Iemand ervaring? Met elcaro's!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Iemand ervaring? Met elcaro's!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 19:50

Hoi,

Ik heb een paardje gekocht een Elcaro x Pele, ze is heel lief totdat ze aan het werk moet. Dan gaat ze soms echt heel raar doen!!! Heeft iemand hier ervaring mee??? Zou graag wat reacties krijgen met wat tips!!

Echt een duvel is het!!! Schijnheilig

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:03

Misschien als je alles meer beschrijft kunnen mensen je meer helpen.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:03

Haha, ja die Sam..........

Ben ook wel benieuwd naar andere mensen die een Elcaro hebben. En hoe die paarden zijn qua karakter?!?!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:05

Mijn schoonzus heeft een Elcaro-merrie. Is nu 10 jaar. Weeft als een gek!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:05

ik heb ook een elcaro gereden maar dat was best een leuk beest en kon ook goed lopen... en eigenlijk nooit geen problemen mee gehad misschien ligt het aan de opvoeding Haha! Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:07

Ik zal al vast een kleine omschrijving doen!

Ze is een 4,5 jarige merrie. Snowylover heeft haar zelf beleerd.
Ik heb er nog nooit op gereden, maar als ik haar zie rijden gebeurd ongeveer het volgende:
Samosa gaat steeds met haar hoofd schudden, en trek de teugels steeds uit je handen. Geeft af en toe een gigantische bok!! Zodra je ermee aan het werk gaat, verschillende oefeningen gaat doen word ze heel vervelend. En dan heeft ze er geen zin meer in, en word ze alleen maar vervelender. Snowylover zal zelf morgen nog wel even wat toevoegen!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

jill

Berichten: 226
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:10

Hai,

Ik heb een 12 jarige merrie van Elcaro en dit is een ontzettend heethoofd.
Heel lief in de omgang maar met rijden zit er een behoorlijke kop op.
Ik heb met haar M dressuur gereden maar ze kon slecht tegen de wedstrijd spaning. Nu rijden we endurance en dat bevalt ons beiden heel goed. Ik heb al vaker gehoord dat Elcaro's als "moeilijk" bekend staan maar ik zou haar niet willen missen...............

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:30

bij ons op stal staat ook een lcaro, op stal en chagerijn maar onder het zadel van de juiste ruiter een toppaard! sindskort hebben ze haar ook voor de kar maar dan word ze erg heet, ze staat overigens te koop dus mocht iemand intresse hebben.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:31

Wij hebben 2 elcaro's gehad en willen er nooit meer 1! De eerste deed niets anders als stijgeren en bokken. Het meisje wat er mee reed kon er niets mee, zovaak als je het wil zien werd ze gelanceerd.
De 2e was echt een prachtig paard. Mijn vader was de enigste die hem kon rijden. De meiden van stal werden er zonder pardon afgegooid. Als je heel afwachtend was en niets vroeg dan kon je hem rondsturen. Hij was wel ontzettend mooi en kon super lopen. Toen mijn vader een bod voor hem kreeg was de beslissing heel snel genomen Haha! Bij ons komt er dus geen elcaro meer op stal

21-5-2010 Luc geboren!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:35

tinkiebel schreef:
De 2e was echt een prachtig paard. Mijn vader was de enigste die hem kon rijden. De meiden van stal werden er zonder pardon afgegooid. Als je heel afwachtend was en niets vroeg dan kon je hem rondsturen. Hij was wel ontzettend mooi en kon super lopen.


Dat lijkt wel een beetje op Samosa! Ze loopt haar rondjes wel, maar zodra je iets gaat vragen word ze vervelend. En als er echt iemand op rijdt die van aanpakken weet, en zeker niet bang is, loopt ze wel mooi!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:46

Die van mijn schoonzus is ook een neuroot. Heeft ook al de meest gekke dingen gehad. Als ze haar flink voor elkaar heeft komt er altijd weer een moment dat ze onverklaarbaar onregelmatig loopt. DA heeft al vanalles onderzocht maar kan dan nooit iets vinden. Idd alsof ze als ze echt aan het werk gezet wordt protesteert. Het is wel een mooi beesie om te zien maar mij te neurotisch. Zodra er iets in haar omgeving verandert gaat ze weven als een gek. Normaal weeft ze "normaal"

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

jill

Berichten: 226
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:15

Ik herken wel het een en ander, mijn merie kan leuk lopen tot je echt serieus wilt gaan werken.

