gestopt met de pil, ongesteldheid blijft uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

gestopt met de pil, ongesteldheid blijft uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 20:43

Wegens medicijnen die gebruikt worden bij epelepsie ben ik gestopt met de pil.
Er schijnen veel hormonen in die medicijnen te zitten, en dus was de pil niet betrouwbaar.

Begin december werd ik ongesteld, ben na die ongesteldheid niet meer de pil gaan slikken.
1,5 week later krijg ik van maandag t/m woensdag een bloeding.
Nu zou ik dan begin januari weer ongesteld moeten worden, maar nu is er nog steeds niets aan de hand.

Nou vraag ik me af of er vrouwen zijn met deze ervaring? en hoelang de ongesteldheid uitbleef?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:54

Misschien is je lichaam een beetje in de war, zodat het niet allemaal netjes volgens het boekje loopt Lachen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 20:59

Dat is dus waar ik ook aan zat te denken..
Maar ben toch wel benieuwd of meer vrouwen dit hebben Haha!

verootjoo
Berichten: 35648
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:36

misschien een hele domme vraag, maar je hoort het de laatste tijd zoveel van meisjes van jouw leeftijd (en soms jonger!) Je kan niet zwanger zijn? Bloos

En anders kan je menstruatie altijd verschuiven door stress e.d.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 22:00

Nou denk niet dat ik zwanger ben.
Heb altijd sex met condoom, en heb wel een bloeding gehad in de tussen tijd.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:03

het kan wel een jaar duren geloof ik voordat je menstruatie weer regelmatig is. maak je niet druk, het komt vanzelf terug! zeker als je lang de pil hebt geslikt kan het een tijdje duren!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:06

De pil verandert je hele hormoonhuishouding. Als je een onregelmatige cyclus hebt, heb je die ook weer na het stoppen met de pil. Heb je een regelmatige cyclus (ook voor de pil), dan zal het lichaam zich nu waarschijnlijk aan aan het passen zijn. Een enkele menstruatie missen is niet ongewoon als je stopt met de pil...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 22:11

Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wel wat mee Haha!
* geeft toch een iets rustiger gevoel * Clown

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:20

Ik ben afgelopen november gestopt met de pil na ongeveer twee en een half jaar. Meteen daarna werd ik ongesteld en sindsdien ben ik het niet meer geweest. Voor de zekerheid heb ik toch maar ff een testje gedaan en ik was (zoals ik al dacht) niet zwanger. Ik wist wel dat het uit kon blijven na het stoppen, maar ja, toch maar ff checken.

Nu ik weet dat er niks aan de hand is ga ik lekker van deze ongesteldheidsloze periode genieten. Lachen

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:39

Ik ben nadat ik gestopt ben met de pil zo'n 4 maanden niet meer ongesteld geweest.
Ik heb toen echt in de rats gezeten want mocht op dat moment nog niet zwanger worden..bleek het uiteindelijk ook niet te zijn toen.
Bij mij lag het aan de medicijnen die ik gebruikte..die kunnen menstruatie problemen veroorzaken.

Wees gerust bij heel veel meiden komt de menstruatie pas helemaal goed na een jaar..

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:32

Doordat je gestopt bent is je lichaam een beetje in de war, het moet weer een beetje zijn eigen ritme krijgen, dat komt door die hormonen die erin zitten.
Je hoort het wel vaker hoor.
Ik ben er ook mee gestopt maar bij mij is alles gewoon op het zelfde ritme doorgegaan.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:49

het kan ook zijn omdat je je erzelf druk om maakt. Als je er niet meer aan denkt en het gewoon laat komen... (klinkt raar weet ik Lachen )

en anders sluit ik me bij aan met bovenstaande meningen... idd je lichaam is misschien in de war

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:56

sofiekexxx schreef:
het kan ook zijn omdat je je erzelf druk om maakt. Als je er niet meer aan denkt en het gewoon laat komen... (klinkt raar weet ik Lachen )


Raar, maar zeker weten waar... Stress en ziekte (zelfs een griepje) kan ook al een reden zijn!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:40

Vanes schreef:
Doordat je gestopt bent is je lichaam een beetje in de war, het moet weer een beetje zijn eigen ritme krijgen, dat komt door die hormonen die erin zitten.
Je hoort het wel vaker hoor.
Ik ben er ook mee gestopt maar bij mij is alles gewoon op het zelfde ritme doorgegaan.


De vorige keer dat ik stopte was dat bij mij ook het geval, daarom zat ik deze keer toch een beetje in de rats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:08

Als je de pil voor langere tijd gebruikt hebt, kan het tot zeker een half jaar duren voordat je menstruatiecyclus weer normaal is.
Daarom wordt ook als je gaat proberen om zwanger te worden, aangeraden om al wat langer van te voren te stoppen met de pil. Enerzijds om je lichaam "schoon" en weer zelfregelend te krijgen, maar anderzijds ook om inzicht te hebben in je cyclus, zodat je bv weet vanaf welke dag je moet gaan tellen om als je zwanger bent uit te rekenen wanneer je je kindje kunt verwachten.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:20

Ben 6 september gestopt en 3 januari pas weer ongesteld geworden. Slikte wel al 12 jaar de pil.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:49

Ik slikte het pas een 2 en een half jaar. De vorige keer stopte was met een pil die meer hormonen bevatte en toen had ik 'em ook maar 2 jaar geslikt, dus waarom mijn ongesteldheid eerst wel meteen weer op gang kwam en nu niet snap ik niet helemaal. Misschien wordt ik wel gewoon oud (euh...... 21) en heeft mijn lichaam meer moeite met weer op gang komen.