Hond Eet Kattebrokjes, Ernstig?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Hond Eet Kattebrokjes, Ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 14:47

Onze hond heeft 3 dagen geleden de kattenbrokjes ondekt en nu wil hij niks anders meer...Weet iemand of dit ernstig is,want zijn eigen eten wil die nu niet meer Scheve mond

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley


Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:49

Gewoon zn eigen brokken neerzetten en die van de katten buiten z'n bereik houden, hij krijgt vanzelf wel honger... En dan zal die toch zn eigen brokken moeten eten.... Tong uitsteken

Ik denk verder niet dat het kwaad ken...?

Charmotte 4-ever!!!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 14:50

Dat hebben we dus gedaan maar hij vertikt het om te eten , en gaat dan alleen maar lopen schooien, je weet hoe onze hond is Nik Tong uitsteken

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:54

Voor een keertje kan het geen kwaad. Maar nu hij niets anders wil zit je met de gebakken peren.
Streng zijn hoor. Op het vaste tijdstip zijn eten geven. Wat ie binnen een half uur niet opheeft wegzetten tot de volgende maaltijd. Als ie gaat schooien als jullie aan het eten zijn zet je hem de kamer maar uit.

Streng zijn hoor!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:02

in kattenbrokken zit meer dan in hondenbrokken. Feitelijk kun je een hond laten leven op kattevoer, maar een kat niet op hondevoer. Het is zeker niet slecht voor hem, en hij zal echt niks te kort komen. Financieel is het een ander verhaal..... Veel honden vinden kattenvoer gewoon lekkerder. Is niet erg.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 15:06

Riette wij hebben dus een Bull-Terrier,dus niet echt 1 van de makkelijkste honden...en we proberen het nu dus al 2 dagen met zijn eigen brokken en verder niks geven,maar hij vertikt het om het te eten!

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:19

s'avonds als mijn vader als laatste naar bed gaat, krijgt de kat haar brokjes, ook de hond krijgt een beetje van die kattenbrokken.
Dat kan echt geen kwaad hoor, zit hetzelfde spul in en worden ze echt neit ziek van.
Maarja als je niet wil dat hij het doet moet je gewoon streng zijn en het kattenvoer ergens neer zetten waar hij niet bij kan.
Trouwens heel af en toe jat onze kat ook een joekel van een hondenbrok...laat ze toch...

---CARPE DIEM---

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:25

In kattebrokken zit meer zout, en teveel zout is slecht voor honden.

Onze katten eten ook wel eens hondebrokken, zowel nat als droogvoer.

Ik zou er dus maar wel mee oppassen, want teveel zout voor een hond is slecht.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 10-01-04 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:41

Ik heb altijd gehoord dat in kattenbrokken meer zout en zo inzitten, dus dat je een kat geen hondenvoer kan geven, maar ik weet niet of je je hond kattenvoer kan geven, het lijkt me iig minder erg als andersom

dolfijn

Berichten: 132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:45

volgens mij kan het geen kwaad, maar het is beter als hij dadelijk wel hondenbrokken gaat eten, want als hij heel zijn leven kattenbrokken eet dan is het volgens mij niet echt gezond. En als je het echt voor de 100% wilt weten kan je de dierenarts bellen voor advies.

Levensmotto: geniet van het leven zolang het kan, en wees eerlijk tegen elkaar.


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:52

Onze hond deed het ook, kreeg het hem niet afgeleerd, ik heb het opgelost door de bak kattevoer op de tafel te zetten, hond kan niet op tafel, voor sommige een raar gezicht, maar mijn katten hebben tenminste weer eten..

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:01

Het kan geen kwaad denk ik. Alleen in de kattenbrokjes zitten andere voedingsstoffen dan in die van de hondenbrok. De honden en kattenbrok is zo samengesteld zodat ze hun dagelijkse hoeveelheid voedingsstoffen binnenkrijgen.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:06

in kattenvoer zitten teveel eiwitten en teveel zout voor een hond. op de lange duur zal hij dan last gaan krijgen van z'n nieren.
mijn honden krijgen het iig niet, dan eten ze maar niet. ze krijgen vanzelf honger en dan eten ze hun eigen brok wel weer

Goedgekeurd onderschrift :)

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:39

Ik ben het helemaal met billy eens. In kattenvoer zitten teveel eiwitten en zout. Dat je hond af en toe een brokje meepakt van de katten kan heus geen kwaad,maar niet om hem gewoon kattenvoer te geven.
Je moet gewoon effe doorzetten en als hij honger krijgt gaat 'ie vanzelf wel weer eten Lachen
Ook al eet 'ie 4 dagen niet,is echt niet erg,als hij maar drinkt.
Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __danielle__, __Sannne, Besje, huckellover, MarjanB, moeshie, ogidni, Paloma_Janet, RobinSputnik, sandra1312, spookyskippy, Typhoon, Xanthippe en 60 bezoekers