Het begon met slaan met het hoofd, zo hoog dat je moest wegduiken anders sloeg ze met haar hals in je gezicht. Als je dan voorwaarts reed bleef ze slaan en zwaaien met de hals en ging heel hard rennen tot dat ze onderuit ging of tot je de teugels los gooide en niets meer vroeg.
Als je snel genoeg reageerde kon je het weg rennen voorkomen maar dan ging ze steigeren en raar omhoogspringen. Ik had toen goed les en was niet bang voor haar en heb echt vanalles geprobeerd maar zodra madam het zat was begon het weer, het was altijd het ergst rond de hengstigheid. Ze deed het ook bij andere ruiters behalve als je niets vroeg. Ze is toen lichamelijk helemaal nagekeken zowel regulier als alternatief en was goed gezond.


De laatste jaren is ze wel wat rustiger geworden maar het blijft moeilijk om tijdens het rijden in de bak echte ontsannig te krijgen. Ik rijd haar nu wel altijd met martingaal zodat ze niet zo met haar hoofd kan gooien en we dus niet weer in het zelfde cirkeltje belanden. Soms heeft ze nog wel een slechte dag en dan zijn we snel klaar met rijden Haha!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:16

Elcaro zelf is geloof ik ook niet een van de makkelijksten

21-5-2010 Luc geboren!

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:48

snowylover schreef:
Hoi,

Ik heb een paardje gekocht een Elcaro x Pele



misschien wel een beetje offtopic,maar heb je haar niet al een hele tijd? tenminste ook aan je vorige berichten te lezen (in andere topics) dat je haar rechtstreeks van de fokker hebt gekocht en beleerd?
ze is nog maar 4,5 dus kan best dat je haar nog nie zo heel lang hebt, maar aangezien ze ook te koop stond (nu nog steeds btw?)

en om nog f op het topic terug te komen, het is iid geen makkelijke.. denk alleen als je er iemand op zet die er even flink aanpakt ze toch wel een heel stuk opknapt
Kijk wat ik persoonlijk denk, is dit paardje veel te veel verwend, ze probeerd namelijk van alles maar krijgt niet 1 keer op dr donder..
Aangezien het toch nog een jong paard is, onthoud ze alles heel snel en veel verkeerde dingen helemaal, het lijkt allemaal wat ondeugendheid, maar het is kort gezegt een verwend dier..

Wat me voor jouw een leuk plannetje lijkt, moet je zelf natuurlijk weten wat je daarmee doet..
Als ik jouw was zou ik haar een paar maanden opt land zetten, een zomertje ofzo.. en daarna helemaal opnieuw beginnen, ze is nog jong dus moet kunnen
Ik denk dat als je opnieuw met dr begint en haar dan gelijk goed aanpakt met wat ze wel en niet mag, je er een SUPER paardje uit kan slepen!

Succes

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:19

Ik ben het op zich wel met je eens Mieke! Maar als ze Samosa wel op het land zou zetten, en in de winter/voorjaar weer van plan zijn te gaan beleren, zou ze dit wel bij een proffesioneel iemand moeten doen. Want anders heb je denk ik dezelfde problemen weer. Volgens mij moet je vooral bij jonge paarden gelijk streng optreden. En vooral niet té voorzichtig zijn, mag best een keer goed op zijn donder krijgen!

Maar volgens mij is het gewoon een combinatie van beiden: verwend en karakter.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:20

wat zit er nog meer achter elcaro?
ken namelijk wel veel el corona's die stammen weer af van Amor, en Amor zit ook achter Quentin, en dat is net zo'n rotzak Haha!
zet er een klein kind op en hij stapt braaf zn rondjes, maar als je iets meer durft te vragen gaat ie staken&steigeren

zit er iemand op die hem vanaf dag 1 goed aanpakt haalt ie niets uit

ben inmiddels M2+8winstpunten met hem, maar het heeft me letterlijk veel bloed, zweet&tranen gekost!
maar hij is alweer 10, dus is het echt zn karakter
die van jou is 4,5 dan kan ze ook gewoon aan het puberen zijn

neem goed les, zorg voor voldoende afwisseling longeer eens, ga een keer buitenrijden, een keer wat balkjes draven etc

als het echt niet lukt, laat haar dan een tijd door een echt goede ruiter rijden die haar er doorheen krijgt, dan daarna met begeleiding zelf weer gaan rijden, zeker weten dat het dan een stuk beter gaat!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:23

