Ervaringen met schuft en/of mok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Ervaringen met schuft en/of mok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 22:04

Hey bokkers!!Ik heb een vraagje...De friezen bij ons zitten dus met een groot probleem...Ze hebben schurft en naar mijn zeggen ook mok,want ze hebben op hun bovenbenen dan schurft,maar in de kootholte zo'n vastzittende en ook losse pellen...dit is toch droge mok?
Maar goed....De dierenarts heeft gezegd dat we 't maar 1 keer per week moeten behandelen,wat ik zéér weinig vind!!Ik kan niet meer op de naam komen,zéér moeilijke naam*Of gewoon 't geheugen?! Haha! *
Dus hier de beschrijving:Je moet 't in lauw water doen,wordt dan wit en stinkt!!Maar
heeft iemand van jullie ervaring met mok/schurft of wiens paard heeft 't en hoe behandelen jullie dat?!!Thanks!!XXXXXXXXXX.... OK dan! *LOL*

Go jij! Go jij! *~*Supertrots op men meissie!*~* Go jij! Go jij!


Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:10

ik heb wel ervaring met mok. wij hebben toen cure mok tabletten gebruikt. die werken echt heel goed. je kunt ze oa. bij de da en bij de paardendrogist halen. succes

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 22:16

Mercikes !! En had jou pony,...?ook ernstige mok dan?Bij ons is 't echt wel erg,en hoe gebruik je ze? OK dan!

Go jij! Go jij! *~*Supertrots op men meissie!*~* Go jij! Go jij!

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 22:35

Wat bij ons 't probleem ook wel is,dat we er geen strooisel of een andere vloerbedekking in de stal hebben,we hebben rubberen matten!En die maken we zeker 2keer/jaar proper met hoge druk ,maar ik vind dat de eigenaar toch wel strooisel moet gebruiken en heb dit ook al gevraagd,maar wil 't niet .... Verward Maar is dit een probleem?Kan hiermee de mok blIJVEN?

Go jij! Go jij! *~*Supertrots op men meissie!*~* Go jij! Go jij!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 07:46

Joyckuh schreef:
ik heb wel ervaring met mok. wij hebben toen cure mok tabletten gebruikt. die werken echt heel goed. je kunt ze oa. bij de da en bij de paardendrogist halen. succes


Ik heb ze ook gehaald en de mok is bij mijn paard verdwenen OK dan!

quatsch

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: De Panne België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 07:58

ons paard heeft dat ook gehad en naar het schijnt zijn de witte voeten er het gevoelts aan we hebben er zalf aan gedaan en in de box gezet want ze moeten wel droog staan;op de website www.hoofcare.nl en dan op hoefproblemen drukken staan er heel nuttige tips voor de hoeven

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:45

Jinkiepinkie, dat spul wat jij bedoeld heet Neocidol

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:07

Hoger op de benen kan ook mok zijn hoor! Ik snap alleen niet zo goed dat je 1 keer in de week zn benen nat moet maken, mok moet juist zo droog mogelijk zijn. Als ik jou was zou ik de benen kaal scheren (of heel kort knippen) en dan 1 keer goed wassen met betadine zodat alle bacterien eruit zijn, en dan een paar keer per dag smeren met mokzalf. Heeft bij mijn paard goed geholpen, maar die had t niet zo erg. Zolang t nat en vies blijft worden gaat t niet weg, door alle haren blijft t vies en kan t niet goed drogen..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:39

Ik heb ook cur mok gehad voor mijn paard die ernstige mok had, maar bij mijn paard hielp het helemaal niks. Mijn wondermiddel voor Mok is otiderm, een middel wat eigenlijk voor honden is, maar werkt super tegen mok!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:45

Voor Kane had ik toen sebacil gehad ook in lauw water , wordt wit en ja het stinkt ... maar werkt geweldig , volgens mij is dat spul alleen uit de handel gehaald maar ik heb nog voldoende , voor zijn mok heb ik hydrocortiderm gehad ook een spul wat eigenlijk voor honden en katten is maar ook weer geweldig heeft gewerkt En met schurft de benen niet scheren of kort knippen , de lange haren zorgen ervoor dat het spulwat je op de benen spuit juist goe blijft zitten en daardoor de schurft bestrijd

kane is inmiddels overal van af

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:56

ik heb voor schurft ooit mijn pony met imaverol gewassen, je kunt dit bij de DA krijgen

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ghazella, Nancy01 en 113 bezoekers