Leerzame en leuke stageplekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Leerzame en leuke stageplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:32

Ik ga volgend schooljaar (als ik slaag voor mijn examen) de voltijd HBO-paardensportopleiding in Deurne volgen. Het eerste halfjaar begint al meteen met een interne (dat moet geloof ik) stage van een half jaar. Ik wil graag weten wat leuke en goede stageplekken zijn. Ik wil het liefst niet op een manege o.i.d. stage lopen, aangezien het werk daar meestal alleen uitmesten en voeren bevat. Wie weet iets leerzaams en leuks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:33

Bij ons op de manege omvat een stageplaats toch echt wel meer dan mesten en voeren hoor..... Haha!
Stagiairs worden daar behoorlijk ingewerkt en aangepakt.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:35

Sonja schreef:
Bij ons op de manege omvat een stageplaats toch echt wel meer dan mesten en voeren hoor..... Haha!
Stagiairs worden daar behoorlijk ingewerkt en aangepakt.

Ik zou graag ook zadelmak maken, rijervaring etc. op willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:40

Veel te groot risico, om een stagiair paarden zadelmak te laten maken. Maar rijden hoort er vaak (in beperkte mate) bij ons ook bij, bijvoorbeeld als een van de paarden anders die dag niet zou lopen.
Verder stukje voedingsleer, onderhoud van het bedrijf, inplanning van de paarden, begeleiding veearts/hoefsmid, helpen bij het lesgeven (longelessen bv), assisteren bij opzadelen/lesgeven, tuigonderhoud etc etc.

Als je echt rijgericht bezig wilt zijn, zul je idd meer richting trainingsstallen moeten gaan kijken. Toen ik vroeger bij een springruiter op stal stond, was daar ook altijd wel een stel stagiairs van Deurne, en die reden ook vrij veel, maar nooit tijdens het zadelmak maken. Is bijna niet te verzekeren namelijk.
Succes met het vinden van een leuke stageplaats!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:43

Sonja schreef:
Veel te groot risico, om een stagiair paarden zadelmak te laten maken. Maar rijden hoort er vaak (in beperkte mate) bij ons ook bij, bijvoorbeeld als een van de paarden anders die dag niet zou lopen.
Verder stukje voedingsleer, onderhoud van het bedrijf, inplanning van de paarden, begeleiding veearts/hoefsmid, helpen bij het lesgeven (longelessen bv), assisteren bij opzadelen/lesgeven, tuigonderhoud etc etc.

Als je echt rijgericht bezig wilt zijn, zul je idd meer richting trainingsstallen moeten gaan kijken. Toen ik vroeger bij een springruiter op stal stond, was daar ook altijd wel een stel stagiairs van Deurne, en die reden ook vrij veel, maar nooit tijdens het zadelmak maken. Is bijna niet te verzekeren namelijk.
Succes met het vinden van een leuke stageplaats!

Snap ik, maar het zijn maar voorbeelden he?! Ik ken trouwens genoeg stallen waar stagiares wel paarden zadelmak mogen maken, of daarbij mogen helpen. Verder doet dit er niet toe, ik zoek alleen een stageplek Haha!

Bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:48

Als je echt veel wilt rijden moet je op een handelsstal gaan zitten, en niet op een trainingsstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:49

Hmmmm, behalve leerzaam moest het ook leuk zijn.... Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:50

Zep schreef:
Als je echt veel wilt rijden moet je op een handelsstal gaan zitten, en niet op een trainingsstal.

Ik moet natuurlijk verschillende ervaringen opdoen. Ik vind het echt niet erg als ik niet kan rijden, maar dan bijv. wel longeren ofzo. Het "manege gebeuren" ken ik nu eigenlijk wel. Niet l*llig voor manege eigenaren enzo bedoelt hoor Knipoog

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 20:01

Misschien weet iemand nog plekken die juist niet aan te raden zijn? Tevens een schopje Haha!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:06

Anders moet je even op www.aequor.nl kijken. Daar staan een hoop geregristreerde paardenbedrijven op!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:06

Ik had een 'werkplek' (het was geen stage, maar ik hoefde min. 25 uur per week) op een opfok- en handelsstal in Aalsmeer. Daar reed ik o.a. de jonge paarden in. Natuurlijk ook nog gewoon andere bijkomende werkzaamheden.

