Jullie ervaringen met pavo2?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 10:48

Omdat mijn pony regelmatig energie te kort komt. (ook door hoesten waar ik hem voor behandel, maar ik train ook best veel) voerde ik na het rijden een subli muesli bij. Dit had eigenlijk geen effect. Daarom wilde ik een sportbrok of muesli proberen. Ik heb nu eerst gekozen voor pavo2, maar ben benieuwd of paarden daar ook fel van worden... En of ze er echt beter (meer energie/looplust) van gaan lopen....
Graag jullie ervaringen!
Ik twijfelde nog over pavo1000 en over de kruidenmelange...


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:00

Maar in de subli muesli zit ook niets, dat is gewoon voor de afwisseling of als extra'tje.
Ik voer zelf Pavo Stibro. Ik weet eigenlijk niet wat Pavo 2 is voor brok.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:09

Mijn zus is van Subli overgestapt naar PAVO2 omdat haar paard van de Subli te fel en zenuwachtig werd. Toen ze overgestapt is op PAVO2 was haar paard gewoon weer lekker te rijden, lekker actief maar niet zenuwachtig.
Ik denk dat effect per paard wel verschilt maar je kunt het altijd proberen.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:52

Ik vind alles van Pavo troep. Ze gebruiken dierlijke ingrediënten, en daar ben ik groot tegenstander van.
Havens, en nog een aantal merken zijn 100% natuurlijk en daar zit geen troep in om meer 'volume' te krijgen. Pavo zit allemaal troep in, zodat je 4 kilo moet voeren, in plaats van 2 kg Havens ofzo.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:01

Ik voer ook Pavo2 en mijn paard is inderdaad ook lekker actief en niet zenuwachtig!!! Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:03

ik voer de kruidenmelange bij... helpt ook erug goed en ook lekker voor de keel met al die kruiden queen hoest stuk minder sinds dat voer

Love the life that you live, live the life that you love

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:14

Ik heb ook Pavo 2, onze fokmerrie krijgt het en die doet lichte arbeid, ze wordt er wel wat fel van. Mijn ruin krijgt het ook en is van zichzelf erg druk maar sinds ik Pavo 2 voer heb ik niet meer of minder last. Hij doet matig tot zware arbeid en krijgt dus ook een kruiden melange erbij. Ik ben trouwens wle voorzichtig met Pavo2 aangezien er wat meer eiwit in zit, die merrie krijgt dus al snel minder als ze niks doet.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 18:07

Ik voer PAVO 2 in combinatie met Hippostar Prairymix, dat bevalt prima. Mijn paard krijgt per dag ong. 2 kg brok en ong. 1 kg muesli en daar doet ze het prima op, is zelfs een beetje aan de stevige kant...
In de zomer ga ik meestal een paar maanden over op PAVO 1 i.p.v. 2 omdat daar meer energie in zit en ze daar dus wat feller van worden. Dat werkt heel goed, ze dan is uit zichzelf altijd wat minder fanatiek als het warm is en met die PAVO1 loopt ze altijd wel weer aardig actief.
Zodra het herfst begint te worden wordt ze altijd weer frisser en ga ik weer over op de PAVO 2.

Succes ermee!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:37

Ik vind pavo ook niks. Na een proefzak Subli granenmix(waarvan hij 2kg per dag kreeg) voer ik nu weer 1kg Equiral en ik had vandaag weer een turbopaard.
Voor mij dus alleen nog maar equiral.
Ik voer nog wel een stimix van Pavo bij voor een lekkere hap.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:09

Fout dus Pavo is het enige !!!!!!!! merk dat geen dierlijke elementen toepast in haar/zijn voer!!!!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:57

Volgens mij is dat juist Equiral, dat alleen plantaardig is, ik kan het mis hebben maar het interesseert me ook niet echt.
Ons bevalt Pavo zeer goed. Ik voer mijn beest Pavo-2 aangevuld met Kruidenmelange. Als je 'op maat voert' wordt je paard niet fel, volgens mij. Met Pavo-1 of Pavo-1000 is de kans daarop wel groter omdat dat veel geconcentreerder is.
Ik heb voor Pavo-2 gekozen om het lage eiwitgehalte, daar is de mijne nogal gevoelig voor. Op Subli was ze vaak stijf.
De kruidenmelange is een lekkere aanvulling voor ze en bovendien zitten daar veel vitamientjes etc. in.

Wat mij ook opvalt is dat onze pony's altijd mooi glimmen, dat zeggen mensen ook vaak. Dat zit toch ook gedeeltelijk in het voer.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 19:28

Bij ons kun je via divoza aan pavo komen en via de Welkoop aan Subli, equiral en Havens is een stuk moeilijker... Zou niet weten waar!
Hij krijgt standaard pavo stibro, ziet er verder ook goed uit, maar heeft dus regelmatig pit en uithoudingsvermogen tekort...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 10:32

Sinds enkele jaren komt er in geen enkel paardenvoeder nog dierlijke resten voor. het is per wet verboden, dus het bestaat niet dat er iemand nu nog dierlijke resten aan zijn paard/pony voert via de brok die je koopt in de reguliere handel. Onmogelijk. Allemaal onzin.
Pavo 2 zit in het segment van de lichte sportbrok, net als Equiral Stud (blauw), havens draversbrok en zo zijn er nog wel wat merken. Het is prima brok.

Zeg Joyce, ken jij de ACM in Klein Groningen wel? Dat is ter hoogte van die goedkope tankstations, even vorobij Wijnjewoude. Daar verkopen ze giga veel paardenvoer, bijna elk merk is daar te koop en vanwege de hoge omzetsnelheid ook altijd vers...aanrader, zijn nog goedkoop ook.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 18:58

Thanx...
Is dat een plaatsje, klein Groningen? Wijnjewoude, en dat benzinestation vlak erna ken ik ook wel, maar dan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 30 bezoekers