Leuke stage adres? (hengstenhouderij/springstal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Leuke stage adres? (hengstenhouderij/springstal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 18:21

Ik ben alvast op zoek naar een leuk stage adres voor volgend jaar.
Misschien dat er iemand iets leuks weet? Het liefst een hengstenhouderij,
maar een springstal waar ook veel hengsten zijn lijkt me ook erg leuk.
Het bedrijf moet wel in Nederland zijn, maar de plaats maakt verder niet
uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:31


Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 18:41

Ik heb dat topic gelezen, maar kan niet zeggen dat daar iets tussen staat waar ik naar opzoek ben. Staat weinig in over hengstenhouderijen of springstallen.
Maar toch bedankt!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:59

wiepke v/d lageweg in beers (www.vdlstud.nl)
stal van uitert-huismans in esbeek

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:28

Bij Marjan Post in Urk is het erg leuk, maar geen hengsten, wél springen&handel.
www.horseteam.nl

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:43

Stal Zoer. www.azoer.nl. Veel hengsten, en een springstal. En veel leuke mensen Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:17

Candidat schreef:
Ik heb dat topic gelezen, maar kan niet zeggen dat daar iets tussen staat waar ik naar opzoek ben. Staat weinig in over hengstenhouderijen of springstallen.
Maar toch bedankt!


In het andere topic had ik al de stal waar ik gewerkt heb genoemt. Het is in aalsmeer, het is een springstal en er staan meerdere (jonge) hengsten.
Ik heb geen idee of het wat voor je is natuurlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:18

Hengstenhouderij Brinkman is een erg leuk en leerzaam bedrijf. Een echte aanrader!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:03

Pipo schreef:
Hengstenhouderij Brinkman is een erg leuk en leerzaam bedrijf. Een echte aanrader!


Misschien moet ik daar maar eens een kijkje nemen (tijdens de hengstenshow 12 april), want er zijn meer mensen die dat bedrijf aanraden. Lachen

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:18

en ze zoeken ook nog mensen bij brinkman. ik werk er zelf in het weekend en mij bevalt het uitstekend, het is wel zo dat je eigen instelling ook erg telt, wil jij hard werken en toon je intresse dan doen ze heel veel voor je, ben je ongeintresseerd en wil je alles op je eigen manier (en sta je nergens voor open) dan bevalt het een stuk midner goed.
*dus als je het wel doet krijgen we een langdurige boktmeeting*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:23

Aantal jaren geleden liep ik daar altijd in de vakanties en weekenden. Toen ik klaar was met Deurne hebben ze mij een baan aangeboden, maar dat heb ik toen niet gedaan.

Het zijn hele leuke en vooral lieve mensen. Je mag daar veel, en je kan alles leren als je maar wil!!!
Voor mensen die willen proeven aan het hengstenhouderijvak kunnen daar veel leren, je mag ook rijden als je een beetje handig bent.

En mee naar wedstrijden, shows, keuringen enz. enz.

Ik heb daar een fantastische fijne tijd gehad, en spreek ze nog regelmatig!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:47

Ik hoop ooit iets met hengstenhouderij te gaan doen, dus het zou leuk zijn om daar veel over te leren. Voor volgend jaar krijg ik ook nog als keuzevak hengstenhouderij erbij, dat lijkt me erg leuk.

Is er misschien ook iemand die werkt/stage heeft gelopen bij de VDL-Stud? Want volgens een kennis moet dat ook erg leuk en leerzaam zijn.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:15

hmmm, ik ging dan voor de langdurige boktmeeting...

Misschien is het een idee om gewoon eens wat rond te bellen of idd de hengstenshows te bezoeken en info te vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 03:20

Pipo schreef:
Aantal jaren geleden liep ik daar altijd in de vakanties en weekenden. Toen ik klaar was met Deurne hebben ze mij een baan aangeboden, maar dat heb ik toen niet gedaan.

Het zijn hele leuke en vooral lieve mensen. Je mag daar veel, en je kan alles leren als je maar wil!!!
Voor mensen die willen proeven aan het hengstenhouderijvak kunnen daar veel leren, je mag ook rijden als je een beetje handig bent.

En mee naar wedstrijden, shows, keuringen enz. enz.

Ik heb daar een fantastische fijne tijd gehad, en spreek ze nog regelmatig!

en hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben in rijkunst geen talent en toch geven ze me alle kans, als je maar wil.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:32

Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen bij Pol Jorissen in Simpelveld, volgens mij heet het VOF Jorissen. Hij heeft een handels/springstalstal. Ik vond het een leuke stage en ik heb er veel geleerd. Je mag naast dingen als o.a. invlechten, poetsen en opzadelen ook rijden.
Als je interesse hebt, wil ik je er wel meer info over geven .

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 12:58

Alle info is welkom!
Ben namelijk opzoek naar een stage waar je veel kunt leren en ook nog eens leuk is. Mijn stage adres van dit jaar valt namelijk heel erg tegen...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:37

misschien waar ik werk in Houtigehage in Friesland. is springstal waar ze jonge hengsten opfokken en naar de hengstenkeuring meegaan en waar ze paarden inrijden ook hebben ze nog een aantal fokmerries hun zij eigenaar van de hengst No Limit en de net goedgekeurde Timeless voor tel nr. ff een pbtje sturen

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:02

Ik ben 14 en zoek werk eiglijk zal die stal brinkman iets voor mij zijn of ben ik te jong?
En waar ligt het eigenlijk?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 22:32

Is er niemand die iets over de VDL-Stud kan vertellen?

Lisetje schreef:
Ik ben 14 en zoek werk eiglijk zal die stal brinkman iets voor mij zijn of ben ik te jong?
En waar ligt het eigenlijk?

Hengstenhouderij Brinkman ligt in Twello.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:52

De radstake of stal roelofs lijkt me top! Haha!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:56

Anders nog iemand?

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:31

hey ik weet nog wel een leuke stal! bij woutjan van der schans! lijkt mij in elk geval heel leuk! leuek paardjes zoals broere Newton!!! en hij heb ook een leuke zoon hihi! groetjes!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:29

ik hoor ook wel minder leuke verhalen over bij van der Schans maar zal denk ook wel voor een groot gedeelte aan je zelf liggen denk ik.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:00

Candidat schreef:
Alle info is welkom!
Ben namelijk opzoek naar een stage waar je veel kunt leren en ook nog eens leuk is. Mijn stage adres van dit jaar valt namelijk heel erg tegen...


Is dat je stage, wat je nu doet in stadskanaal? Scheve mond

Een leerzaam en leuk stageadres bij een hengstenhouderij lijkt me ook veel leuker dan wat je nu doet. (o.a. vegen en maxima rijden Tong uitsteken )

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:00

Lydiia"]
[quote="Candidat schreef:
Alle info is welkom!
Ben namelijk opzoek naar een stage waar je veel kunt leren en ook nog eens leuk is. Mijn stage adres van dit jaar valt namelijk heel erg tegen...


Is dat je stage, wat je nu doet in stadskanaal? Scheve mond

Een leerzaam en leuk stageadres bij een hengstenhouderij lijkt me ook veel leuker dan wat je nu doet. (o.a. vegen en maxima rijden Tong uitsteken )
[/quote]

Ja, dat is mijn stage. En dat mag ik nog tot het einde van het schooljaar elke woensdag doen. Soms heb ik meer het idee dat ik een 'schoonmaak-opleiding' doe in plaats van paardenhouderij... Scheve mond Heb in elk geval geleerd hoe ik met een veger om moet gaan Tong uitsteken