Update n.a.v. bijna er mee gestopt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Update n.a.v. bijna er mee gestopt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 23:05

Gisteren was het een kleine ramp tijdens mn priveles, staat uitgebreid in dit topic [VvdD] Bijna ermee gestopt!slechte les&onverwacht bezoek!

maar ik heb vanavond clubles gehad en verwachtte er niet heel veel van, omdat ie altijd wat meer praatjes heeft tijdens de clubles, zeker als we met meer dan 3 man zijn in de bak, we waren met zn 5en waarvan 2 paarden die nog niet zolang onder t zadel zijn en weleens door de bak vliegen, dan is Quentin meestal erg snel afgeleid ipv netjes mee te werken

zat er al om 5 voor 8 op, pony's waren aan het uitstappen en ik ging vast losstappen, maar zoals altijd was de instructeur er pas rond 10 over 8, en ik had zoiets van ik draaf pas aan als er iemand in de bak staat, als ie dan flinkt staakt en de instructeur loopt zijn kant op dan vliegt ie alweer naar voren, zeker als ik de dag ervoor priveles heb gehad waar de longeerzweep bij is gebruikt Knipoog
hij was tijdens het losstappen al niet echt van plan om rechtsom te lopen, maar er rijdt ook een drachtige merrie mee en die vind ie nogal leuk, dus zij ging rechtsom en ik stapte er mooi achteraan op een metertje of 10 afstand, tsja je moet iets he Clown daarna was de instructeur er en ben ik aangedraafd, ging zonder problemen, na wat draven een galopje en hem wat meer vwnw gereden, van hand veranderd en hij bleef braaf
hing wel gruwelijk op mn rechterhand en links nam hij niet aan, dus veel extra stelling gevraagd en op de rechte lijn steeds stelling naar binnen&buiten afgewisseld en wat tempowisselingen gemaakt en hij kwam iets beter op 2 teugels.

Daarna wat laten wijken, aangezien hij gister in het begin niet 1 pas ozij wilde had ik zoiets van we beginnen simpel met een paar meter naar de hoeflsag toe wijken, dat ging goed, toen paar meter wijken, omstellen en de andere kant op, ook dat ging goed Haha!
daarna in de galop wat schoudervoor gereden, stukjes achterhad naar binnen gezet en daarna een paar pasjes laten appuyeren, en zelfs dat ging goed!
daarna in draf wat schouderbinnenaarts, en travers laten doen, en tot slot een zigzag appuyementje, en hij deed het zonder gestaak!
bij het omstellen tijdens het appuyeren trapte hij een keer richtig mn been en bij het schoudervoor in de rechtergalop gooide hij 1x zn hoofd omhoog en ging op de rem, maar met wat been liep ieweer door, het was echt heilig vergeleken met gister!

tussendoor even vwnw gereden en even met losse teugel laten stappen, daarna weer opgepakt nog wat laten appuyeren en wat schoudervoor gereden, ook in de galop weer wat pasjes opzij gezet, en als laatste wilde ik nog wat sluiten en verruimen in de draf, sluiten ging goed, bleef los in zn lijf, verriumen ging goed op de lange zijde en als ik van hadn veranderde van rechtsom naar linksom

alleen als ik op de linkerhand zat, van hand veranderde, rechtsellen en dan verruimen, en dan viel hij iedere keer onieuw in galop, daarna weer paarkeer op de lange zijde laten verruimen en nog 1x van de linkerhand naar de rechterhand gegaan en wat latenm verruimen, toen ging het wel goed en heb ik hem vwnw laten galloperen draven en laten uitstappen

ben dus weer helemaal blij Haha! hij zat nog wel iets vast en was wat zwaar op de hand, maar er was geen verzet en gestaak meer Haha!

dus ga weer vol goede moed verder met hem

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:12

Harstikke goed zeg! Blij om te horen dat het beter gaat. Hopelijk houdt ie dat weer een tijd vol, zonder gevaarlijke praktijken. Dat zwaar op de hand neem je dan wel weer even voor lief Haha! .
Je instelling werkt dus duidelijk goed. Heb je nu weer wat meer vertrouwen?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 02:17

misschien moet je je verwachtingen en vooruitzichten iets bijstellen? Misschien wil jij iets harder dan Quentin. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:20

Fijn dat het nu zo lekker ging. Zo gaat paardrijden nou eenmaal, de ene dag gaat het super en de andere dag lijkt het wel of je opnieuw kunt beginnen. Nou maar jopen dat de goede dagen vaker voorkomen dan de slechte!

Z1+1

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:29

geweldig Renske...... Ach zo heb je allemaal je dalen en je hoogtepunten.. Als jij straks Z bent kan jij tenminste zeggen dat je het echt verdient hebt

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:00

Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van GijsenKim... Goed dat je doorzet!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:58

Goed zo Renske, goed dat je door blijft zetten!
Ik heb hem maar een kein beetje bezig gezien, toen in Ermelo met dat springen, maar ik heb toen wel gezien dat Q echt een draak kan zijn.
Zet hem op, je haalt de Z echt wel!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 13:47

Lachen ben nogsteeds helemaal blij, ga dalijk even longeren
maar t was gister echt een opluchting dat het goed ging, ik heb dan ook weer meer vertrouwen om ook echt te blijven rijden ipv mee te gaan liften, wat ik soms dus doe om gestaak te voorkomen en dan heeft hij juist zn zin, maar gewoon lekker wat werken met hem, zonder gestaak, daarom wachtte ik gister ook met aandraven tot de instucteur er was, dan voel ik me net wat zekerder en dan is aandraven ook echt aandraven, als ik zelf al twijfel gaat het zeker fout, en dat is nog een zwak punt van mij als hij weer eens flink heeft gestaakt ben ik te voorzichtig, is nog een restje schrik van toen ik samen met hem ben gevallen door zn gestaak

Pellie, ik heb niet echt hoge verwachtingen en vooruitzichten, ja ik wil de Z met hem halen, maar hij heeft nu al 4 jaar de tijd om zover te komen, kocht hem als 6 jarige op M1 niveau, ben toen in de B begonnen en na het 1e jaar ging het extreem slecht, weer wat later zijn we gevallen tijdens get gestaak en ben ik 2 weken gestopt met rijden, toen besloten om door te zetten, een goede instructeur gevonden, en nu zijn we M2+8 maar et is niet zo dat ik nu in mn hoofd heb zitten dat ik binnen 2 maanden Z moet zijn met hem ofzo, maar het is wel mn doel voor dit jaar

het is ook niet zo dat hij perse iedere dag moet presteren en tot het uiterste moet gaan in de training, ik heb 1x per week priveles, dan zit ik wel flink aan zn grens en leren we alle2 weer wat bij
en 2x per week clubles dan rij ik wel op M/Z niveau maar op een relaxte manier en rij hem niet tot het uiterste en soms hebben we springles ipv dressuurles bij de club
2/3x per week longeer ik hem, ik rij regelmatig buiten en hij heeft ook vaak een dagje vrij, en een keer of 2 per maand een wedstrijd voor de afwisseling

Maar als ik bv in de priveles echt aan zn grens zit en hij komt dan wat in verzet, dan is het wat huppelen, een keer flink steigeren en ik kan het dan zelf oplossen, dan krijgt hij dus ook niet op zn kop

maar als hij zoals donderdag dus, al bij het losstappen extreem in verzet komt, dan is dat niet omdat hij het werk niet aan kan maar omdat hij geen zin heeft

maar voorlopig gaan we er weer vol goede moed tegenaan Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, kaatje89, OmgiliBot en 178 bezoekers