Ze is nog niet verkeersmak, dus buitenrijden gaat een beetje moeilijk.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:33

dan kan je nog genoeg afwisseling geven hoor! na het dressuren over het erf stappen, is ze toch een beetje buiten en ziet ze alvast vanalles, een keer balkjes draven en wat kruisjes springen, longeren is ook heel goed
dan leert ze naar je luisteren, en als je haar een beetje bijzet(niet te kort, en nooit alvast op stal vastmaken!) dan gaat ze er nog beter van lopen ook! als ze alle dagen van de week, of sowieso altijd als ze gereden wordt hetzelfde moet doen dan is de lol er snel af en gaat ze klieren, daarom is afwisseling zo belangrijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:38

Ik geef steeds reacties, maar dat doet er niet toe Knipoog.
Mijn vriendin woont een heel stuk van haar pony af. Staat namelijk bij haar opa. Ze rijdt haar niet zo vaak, 2 à 3 keer in de week. En ze word voor het rijden eerst gelongeerd, en dan word ze gereden.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 01:21

Mijn zusje had een Elcaro en dat was een ontzettend vervelend beest. Zolang hij niet aan het werk hoefde, was er niets aan de hand. Maar zodra je ook maar iets van hem vroeg, dan begon de ellende...

Maar goed, de ene Elcaro is de andere niet natuurlijk.

boemel

Berichten: 8256
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:03

Ik heb een tijdje op een jonge Elcaro nakomeling van 4 gereden, die ca. 10 dg. zadelmak was toen ik ermee begon. In het begin was hij met rijden nogal onrustig met zijn hoofd, maar dat ging na een paar maandjes helemaal weg.
Verder vond ik het een braaf leergierig dier. Wel gevoelig, moest je echt met rust rijden.

Hij was zwart en vrij luxe gebouwd. Wel een beetje een lang hoofd.
Hij had helaas een mislukte OCD operatie achter de rug, waardoor zijn gewricht op slot kon springen. Nadat dit in de galop gebeurd was en ik met hem onderuit gegaan ben, vond ik het te gevaarlijk worden en ben ik met 'm gestopt.

M1+10

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:15

ik heb ook verschillende elcaro's gezien
op een gegeven moment hadden we er 3 op stal staan
een had M dressuur gelopen, die had wel een redelijk goed karakter. maar za had een vreselijk holle en lange rug, geen ideaal paard dus
verder als M kwam ze ook niet.
een andere was 5 en nog steeds niet zadelmak, ging ook uit zijn dak als je een zadel oplegde , was ook een paar keer over de bakrand gesprongen was eik een vreslijk beest
wel SUPER bewegen, maar schonkig qua bouw, groot rond hoofd, iele hals en schonkige kont, hij miste dan ook wel zijn spieren maar het hele paard sprak me gewoon niet aan
ook stond er een vreselijk mooie elcaro, hij was goed te rijden , maar altijd stiekum net een beetje onder de ruiter vandaan, als je dacht hem 100% te hebben had je het telkens weer mis, want dan flikte hij wel weer wat !
ik heb dus de ervaring, ook van andere mensen , dat het niet de makkelijkste paarden zijn
wel allemaal goede lopers en springers!
Maar ik denk wel dat het parden zijn die een GOEDE doeltreffende opvoeding nodig hebben.
met zo'n karakter mag je geen steekjes laten vallen, want dan worden het draken

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 11:29

Nou het is dus zo: De ene dag is hij heel makkelijk, doet ze bijna alles goed en dan de andere dag is ze weer stront vervelend!!! Maar ze bijt of slaat niet!! Op stal is ze ook heel braaf!! Maar ze heeft er een hekel aan als je bij de oren komt. Met beleren was ze super braaf. Het ging eigenlijk heel snel. En heb een keer een soort onderling wedstrijdje m,et haar gehad, met inrijden was ze echt SUPER vervelend en toen we begonnen met de proef... ging het super!! En heb met ponyclub ook al een keer een oefenparcourtje met haar gesprongen: met sloot en zo'n verhoging, dat ging ook super ze was een van de weinigen die alles sprong. En dan nog 1 ding ze heeft een hekel aan alles wat leeft en niet op een paard lijkt: koe, schaap en kippen!!!! Maarja ze is en blijft een super paardje om te zien!!!

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:00

http://www.hbcstal.nl/pages/hengsten/elcaro.html
....wanneer je dit leest, lijkt het allemaal zo positief!? Maar ik lees hier veel "negatieve" verhalen over een Elcaro!
Hebben jullie het dan over een rechtstreekse afstammeling van Elcaro, of ook over afstammelingen van zonen van Elcaro, zoals b.v. Jacardo?? Verward

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:28

snowy, idd zijn de elcaro's die ik ken ook niet gemeen, maar willen gewoon niet voor je werken, zetten zich niet 100 % voor je in
uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ubermetrics en 46 bezoekers