paardje gekocht onder valse voorwaarden vervolg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

paardje gekocht onder valse voorwaarden vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 18:09

vandaag op skylar gereden, viendin ook en een ervaren ruiter. er valt echt niets met dat beestje te beginnen, ze blijft bokken met het doel om je eraf te krijgen. ze is heel nerveus en heel sterk in haar mond, dus al bij al niet geschikt voor kinderen. heb gebeld met die handelsstal maar ze willen me geen geld teruggeven. ze zij dat ze bij haar op de manege gewoon heel braaf meeliep met de kleinste ruiter op haar rug, maar moet ik dat dan nog geloven. ik heb gedreigd met een advocaat en rechtzaak maar ze houd voet bij stuk, geef geen geld terug. mag wel omruilen voor een ander. wie geeft mij advies wat ik verder moet doen. weet het even niet meer.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:12

Ik kan je hierbij niet helpen, zou het echt niet weten. Vraag het anders eens bij de rechtswinkel!?

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:15

huppakee, alle papieren bijeen rapen en als de donder je rechtsbijstandverzekering of rechtswinkel inschakelen! Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het word, en dan kan ze zeggen dat jullie dat paard zo gereden hebben!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:30

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:42

Ik zou dan toch inruilen voor een ander... misschien dat je dan geluk hebt en toch een paard ervoor terug krijgt dat wel bevalt.

Janna, in jouw geval... heb jij die mensen een 100% braaf paard belooft?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:44

Ik zou hem inruilen, misschien dan meer geluk ....

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:50

Ik zou hem ook omruilen. Het kan natuurlijk zijn dat de combinatie gewoon niet goed klikt, met het paard hoeft op zich niet zo veel mis te zijn. De handelaar hoeft daardoor niet gelogen te hebben.
Ik weet dat ruilen bij een handelaar al vaak niet eens wordt gedaan, dus een ruil is nog niet eens zo´n slecht idee.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:06

omruilen zeker! misschien heb je dan meer gheluk zo niet gelijk een rechtzaak beginnen

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:29

flair schreef:
Janna, in jouw geval... heb jij die mensen een 100% braaf paard belooft?


Een paard wat net zadelmak ik kun je niet verkopen als 100% braaf lijkt mij... En iemand die een beetje verstand heeft van paarden beseft dat terdege.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:55

het rottige met die paarden is natuurlijk dat ze, als ze eenmaal de ruimte hebben gekregen om iets uit te vreten, het hek van de dam is, en ze het blijven doen tot de betreffende gebruiker daadwerkelijk iets gaat bedenken en uitvoeren om het voor te zijn.
dat is mijn idee hierover teminste, zolang je ze voor kunt blijven en ze niet de ruimte geeft om vervelende dingen uit te voeren gaat het goed, als er eenmaal iets mis gaat blijft tie het doen.
ik denk dus dat het in beide gevallen hierboven beschreven fout blijft gaan tot er iemand [en niet meer het paard] de baas word.
daarom is 'de combinatie' ook zo boeiend..... Haha! [/b]

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:09

Ik zou idd. met het hele verhaal naar de rechtswinkel gaan en het hele verhaal vertellen. Zij kunnen je vertellen wat je rechten zijn en of je het beste de mogelijkheid van het ruilen kunt benutten, of dat je recht hebt op het ongedaan maken van de koop. Vandaaruit kun je met je eigen verstand bepalen wat het beste is.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:13

Tja, moeilijk hoor. Bij ons op stal staat ook een paardje waar vanalles mis mee was! Die handelaar beweert gewoon, dat het paardje gezond van zijn erf afging,dus de koper zal wel iets hebben gedaan. Eerst laten keuren,dan pas meenemen! Eerst een proefperiode afspreken, daarna pas de hele koopsom voldoen. Als je ook maar even het idee hebt dat er iets niet klopt bij de handelaar, jammer, maar ga dan op zoek naar een ander adres om een paard te kopen!
Persoonlijk koop ik liever niet bij een handelaar, als het een paard in de lagere prijsklasse betreft. Bij dure sportpaarden kijken ze wel uit, die willen ze onder de beste omstandigheden verkopen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:22

Ik denk dat je er goed aan doet om na te gaan wat precies je rechten en plichten zijn en aan de hand daarvan een beslissing te nemen.
Zet alles op een rijtje en ga voor de meest gunstige oplossing.

Wat ik me afvraag:
In je vorige topic heb ik gelezen dat de pony verkocht is als "superbrave kinderpony".
Op het moment dat jullie de pony hebben bezichtigd, was ze toen ook zo lastig onder het zadel of was er toen helemaal niks vreemds aan te merken ?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:32

He jammer dat ze toch niet gewoon je geld teruggeven Boos!
Ik heb het niet gezien vandaag toen ze zo bokte, maar ik vond haar verder niet echt een rustige uitstraling hebben.
Het zal me niets verbazen als ze haar inderdaad bij het proefrijden iets gegeven hebben, omdat ze toen zo rustig was.. en daarbij was(is) ze ook veeel te mager.

