Stilstaan???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Stilstaan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 17:47

Weet iemand hoe je je paard goed kunt leren STILSTAAN?? Caramba wordt dan helemaal gespannen en loopt dan toch aan...
Iemand tips?? Bedankt!! OK dan!
xxx Nieneke en Caramba


nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:10

Niemand??

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:29

ff geduld Haha! het is rustig ivm etenstijd Knipoog

Vind het een goede vraag Tong uitsteken

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:31

in elk geval ontspannen als het paard stil staat..

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:42

oke, bedankt!! OK dan!

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 18:47

Nog meer mensen die hier problemen mee hebben??

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:46

zodra ze gaat lopen achteruit zetten tot je op de plek bent waar ze stil moest staan... en in het begin niet te lang wachten.. maar gewoon een paar tellen en dat langzaam opvoeren.. wanneer ze stil staat lekker kriebelen enzo.. en veel geduld.. het kan wel ff duren..
succes OK dan!
Laatst bijgewerkt door pacster op 09-01-04 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

euhm.. Scheve mond


nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 20:48

oke, bedankt!! ik zal het proberen iniedergeval!!! OK dan!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:49

das nog es een snelle reactie..

euhm.. Scheve mond

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:29

De mijne is ook heel ongeduldig met stilstaan. Ik rij voornamelijk in de bossen en oefen dan natuurlijk ook mijn dressuuroefeningetjes. Met stilstaan moet je wel je benen eraf halen. En de spanning van de teugels af. Ik gebruik mijn stem, rustig zeggen ho of stil. Wat ie maar gewend is. Ik laat mijn paard keren als ze begint te lopen en dan terug naar de uitgangspositie. Niet meer dan 3 keer doen. Dan ergens anders weer stilstaan oefenen. Het is gewoon een kwestie van geduld, niet boos worden. Als het 10 seconden is gelukt enorm belonen!

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 18:49

Soxje schreef:
De mijne is ook heel ongeduldig met stilstaan. Ik rij voornamelijk in de bossen en oefen dan natuurlijk ook mijn dressuuroefeningetjes. Met stilstaan moet je wel je benen eraf halen. En de spanning van de teugels af. Ik gebruik mijn stem, rustig zeggen ho of stil. Wat ie maar gewend is. Ik laat mijn paard keren als ze begint te lopen en dan terug naar de uitgangspositie. Niet meer dan 3 keer doen. Dan ergens anders weer stilstaan oefenen. Het is gewoon een kwestie van geduld, niet boos worden. Als het 10 seconden is gelukt enorm belonen!


Oke.. Maar t probleem is dat ze heel erg reageert op het woord 'ho' dan schrikt ze kei erg. Dat komt door die vorige-vorige-eigenaar. Ze was ook heel bang van het geluid van de zweep maar dat heb ik haar zo vaak expres laten horen (zonder te slaan tuurlijk) dat ze nou weet dat dat geluid haar niks doet. Dat probeer ik nou ook met dat woord 'ho'. Toch bedankt!!

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 18:50

pacster schreef:
das nog es een snelle reactie..


Haha, ja.. t was denk k toeval dat ik daarna zo snel naar dat berichtje keek Knipoog

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:01

pacster schreef:
zodra ze gaat lopen achteruit zetten tot je op de plek bent waar ze stil moest staan... en in het begin niet te lang wachten.. maar gewoon een paar tellen en dat langzaam opvoeren.. wanneer ze stil staat lekker kriebelen enzo.. en veel geduld.. het kan wel ff duren..
succes OK dan!

ja en wat als je paard niet achteruit KAN lopen? (nou ja hij kan t uiteraard wel, alleen niet onder t zadel.. )ik heb ook wel een beetje hetzelfde probleem, nou ja.. ik zie t niet zo als probleem.. Heb er niet zo veel moeite mee.. MAAR mocht iemand een perfecte oplossing weten? Wil ik best een poging wagen! (al is ie dan al 19.. Bloos )

Onderschriftloos :Y)

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 19:23

SuperSmurf"]
[quote="pacster schreef:
zodra ze gaat lopen achteruit zetten tot je op de plek bent waar ze stil moest staan... en in het begin niet te lang wachten.. maar gewoon een paar tellen en dat langzaam opvoeren.. wanneer ze stil staat lekker kriebelen enzo.. en veel geduld.. het kan wel ff duren..
succes OK dan!

ja en wat als je paard niet achteruit KAN lopen? (nou ja hij kan t uiteraard wel, alleen niet onder t zadel.. )ik heb ook wel een beetje hetzelfde probleem, nou ja.. ik zie t niet zo als probleem.. Heb er niet zo veel moeite mee.. MAAR mocht iemand een perfecte oplossing weten? Wil ik best een poging wagen! (al is ie dan al 19.. Bloos )
[/quote]

Ja, Caramba kan ook niet achteruit lopen, maar er is vast wel een goede oplossing ervoor!! Maar dat kriebelen en heeeel veel geduld klopt wel hoor!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:27

jah dat wist ik wel ja. Je moet t langzaam opbouwen.. Steeds iets langer stil staan en idd uitgebreid belonen.. Maar ik ben een beetje lui denk ik.. Heb daar niet zo veel zin in.. Vind t wel prima zo..
en eerlijk gezegd betwijfel ik ook of t echt ou werken bij hem.. Hij IS gewoon wat kriebelig en druk buiten.. Stil staan houdt ie gewoon echt niet van.. (tsja volbloedje he?)

Onderschriftloos :Y)

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 18:48

Haha, ja, dat zal ie toch blijven Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Sintara en 44 bezoekers