Mocht je interesse hebben in de stal, in mijn profiel staat het adres van hun site en een paar foto's van de paarden die er nu staan.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:30

Bij ons op stal lopen soms ook stagiaires rond. Ik zou het eens voor je kunnen navragen.

Het is een stal van een springruiter en af en toe wat handelspaardjes. leuke stal, informeel en je mag veel rijden (mits je dat uiteraard naar behoren doet Haha! )

Het is alleen niet mogelijk intern te komen, geen plaats voor. Helaas.

Stal is in de Middenbeemster, wat te ver van je huis denk ik Verward

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 10:36

Dimple, dat is nog te doe, maar hangt natuurlijk van de tijden af Haha! Ik laat je tegen die tijd wat weten.

Over die stal in Aalsmeer, ik bekijk hun site even.

Bedankt OK dan!

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:49

manege bleijenberg Niet Haha!
in neder horst den berg zaten wel leuke stallen volgens mij Verward
groetjes kim

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:31

Ik heb een paar jaar geleden stage gelopen op een dressuurstal in Belgie, in de buurt van Antwerpen. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad. Het is mogelijk daar intern te komen. Het werk bestaat uit voeren, mesten, longeren, mee op wedstrijd en als je genoeg ervaring hebt ook rijden. De eigenaar is een Grand Prix ruiter en is nu denk ik achter in de dertig jaar oud. Erg vriendelijke mensen en je leert er een hoop. Je woont in een stacaravan op het bedrijf en eet met de familie mee. Echt een leuk adres en je mag overal mee naar toe. Als je meer informatie wil moet je me even PBen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:28

ik heb vorig jaar bij lane's corner hoeve in raamsdonk(bij breda) stage gelopen, hele mooie stal!prive springstal, ik mocht er veel rijden en zadelmak maken, ze hebben op het moment 4 fokmerrie;s en nog een zooi jonge paarden en dan ongeveer 16 sportpaarden die op wedstrijd worden uitgebracht. ik zit zelf in deurne op school.
toch gaan de meeste 1e jaars helemaal van de HBO naar een manege, en je hebt echt een hoop maneges waar je meer heb dan alleen het manege zijn, je mag er vaak ook nog veel rijden. vaak gaan de 1e jaars hbo terug naar hun voorstage, maar suc6!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 14:49

Princess schreef:
ik heb vorig jaar bij lane's corner hoeve in raamsdonk(bij breda) stage gelopen, hele mooie stal!prive springstal, ik mocht er veel rijden en zadelmak maken, ze hebben op het moment 4 fokmerrie;s en nog een zooi jonge paarden en dan ongeveer 16 sportpaarden die op wedstrijd worden uitgebracht. ik zit zelf in deurne op school.
toch gaan de meeste 1e jaars helemaal van de HBO naar een manege, en je hebt echt een hoop maneges waar je meer heb dan alleen het manege zijn, je mag er vaak ook nog veel rijden. vaak gaan de 1e jaars hbo terug naar hun voorstage, maar suc6!

Ik zat er idd ook aan te denken om terug te gaan naar mijn voorstage adres. Bevalt heel goed, dus wie weet?! Voor mijn stages in de volgende jaren zal ik de adressen, die nu in dit topic aangeraden worden, zeker nog een keertje nakijken, dus het is niet alleen voor mijn eerste stage.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 14:53

irvyarabier schreef:
manege bleijenberg Niet Haha!

Dat is nou de enige waarvan ik al wsit dat ik er niet heen moest gaan, maar toch bedankt Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:03

waar loop je voorstage dan?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 19:08

Princess schreef:
Waar loop je voorstage dan?

Bij Frits Minnebo, stal Ruigenhoek in Groenekan.

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:56

hahah ok

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:02

dat ken ik wel, een meisje uit mijn klas gaat daar stage lopen(onze stages beginnen alweer over 3 weken) en een ander meisje uit mijn klas heeft daar een paard staan, een schimmel nog vrij jong en heeft nu een ander paard van Frits mee op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:22

Wat dacht je van een paardenmelkerij!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 09:45

Princess schreef:
dat ken ik wel, een meisje uit mijn klas gaat daar stage lopen(onze stages beginnen alweer over 3 weken) en een ander meisje uit mijn klas heeft daar een paard staan, een schimmel nog vrij jong en heeft nu een ander paard van Frits mee op school.

Dan kom ik haar vast wel tegen, in februari ben ik er namelijk weer 5 dagen.