boett deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

boett deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 19:55

wie heeft er ervaring mee ?
Ik wil ze bestellen maa heb schriek da het nie past door zijne dikke hengsten nek ...

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:28

ik heb vorig jaar eentje willen bestellen (ja zelfs al besteld bij Meulenkamp in Nederland) maar die is nooit aangekomen Verward Ze hadden ze in voorraad, dan weer niet en dan zouden ze pas in mei, juni (ik had ze in maart besteld) binnen komen, ja dan moest het ook niet meer. Ik had toen een deken van Harry Horse gekocht. Zo een witte die ook helemaal dicht is en die was nog stukken goedkoper. Ik ben daar heel tevreden over. Ga er dit jaar zeker weer een nieuwe kopen (de andere is de laatste week dat hij ze zou dragen gesloopt Verward ) Die van Harry horse kan je in bijna elke ruitershop krijgen OK dan! en zonder die portkosten, wachttijden,... Ik denk wel dat die zullen passen hoor die ik had was toch heel ruim te verstellen.
succes ermee.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:15

Ik heb ook goede ervaringen met de witte vliegendeken van Harry's Horse. Gaat makkelijker aan/uit en het halsstuk is op maat in te stellen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:30

cinv schreef:
wie heeft er ervaring mee ?
Ik wil ze bestellen maa heb schriek da het nie past door zijne dikke hengsten nek ...


Cindy, ben je eigenlijk zeker dat Invierno last heeft van zomereczeem?
Het kan nl ook wat anders zijn.
Naar wat ik al gehoord heb, zijn er erg veel PRE's die niet tegen de samenstelling kunnen van ons gras. Bij sommige gaat dit over als ze een tijdje hier zijn, bij anderen helemaal niet.
PB anders Merilyn hier op Bokt eens, haar (ex-) PRE had ook die "allergie".

Als je dus zeker wil zijn van lange manen, is het enige wat je kan doen hem binnenhouden, of in een paddock zonder gras zetten, maar dat is natuurlijk geen fijne oplossing voor je hengst...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:42


cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 13:12

Hey wat je nu zegd....hoe kan ik weten da het dat is ? Ik heb al en bloedproef laten nemen maa ze zeiden niets , pff...
Het resultaat ligd hier nog...
Ik hoop het maa hij gaat nie vele op de wei en zo vele gras eet hij niet wel een mix van eten zonder haver Knipoog en hooi en vers gras in de zomer maa nie veel ..hij ga ook maar effe op de wei waar niets opstaat..
Maa nu je dit verteld..Als ik bij Chris was , zei hijook van houdt hem op stal hij is hier aangekomen en we hebben hem in de wei gezet en dan begon het !!!..schuren..Houd hem buiten de wei..maa da deed ik als ik hem thuis had en toch bleef hij schuren Boos!...maa da de helft weg is na de zomer...en nu nie meer...in de winter...raar toch..ik ben zo triest en hoopeloos......

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:37

Mijn merrie heeft ook hele erge zomerexceem en ik heb vorig jaar de Bucas Buzz Off voor haar gekocht bij Divoza.
Dit dek bevalt mij uitstekend OK dan! heeft een goede pasvorm, een staart en buikflap en het halsstuk zit er direct aan vast. Het halsstuk is vrij ruim dus past ook wel voor een paard met een brede hals.
Hij is lichtblauw van kleur en heeft een soort zonreflecterende werking waardoor je paard ook lekker koel blijft in de zomer.
Ik vind het er persoonlijk ook een stuk beter uit zien dan de boettdeken.

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:43

Wij hebben dit jaar onze tweede (nieuwe) boettdeken gekocht, de eerste was na 4 jaar toch wel erg versleten. Bevalt prima! Ook prima ervaringen met Meulenkamp. Telefonisch besteld, twee dagen later had ik hem thuis.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 14:46


Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 01:37

dat deken moet niet schoon zijn voor een ander zijn ogen , het is een deken dat effectieg werkt tegen zomerexceem , ik heb mijn haf nooit met lange manen gezien in de winter , nu heeft hij er wel , als het erg warm is in de winter spuit ik hem helemaal nat. Als je met de slang ôp het deken spuit en draait dan dat deken om is u paard bijna niet nat , ideaal als het zo eens een buike doet wat in belgie wel eens kan Knipoog