist,
volgens mij is dat de druppel
maar nu... ik zit er helemaal door
slechte suikerwaarden
vierdubbel als normaal...
iedereen denkt dat ik het aankan, iedereen denkt dat ik er niet zwaar aan til ... maar ik ga eraan kapot... ze lachen met me...zijn verwonderd dat ik huil of kwaad ben...
kweet niet of ik dit alles nog aankan
Laatst bijgewerkt door Hydra op 09-01-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:52

meis, je moet gewoon doorzetten, ook al lijkt het moeilijk! Ach gut

een meisje bij mij uit de klas (vriendin van me geweest) heeft ook diabetes...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:58

Tja, wat dat betreft kan je beter een gebroken been hebben dan zoiets. Geloof me, ik spreek uit ervaring!

Maar het belangrijkste buiten het feit dat je door zal moeten gaan, is natuurlijk dat je jezelf kwetsbaar moet durven opstellen.
Je schrijft zelf dat je altijd maar doorgaat, lacht en noem maar op.
Mensen verwachten dan ook niet anders, EN.......ze kennen je dan w.s ook niet anders.

Durf te vertellen dat je diabetes hebt, waarom zou je niet'? Niks om je voor te schamen hoor! Je creeert er in ieder geval veel meer begrip voor (en voor jezelf) dan altijd maar door te bikkelen.

Durf te zeggen dat je het niet meer trekt, dat je hulp nodig hebt. Dat mag hoor!

Ik begrijp je gevoel, het is ook niet niks. Maar de grootste kracht zit in jezelf! Jij zal moeten vertellen wat er is, mensen kunnen dat niet aan je neus zien.

Heel veel sterkte!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:59

Doorzetten...
Het leven met diabetes is even serieus aanpassen en met dingen rekening gaan houden... Maar er valt heel goed te leven met diabetes in onze samenleving tegenwoordig...
Je redt het wel, laat al je emoties eens de vrije loop... al dat opkroppen is nergens goed voor, zeg wat er op je lever ligt, spreek de dingen uit die je storen of dwars zitten... En ga er dan opnieuw voor!

En heb je een luisterend oor nodig, bokt en mijn pb-box staan open...

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:37

he niet gaan opgeven he. Ik kan je maar een raad geven probeer er zoveel mogelijk over te praten tegen een goede vriendin ofzo. Even doorbijten, het is niet gemakkelijk maar er zijn er meer die hetzelfde als jij meemaken. het is mss een schrale troost maar gewoon blijven proberen. is er geen soort vereniging van mensen die diabetes hebben, die houden vaak van die spreekavonden enzo. dat kan mss ook helpen.
mss kan het ook helpen als je hen gewoon vertelt hoe je je echt voelt en dat je met problemen zit en het soms eventjes niet ziet zitten. dus volhouden he...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:12

Niet opgeven!
Ik kan je niet vertellen dat je ermee kan leven of niet, want ik heb het zelf niet, maar blijf genieten van wat je wel hebt, en heel veel sterkte met die poedersuiker een plek in je leven geven.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:16

Ah kom op meid Ach gut Zet je sterkt tegen deze wrede wereld! Niet opgeven, door zetten!

Ik leef ontzettend met je mee, sterkte meid!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 16:27

danku...

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:34

Ik wil graag reageren, maar weet niet zo goed hoe en wat ik moet zeggen. Mijn motto is: Altijd alles komt goed... Maar het lijkt me heel vervelend als mensen je ziekte niet serieus nemen en je het niet meer zo erg ziet zitten...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:55

iefke schreef:
Ik wil graag reageren, maar weet niet zo goed hoe en wat ik moet zeggen. Mijn motto is: Altijd alles komt goed... Maar het lijkt me heel vervelend als mensen je ziekte niet serieus nemen en je het niet meer zo erg ziet zitten...



hier pas ik me bij aan!
Doorzetten meid!!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:11

Goh meis,

Ik weet zelf niet hoe het voelt in jou situatie, maar ik zie wel mensen rond me die ermee hebben leren leven. Dus jij kan het ook, gewoon doorzetten.

Praat eens met mensen die weten hoe het is, zijn er geen praatgroepen, verenigingen ... weet ik veel. Zodat je er makkelijker met iemand over kan praten, voor buitenstaanders zal het altijd moeilijk te begrijpen zijn.