CreaBea - Evaluatie met de gebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

CreaBea - Evaluatie met de gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:17

Inmiddels is het al weer 2 maanden geleden sinds de nieuwe topics met regels op [UK] en [CB] geplaatst zijn. Hiermee gepaard ging ook het samenvoegen van diverse informatie/richtlijn topics, het samenvoegen van centrale topics en ook het modereren is iets veranderd. Op [FZ] was daar over het volgende topic te vinden.

Nu iedereen een beetje heeft kunnen wennen aan de veranderingen leek het ons wel eens tijd om de veranderingen te evalueren met jullie. Hier uit kunnen we hopelijk opmaken hoe de gebruiker op dit moment over [UK]/[CB] denkt en wellicht komen daar weer punten uit om mee te kunnen nemen in de toekomst.

Om het evalueren gemakkelijker te maken is er een vragenlijst opgesteld die -waar mogelijk- betrekking heeft op de veranderingen van de afgelopen tijd. Vraag 6 geeft je de mogelijkheid nog wat extra's neer te zetten, mocht je wat willen plaatsen of een idee hebben.

1. De oude regels zijn eens nagelopen: er zijn nieuwe regels in meegenomen en richtlijnen zijn verder uitgebreid. Dit om het geheel overzichtelijker te maken en alles met betrekking tot regels en richtlijnen bij elkaar te hebben staan.
      a. Heb je deze regels doorgenomen op het moment dat ze er net stonden?
      b. Zijn deze regels voor jou duidelijk en goed te begrijpen? (Zo nee, wil je dan een voorbeeld geven?)
      c. Zijn deze regels voor jou overzichtelijk? Kun je snel informatie terug vinden wanneer je iets zoekt?

2. Centrale aanvraag topics zijn samen gevoegd tot 4 nieuwe centrale topics. Hier in is een onderscheid gemaakt tussen type aanvragen.
      a. Hoe bevallen deze nieuwe 4 topics?
      b. Maak je graag gebruik van deze topics?
      c. Zijn deze topics nog overzichtelijk?

3. Het samenvoegen van de centrale topics is iets wat voortgekomen is uit de rommelige [UK]/[CB] index. Ook zijn er nieuwe tags toegevoegd en hebben sommige tags een uitgebreidere inhoud gekregen.
      a. Vind je de index er nu beter en overzichtelijker uit zien?
      b. Werkt het nieuwe tag systeem? Weet je ook snel welke je voor je werk kunt gebruiken?

4. De 3 moderators die verdeeld zijn over [UK]/[CB] zijn anders gaan modereren. Er wordt strenger gekeken op oneliners en niet onderbouwd commentaar. Deze berichten worden verwijderd en de user van de geposte berichten krijgen een PB toe gestuurd met daar in het verzoek te letten op de inhoud van de berichten.
      a. Wanneer je een sturende PB betreft oneliners/niet onderbouwde berichten hebt ontvangen, hoe heb je deze dan ervaren?

5. Naast het modereren is er ook naar aanleiding van een eerdere test naar voren gekomen dat jullie als gebruiker zelf ook bij kunnen dragen aan de inhoudelijke waarde van Bokt.
      a. Een onderdeel hier van is het TEM’en. TEM je wanneer je een opvallend bericht/topic tegen komt? En zo ja, hoe was de afhandeling hiervan?
      b. Het tweede onderdeel hiervan was (als TS zijnde) vragen om meer onderbouwde berichten. Ben je deze tegen gekomen of heb je hier zelf actief aan gewerkt? Had dit resultaat?
      c. De algemene vraag met betrekking tot oneliners en niet onderbouwd commentaar: Zie je verandering in het aantal oneliners/niet onderbouwde berichten, of verschilt dit niet met voorheen?

6. En als laatste; zo als beloofd bovenaan dit topic: Zijn er dingen die je nog kwijt wilt over het huidige [UK]/[CB]?

Je mag gewoon reageren in dit topic. Via PB mag natuurlijk ook als je er iets minder voor voelt om dit gewoon hier neer te zetten.
In iedergeval al vast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 26-11-07 22:50, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: datum aangepast

smeetjoew

Re: CreaBea - Evaluatie met de gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:45

1.a. Ja, min of meer vluchtig, alleen om te kijken of er nog iets aparts tussen zat waar ik op moest letten.
b. Ja, duidelijk.
c. Het is super overzichtelijk. OK dan!

