peesbeschermers in dressuurwedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

peesbeschermers in dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 07:37

mag je in een onderling met peesbeschermers rijden??
thanx, vamp


BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:39

ligt aan de vereniging waar je gaat rijden bij de een wel en de ander niet
zou je bij je vereniging na moeten vragen

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:39

Dat hangt helemaal van de wedstrijdorganisatie af. Sommige onderlinge wedstrijden zijn exact gelijk aan de officiele en andere organisaties zijn soepeler. Even bellen lijkt me.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:46

Zoals al is gezegt hangt dat van de wedstrijdorganisatie af. Maar meestal mag het niet.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:36

peesbeschermers in een dressuurproef is als vloeken in de kerk... niet toegestaan dus..... (misschien dat de organisatie van een onderlinge wedstrijd andere regels stelt...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:38

In een onderlinge wedstrijd mag het meestal wel, maar vraag het voor de zekerheid maar even.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:03

Normaal (wat ik gewend ben) mag het absoluut niet. Maargoed het is misschien een beetje afhankelijk van de vereniging

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:55

Wat ik weet mag het bij onderlinge wedstrijden ook niet tenminste bij ons toendertijd op de manege mocht het ook niet dus ik zou het even vragen.

...Dreaming with my eye's wide open...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:10

Ik vind dat onderling een voorbeeld moet zijn voor het landelijke dus zelfde regels en eissen (ook qua bitten) helaas is dat vaak niet zo.

Veel mensen gebruiken het onderlinge als voorbereiding op het landelijke dus als je dan soepeler bent met de regels (qua tuigage) gaat het mis landelijk. Onderling moet een voorbeeld zijn voor landelijk. Zeer slechte zaak dus.

Dus geen peesbeschermers of magtingalen enz.. ene correcte bitten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:35

Bij ons houden ze zich ook aan de landelijke regels met officiele juryleden, maar wij hoeven niet met zweep te rijden in de B?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:31

Sinds wanneer moet je met een zweep in de B rijden?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:51

niet, dat mag maar is niet verplicht.

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:36

Normaal gesproken mag dat niet dus zal het bij een onderlinge ook vast niet mogen!

zeg je nee dan krijg je er twee.....!!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:33

staat het niet op de FNRS site? Ik zou er vanuit gaan van niet, het is tenminste ook zo met officiele wedstrijden. Je kunt er natuurlijk wel mee losrijden als je dat fijn vind en ze dan als je de proef in moet af doet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:37

ik zou het zowiezo niet doen
op een officiele wedstrijd mag het ook niet !
en een onderlinge wedstrijd is vaak een voorbereiding (voor jezelf) op een officiele wedstrijd....dus waarom zou je dan met peesjes rijden?
nergens voor nodig toch?
als je paard wat strijkt ofzo, kun je ze met losrijden aan doen en voor de proef toch gewoon afdoen ?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:48

Op een officiele wedstrijd mocht je daar zelfs voor gediskwalificeerd worden, nu heb je dan 2 minpunten! Had ik laatst.. vergeten die dingen af te doen , dus ik groeten, begint die jury wel heel uitbundig naar me te wuiven en stoptekens te maken, ik dacht nou het was toch nog niet zó bagger dat ik er maar beter meteen mee op kan houden haha maar dat was dus om die peesbeschermers.. niet dat ie dat ff zegt voordat ik begin, hij wou me er zeker op straffen Lachen

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:30

Correctie Len; uitgesloten (bij diskwalificatie mag je met geen ander paard nog aan die wedstrijd deelnemen en ook niet met hetzelfde paard in een andere rubriek).

Tegenwoordig mag daar door de jury iets soepeler mee worden omgegaan. Voorheen was dus idd uitsluiting, maar volgens de nieuwe afspraken mag de jury de combinatie waarschuwen, peesbeschermers laten verwijderen en toch starten (zo deden de meeste juryleden het voorheen toch al wel hoor).

Ik kan me wel voorstellen dat iemand met peesbeschermers rijdt. Zo heb ik een paard dat strijkt, dus het moment zonder peesbeschermers houdt ik het liefst zo kort mogelijk. Ik doe ze wel altijd af als we een clubwedstrijd hebben, maar daarna meteen weer om.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:39

Lenn schreef:
dat was dus om die peesbeschermers.. niet dat ie dat ff zegt voordat ik begin, hij wou me er zeker op straffen Lachen


Even off-topic, maar ik vind het zo'n onzin dat de schuld bij de jury gelegd wordt!!
Als ik zie dat iemand zijn peesbeschermers nog om heeft vlak voor hij de baan inkomt zal ik het altijd zeggen. Maar soms zit je gewoon nog te tellen (van de combinatie ervoor) of ben je nog met iets anders bezig, geef je het startteken alvast en ziet dan met binnenkomen dat er nog peesbeschermers omzitten.
Ik was dan ook een jury die ze af liet halen opnieuw beginnen, ook al mocht dan toen nog niet, maar om te zeggen dat de jury eerder had moeten ingrijpen en dat niet heeft gedaan om te kunnen straffen... dan heb je toch een verkeerd beeld van ongeveer 95% van de juryleden hoor.
Bovendien blijft het je eigen verantwoordelijkheid toch?

Navragen is beter dan afvragen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:16

Helemaal mee eens, het blijft je eigen verantwoording hoor!!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:39

Ik dacht al dat dat fout over zou komen haha
Ik leg de schuld helemaal niet bij de jury??
Ik was trouwens nummer 1, de jury had al een halve ronde om de ring gemaakt om bij het hokje te komen en had nog een minuut gekeken ofzo, en net na het moment dat ik groette begon hij te gebaren. Maar ik klaag ook niet hoor, fouten zijn fouten en ik begrijp je verhitting omdat iedereen juryleden altijd afkraakt daar irriteer ik me ook aan.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:04

wij organiseren 3×per jaar onderlinge ,maar wij houden ons verder (ze veel mogelijk)aan de officiele regels!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:18

nope dat mag niet bij een onderling maakt het denk niet zo veel uit maar officieel wordt je er zelfs voor gediskwalificeerd..

gr


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers