[LO] Wat vinden jullie van een pesoa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

[LO] Wat vinden jullie van een pesoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 19:55

zoals ik al vroeg wat vinden jullie van een pasoa?

ik zelf vind het heel fijn om mee te longeren Haha! en als ik ff snel iets wil doen dan longeer k ff snel metd e pasoa Bloos en dan blijven me parden ook soepel zodat ik de volgende dag niet hoef te stoeien met rijden enzo (t is niet altijd stoeien hoor als ike en dag niet rijd)

dus amar wat vidnen jullie ervan? Scheve mond Lachen

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:00

het is een uitkomst ook ik heb vaak gevechten en daardoor ben ik niet altijd gemotiveerd om te rijden maar longeer hem er vaak mee en sindsdien gaat hij wel vooruit dus ik ben dr tevreden over

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:01

Pasoa vind ik een lekker drankje...

Denk dat jij een pessoa tuig bedoelt. Ik ben niet zo'n longeur, ik stap er altijd op. Geen mening over dus, al ken ik er genoeg die er bij zweren.

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:11

annegti schreef:
Pasoa vind ik een lekker drankje...

Denk dat jij een pessoa tuig bedoelt. Ik ben niet zo'n longeur, ik stap er altijd op. Geen mening over dus, al ken ik er genoeg die er bij zweren.


wat bedoel je met *al ken ik er genoeg die r bij zweren* ?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:12

Mensen die dagelijks met een pessoa in de weer zijn.

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:14

annegti schreef:
Mensen die dagelijks met een pessoa in de weer zijn.

okey Schijnheilig bedankt

Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:15

tis makkelijk als je een keer geen zin hebt om te rijden of afwisseling voor je paard!

je paard werkt goed bij een passoa teugel , zelfde inwerking als rijden alleen is longeren met passoa soms zwaarder voor hun

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:22

Ik verplaats het even naar UZ.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:25

Ik heb er ook een, en vind het een heel erg fijn tuig.
Ik heb hem vorig jaar vooral gebruikt om Rachel te trainen voor de keuring en dan over de balkjes, verder gebruik ik hem niet zoveel, ik rijd meer.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:53

mag ik er eens een foto van zien Haha! (waarbij alles te zien is)

Tjitx

Berichten: 479
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:39

Ik vind het erg fijn om ermee te longeren,mijn paard loopt er heel onspannen door en met zijn achterhand eronder. Ik gebruik het een keer in de week.
Je moet het wel goed opbouwen, dus niet te lang achter elkaar en ik vond het afstellen van de lengtes van de touwen een heel gedoe. Maar als hij goed zit werkt t echt!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:37

Ik longeer * regelmatig met passoatuig (en * soms ook) en ik ben er erg tevreden over.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 06-04-22 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:05

ideale dingen!!! OK dan!
ik longeer oeds er minimaal 1x per week mee, hij loopt er uitstekend op moet ik zeggen.
Afbeelding
Afbeelding

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:53

Ikzelf heb er nog nooit een gebruikt, maar het lijken me ideale dingen!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:07

geweldig thanx! en inderdaad, het lijkt mij ook ideaal

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:23

ik vindt het ook een goede uitvinding de pessoa mijn paard reageerd er heel goed op,ik doe het soms 2 tot 3 keer in de week

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:30

Die van mij doet het in stap heel goed, in draf en galop alleen maar bokken

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:32

pessoa vind ik fijn om mee te longeren, fijner dan touwtjes,
maar zoals bij alle ander hulpmiddelen moeten ze wel goed en deskundig gebruikt worden

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:46

en voor de mensen die met pessoa teugel longeren hoe stellen jullie hem af? ik gebruik m altijd in de laagste stand maar hoe strak zetten jullie 'm ....???

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:56

Ik heb hem 2 jaar geleden gebruikt voor Tjalko (toen net 2 maanden onder het zadel en 3 jaar oud was) en toen was het niets. Ik stelde hem altijd losjes in, in de laagste stand, maar het enige dat hij deed was erin gaan hangen en dus juist stug worden.

Sinds een paar weken heb ik hem weer tevoorschijn gehaald (Tjal is nu 5 en loopt L2-nivo) en loopt hij er zeer goed op! Hij gebruikt spieren in zijn rug (zichtbaar) die ik nog nooit heb gezien en ineens kan hij ook strekken aan de lijn.

Conclusie: een ideaal ding als je paard er sterk genoeg voor is! De werking is vriendelijk, maar kan wel heel belastend zijn voor een paard.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:21

Is een pessoa ook met van die katrolletjes?
Hoe reageerde jullie paarden daar dan voor de allereerste keer op, vooral omdat er achter iets langs de benen langs loopt?
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een pessoa aan de schaffen maar ik ben zo bang dat die miep van mij het niet accepteerd.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:05

Voordat ik met een pessoa in de weer ben gegaan, heb ik eerst een bandage achter haar achterhand geknoopt. Toen ze dat accepteerde heb ik eerst alleen de 'achterkant'(bontje) gebruikt en toen dat goed ging, heb ik de pessoa in zijn geheel gebruikt.

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:28

Je kunt ook eerst met dubbele longe werken, dan wennen ze ook aan iets achter de billen, maar daar moet je wel wat ervaring voor hebben, anders loop je te klooien met de twee lijnen! Ik wil ook graag een pessoa gaan gebruiken af en toe. Voor de spierontwikkeling!

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 02:24

Zo'n passoatuigje werkt volgens mij goed voor stap en draf, maar minder voor galop, ik heb het idee (tenminste bij Sally) dat ze er in galop verkrampt of onzeker van wordt, maar vooral in draf kun je er een paard heel goed mee trainen! Lachen Heb eigelijk aan andere bokkers ook een vraag wat dat betreft, misschien wel iets om als topic ergens op te zetten omdat ik een gemend paard pas onder het zadel rij; eigelijk wil ik haar in galop niet storen zelfs als ze in de kar met twee achterbenen tegelijk aanzet voor een moddere waterbak of een moeilijke wending, maar dressuurmatig lijkt dat natuurlijk nergens op; wat is wijsheid in deze????????? afleren of toestaan!!!!!!! Verward

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:19

Het lijkt altijd of het paard erg goed loopt met een passoa, maar wanneer men het te vaak doet en te lang is het pure mishandeling. Het paard moet zo ontzettend zwaar werk verzetten en wanneer men met passoa gaat werken moet men een trainings schema bijhouden. paarden die te vak en te lang aan de passoa zitten gaat ontzettend vast zitten. Mijn fysio heeft mij dit verteld toen ik van haar af en toe eens met een passoa moest gaan werken. Mijn schema was alleen mar met passoa in draf in het begin, galop en stap zijn zwaarder met passoa, en dat steeds opbouwen. in het begin 2 minuten linksom en daarna 2 minuten rechtsom en dit ieder keer met 1 minuut opvoeren. En nooit te vaak doen...je paard zit zo vast..