Als het je echt niet lukt om je geld terug te krijgen, dan zou ik ze toch misschien inruilen voor een andere pony en iemand meenemen die er heel veel verstand van heeft en ook een medische keuring laten doen door je eigen veearts.

Verder vraag ik me ook af, waarom ze haar verkocht hebben als ze in hun eigen manege zo superbraaf was.... volgensmij klopt daar dan iets niet

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:44

Zou 'm dan ook gaan omruilen... Misschien heb je dan toch nog een fijne pony! Lachen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:47

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:50

tja, 'de combinatie' hè .......k'zou hem terugnemen en een betere zoeken, denk ik Verward
Laatst bijgewerkt door luxx op 10-01-04 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:51

Hoi San, wat erg voor je! Ik heb het natuurlijk gezien vanmiddag want ik reed ook in de bak, en het was geen pretje om naar te kijken. Het waren hele gemene bokken die ze gaf, die je bijna niet uit kunt zitten. Het is absoluut geen kinderpony en ik vind het belachelijk dat ze geen geld teruggeven. Boos!
Ik zou toch proberen om er werk van te maken. Want je hebt die proeftijd en dat contract. Vechten Meid!!! Je kunt het wel proberen om Skaylar om te ruilen voor die haflinger x ?, maar neem idd, zoals Irene zegt, iemand mee die veel verstand heeft van paarden en laten keuren.
Heel veel sterkte en ik spreek je morgen wel
Groetjes Debbie

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:44

sandra,ik lees hierboven dat je een proeftijd hebt bij dit paardje?

zit je binnen de proeftijd moet je hem om kunnen ruilen,volgens mij staat in het contract van anja dat je geen geld terug krijgt maar inderdaad de pony kan ruilen(ik weet het niet zeker hoor).heb je de pony laten keuren ook?

ten tweede moet je rekening houden dat die pony op nieuw terein is.
verwacht niet meteen een slome, lespony die je kocht.
(het was ook nog een arabier x?)

ik heb een aantal pony's afgelopen zomer gehad die echte kinderponys waren maar onzettend moet wennen aan de nieuwe situatie.
dan kunnen ze inderdaad zeer druk zijn en totaal niet op de pony lijken die je daar zag in de bak.

misschien ben jij niet zo consequent als dat ze daar waren?
het is voor jou ook de eerste eigen pony!

je moet ook niet verwachten dat je dochter van 8 jaar de volledige behoefte kan geven van een grote d-pony.

je zoekt ook de meest moeilijke opgave: een zeer betrouwbare pony,groot genoeg ook voor mams en zeer lief en makkelijk te rijden voor je kind.(een d-pony is een hele klus voor een 8 -jarige)

dus geef de pony of een kans of verkoop de pony.
anders kan je de pony nog omruilen?

een kennis van mij haar dochter (10 jaar) heeft daar een 3-jarige welshcobmerrie vandaan ,door onervarenheid en de gedachte dat ze zo lief/mak daar was ging het ook helemaal fout.

de pony is 3 jaar!
en zij een onervaren kind met bange ouders.
(ik heb niet anders dan klagen over die pony gehoord,de pony doet dit,de pony doet dat)

nu na ruim een half jaar met wekelijks les gaat het veel beter.

en GELOOF MIJ veel onervaren gezinnen zitten in de problemen met hun eerste pony voor hun kind.

denk aan:
*te snel beslissen
*verkeerde keus
*onervarenheid
*te weinig beweging
*geen/slechte begeleiding
*te lief

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 23:30

hallo allemaal, ik zal jullie even op de hoogte stellen. ik heb weer contact gehad met de eigenaar en ze komt de pony weer ophalen. de kinderen hadden toen ook de keuze uit een kruising halflinger en welsh. ze worden dan geruild met elkaar. hoop dat deze wel een leuke en lieve pony is voor de kids en dat ze dan lekker met haar bezig kunnen zijn. vind haar uitstraling wel rustiger dan met sky. ze is wel kleiner rond 1.30 maar het is een stevige. mocht het met deze ook niet klikken dan kan ik haar gewoon weer ruilen dus heb gewoon weer mijn proeftijd.

Afbeelding

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:34

Leuk beessie van de foto!! ik hoop echt dat jullie meer geluk hebben met deze pony. Ze is even groot als Evita, dus misschien zal dat nog wel meevallen met de hoogte.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:37

Nou San,

dan kan ik alleen maar zeggen: heel veel rijplezier en ik vind het echt een schatje om te zien! OK dan!
tot morgen,
groetjes Debbie

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:55

veel succes met deze pony!!

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:56

ja ze was ook erg lief mn eerste keus was haar toen maar ja moeten maar afwachten hoop dat ik al die verdriet en ellende nie weer hoef mee te maken maar we blijven positief ,,toch,,en vind je mn meisje er niet lief en mooi op zitten Lovers

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:01

ja ze staat er echt leuk op. Jij ook heel veel plezier met dit beessie. en deze keer beter toch? Knipoog
Irene en ik vinden het echt een mooi paardje om te zien, wanneer komt ze? OK dan!
Groetjes Debbie