eigengemaakte recepten voor je paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

eigengemaakte recepten voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 23:50

om maar weer eens een topic te openen... Haha!

wat zijn jullie eigengemaakte gezonde recepten voor je paard/pony?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:57

mijn pony is zo'n kieskeurige,die eet niets wat ze niet kent helaas >;)

dus ik geef niets van eigen gemaakte receptjes.
ze krijgt de slobbermash van havens vaker,vind ze lekker genoeg met wat wortles erdoor en wat appels enzo Vork
en zemelen,kun je ook lekkere slobber van maken.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:34

Ik geef meestal gewoon slobber aan Moon Of een dikke winterpeen, daar is ze ook helemaal wild van *LOL*

Maar een speciaal recept heb ik niet echt Knipoog

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:00

Vroeger maakte ik altijd een hele taart voor Ilkkah.

Ik zette eerst een halve schep biks een nacht in water, zodat het helemaal een papje werd, de volgende dag raspte ik er peen appel brood etc doorheen, en als laatste zette ik er 3 winterpenen in.
En klaar is je taart Tong uitsteken

En smullen dat Ilkkah deed altijd ervan Lachen

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:22

ik maak voor mijn verzorgpony soms slobber alla mij...

pak een emmer (met deksel) en doe hier 3 bruine boterhammen in, allemaal in hele kleine stukjes scheuren. hier doe je 2 gewonde biskwietjes(theekoekjes) doorheen en je kan ook nog crackertjes erdoorheen doen.
hierna doe je erdoorheen wat je pony lekker vindt (appel, wortel, peer, komkommer, mandarijn) en als laatste kan je er een paar paardenkoekjes doorheen doen, die je een tijdje in warm water hebt laten weken.
Daarna doe je er net zoveel heet water doorheen (in de winter warm water en in de zomer koud water, natuurlijk niet té koud want dan krijgt je pony buikpijn Scheve mond Scheve mond Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig ) zodat het net een beetje onder water staat. dit laat je weken, tot het een papje wordt, en totdat je je pink erin kan steken, zodat het niet te heet is. (in de zomer kan je in plaats van water ook appelsap doen, vinden bijna alle ponies lekker) je kan ook nog 2 handjes bix in een bakje doen met wat water, zodat het een papje wordt en dit erdoorheen roeren. je kan ook nog een plukje hooi in snippers knippen en erdoorheen doen. ook kan je een handje gekooktlijnzaad erdoorheen doen of wat natte zemelen, ook in een papje. dit allemaal goed door elkaar roeren, als het té dik is nog wat heet water erbij, w8en tot het een beetje afgekoeld is en aan je pony geven, wedden dat hij zal smullen???:j:j:j:)):)):))

TIP: doe er niet teveel bix/ zemelen/hooi/lijnzaad in, krijgen ze teveel energie van!!!!!!
TIP: je moet het gelijk op de dag dat je het gemaakt hebt aan je pony geven, anders is het niet meer warm, of het beschimmelt al een beetje.
TIP: als je het 's avonds wil maken om het de volgende ochtend te geven, moet je alleen de droge dingen (brood, het fruit niet want dat wordt dan bruin, wortel, hooi...) in de emmer doen, en in de ochtend het water en het fruit erbij doen.

het wordt een beetje een geklieder maar ik hoop dat jullie pony het lekker vindt en ervan zal smullen...

ik hoop ook dat mijn recept een beetje duidelijk is, anders pb je me maar!!!

it's me

Live your dreams

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:35

appelsap?
Lijkt me nou niet dat een paard dat lekker vind....

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:22

Ik geef luck weleens een stukje van mijn sultana (naturel) Vindt ie heerlijk..

Insta: yl_aerial

Heleen007

Berichten: 92
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:59

Zelfgemaakte slobber met lijnzaad dat kook in met wat water erbij tot het beetje slijmerig wordt = erg goed voor de vacht. En zemelen erdoor roeren Haha! en ik snij wat wortels en appels en smullen maar! *LOL*

Lovers Marloes Lovers
Check onze site: http://www.fjordmarloes.cjb.net

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:18

mijn paard eet eigenlijk wel allles.. neem zelf gewoon koekjes mee voor mijn pony... dus als ik ook honger heb eet ik ook even mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mika11 en 12 bezoekers