2. a. Deze bevallen mij niet. Door deze samengevoegde topics vind ik het nog minder overzichtelijk op een of andere manier. Alles wordt door elkaar gegooid in het ene topic, nu praat ik over het bewerkingsaanvraagtopic, en ik moet altijd in 3 bochten weer zoeken in het andere topic voor wie ik de bewerking[oid] gemaakt heb... Ik vind dit niet systematisch gedaan. Het geeft mij een rommelig gevoel.
b. Ik maak er niet heel erg graag gebruik van, omdat ik het persoonlijk niet fijn vind kijken/werken. Voorheen was ik veel meer in het bewerkingsaanvraagtopic te vinden.
c. Zie het voorgaande.

3. a. Ja.
b. Ik kan snel vinden welke tag ik moet gebruiken, omdat het duidelijk en overzichtelijk is aangegeven. Ook handig gebruik gemaakt van het vetgedrukte, waardoor de Tags meer opvallen en je niet zo hoeft te zoeken.

4.a. Dit heb ik nog niet ontvangen. Ben ook niet van plan dit te willen ontvangen.. Nagelbijten / Gniffelen Maar ik ben het wel mee eens, dat commentaar onderbouwd moet zijn, ongeacht het positief of negatief is. Alleen dat het soms een onliner wordt, omdat het werk gewoon geweldig is, kan ik soms niet helemaal voorkomen en vind het ook een beetje onterecht als het wordt verwijderd. [Uiteraard zijn het geen 2/3 woorden ofzo. Knipoog]

5. a. Af en toe TeM ik wel eens. De afhandeling gaat supersnel en altijd correct. Ookal was de TeM'er fout, er wordt altijd even een opmerking geplaatst. Lachen Keurig! OK dan!
b. Ik persoonlijk onderbouw mijn mening altijd. Er is nauwelijks een onliner bij mij te vinden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Knipoog Ik heb eigenlijk bij mijn beginpost als TS nooit gevraagd om onderbouwde meningen, maar ik merk wel nu ik dat niet doe, dat er alleen maar 'Oh' en 'Ah' wordt geplaatst. Dit zal ik wel meer moeten doen om ervoor te zorgen dat er iets 'beter' op mijn topic wordt gereageerd. Lachen
c. Ik zie wel duidelijker verschil. Het niveau van commentaar er reacties gaat omhoog.

6. Er zijn nu geen dingen die ik zo 1,2,3 kan opnoemen die ik graag anders wil zien. Alleen het beleid van alle centrale topics samenvoegen is mijn enige opmerking. Lachen

Ik wil nog even mijn complimenten geven over de duidelijke regels en het goede reageren op fouten, zowel van reacties als van topics. Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:08

Ik wil toch ook maar reageren, alhoewel ik niet zo uitgebreid ga doen want alleen over het samenvoegen van de aanvraagtopics ben ik negatief.

Het zal dan wel zijn dat het totaalplaatje van Cb er nu netter uitziet, en dat is ook zo.. Maar in de aanvraagtopics zelf vind ik het nu een grote chaos. Voorheen was ik elke dag in het bewerkingsaanvraag topic te vinden, even scrollen en het was duidelijk of er mooie foto's geplaats waren.. Nu vind ik het veel te onoverzichtelijk om uberhaupt nog moeite te doen om te kijken of er mooie foto's zijn, want de een wil een avatar de ander een profielplaatje enz. met als gevolg dat ik het makkelijker vind een foto van internet te plukken.

Ook alle resultaten bij elkaar vind ik persoonlijk onoverzichtelijk..
Misschien een idee om net als bij bijvoorbeeld beestenboel en dan beestenboel in de picture.. de bewerkingsaanvraagtopics wel bij elkaar te zetten, maar dan gescheiden van bv mensen die een tekening willen plaatsen en hier tips over willen?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 19:59