Post Championship Depression....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 21:11

......om het zo maar te noemen Haha!

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik uberhaupt nog doorga met dressuurrijden. Ik heb altijd de eigenschap gehad dat ik of iets helemaal goed doe, of gewoon helemaal niet. En hier zit ik dan, midden in het wildenwesten tussen de cowboys, zonder instructeur/trice en zonder dressuurmaatjes, moet een paar uur rijden voor m`n wedstrijden Frusty Heb geen bak (wel iets met een maanlandschapbodem, maar dat verdient de naam bak niet), dus moet altijd op rotsige veldjes tussen de cedar struiken trainen. Ik snap niet waar ik de motivatie nog vandaan haal. Ik mis het toch wel, een goede instructeur. En niet alleen voor de lessen, maar ook om je op te peppen als iets niet lukt of aanmoedigen als iets beter kan etc. Ik ben nooit tevreden over mezelf en hoewel ik een heel succesvol jaar achter de rug heb, heb ik gewoon het idee dat ik totaal niet kan rijden. Ja, een beetje leuk rondhobbelen op L niveau kan iedereen, maar ik wil gewoon ECHT leren rijden. Ik heb niet echt een systeem in mijn rijden en merk dat mijn paard gewoon nog zoveel beter gegymnastiseerd kan worden. Het moet allemaal veel soepeler, elastischer, dat achterbeen moet sterker. Kijk iedereen kan je vertellen hoe de oefeningen eruit moeten zien en hoe je dat moet doen. Maar dat noem ik niet trainen. Ik weet nog wel van vroeger in Nederland dat ik in de les praktisch nooit oefeningen uit de proef reed. We waren alleen altijd maar bezig om het paard nog soepeler en losser te maken. En daarvoor heb je denk ik echt een trainer nodig. Mijn enige wedstrijdpaard is 4 dus echt snel kun je daar niet mee gaan. Op dit moment is ie een beetje stug en hoewel ik praktisch niets van `m vraag (hij loopt dag en nacht buiten en we maken veel buitenritten) weet ik niet hoe ik dit moet oplossen. Ik moer nog maar es goed nadenken hoe ik hier verder wil..zucht.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:03

Ik las op een ander forum dat je naar Nederland wilt komen voor een weekje of wat. Misschien kun je iets regelen op een grote stal, dat je daar bv. mag werken als groom, stalhulp tegen gratis les of zo. Zeker weten dat je op die manier een heleboel inspiratie oppikt!! Party!!
Doe eens gek en schrijf gewoon een aantal grote namen aan *LOL*

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:09

Bij die grote namen hoef je het anders meestal niet te gaan leren, hoor. Maar als je naar Nederland komt, waar ga je dan naar toe? Mogelijk weet ik er wel een goede instructeur. Orri, het E-mail adres van Vanda Oosterhuis?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:25

hey ikke war heb je dat landrover embleem weg geplukselt

eh ja das lastig zeg met die cowboy problematiek
is er echt geen instructeur in de weide omgeving ? na ja vast niet je kunt wat boeken lezen vodeo's kijken op wedsrtijd kijken naar andere ( betere) ruiters en goed kijken hoe zij dat doen. en ik weet niet of je een video hebt maar jezelf opnemen ( door een van die cowboys) helpt vaak ook kun je zelf zien wat je verkeerd doet.

p.s de meeste boeken zijn voor zz plus niveau maar soms staat er wat nuttigs in.

ride a welshcob and be perfectly happy

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:29

Dat is inderdaad een probleem zeg, knap dat je toch nog de motivatie hebt om fanatiek te bljven. Hoe komt het dat de dressuurwedstrijden allemaal zo ver weg zijn dan? Is er echt helemaal niets in de buurt? En zonder instructeur ver komen is inderdaad heel lastig...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 03:14

Ha net een heerlijke buitenrit gemaakt met Ronald, zijn eerste echt buitenrit! Mijn zusje was mee met een ruintje en Ron gedroeg zich keurig! Dat doet de burger weer moed!

Ik ga het nu compleet anders aanpakken. Ik ga geld sparen en dan bv. 1 keer in de 6 weken een week trainen bij een hele goede instructeur/ice. Ik zal waarschijnlijk wel half Amerika moeten afreizen, dus vandaar maar 1 keer in de 6 weken, maar ik heb het er voor over. (nu nog een sponsor *LOL* ) Perry krijgt eerste even vakantie en alleen maar buitenritten en dan probeer ik Ronald een beetje verder door te rijden en dan volgend voorjaar waneer Per 5 is en Ron 4, gaan beginnen met lessen. Ik moet alleen nog even uitzoeken wel trainer en dan vervolgens het lef hebben om les te vragen (ja hallo, hier een zielig L ruitertje met 2 jonge paarden, mag ik alstublieft les van u? Schijnheilig )


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 15:29

Pril,

ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik woonde in Ghana, daar is dus helemaal geen paardencultuur en had een C-pony, arabisch achtig hengstje, om te rijden. Geen instructie, geen wedstrijden, wel een paar dresssuurmaatjes.
Ik vond daar mijn uitdaging in het heropvoeden van de andere paarden, oefenwedstrijdjes die we organiseerden en het doortrainen van mijn eigen, oorspronkelijk totaal verpeste, Chestnut. Ik vroeg af en toe via mijn moeder advies aan mijn oude instructeur, als ik echte problemen had en verder probeerden we elkaar te helpen.
Toen ik na een paar jaar terug was in Nederland, ontdekte ik wel dat ik heel wat beter was gaan rijden, omdat ik al mijn eigen problemen had moeten oplossen (en geduldig had leren zijn met mijn heethoofd).

Zijn er verder geen leuke ruiters in de buurt (voor Texaanse begrippen dan) om met elkaar op te trekken en evt samen te trainen? Eens in de 6 weken naar een 'echte' instructeur lijkt me idd ook heel goed.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:01

kep n ideetje ,,,als je je uurtje rijden nu eens op vidio zet en er dan mee langs komt of opstuurt of op de comp zet ,,je zoekt dan iemand uit van wie je deskundig commentaar wilt en betaald hem/haar voor dit advies ......eitje ,en iedereen weer blij.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-11-10 16:56 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sammyvriend, Titsia en 100 bezoekers