Arabierenstoeterij in Egypte???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Arabierenstoeterij in Egypte???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:09

Ik ga de 25e naar Egypte op vakantie. Ik wil daar heel graag een arabierenstoeterij bezoeken. Weet iemand waar ik naartoe moet, of heeft iemand contacten daar?

Ik hoor het graag (uiteraard!)

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:59

Wat gaaf! Wat dacht je van El Zahraa? (Staatsstoeterij) En de stoeterij van Nasr Marei mag je ook niet missen, Al Badeia, misschien kan je een oproepje plaatsen bij Straightegyptians.com, ik weet toevallig dat Nasr Marei vaak aanwezig is op dat forum. Beide stoeterijen bevinden zich trouwens in Caïro. Wat ben ik jaloers op je zeg...Ik wil daar ook graag naartoe

Galactica Wadim X Gemini

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:34

Mag je daar zomaar binnen wandelen dan??

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:40

Franca schreef:
Mag je daar zomaar binnen wandelen dan??


Denk het niet Knipoog
Ik denk dat je even een afspraak moet maken, als je dat niet doet, mag je de paarden bewonderen achter een hek Tong uitsteken
Nasr Marei heeft ook een site: http://www.albadeia.com

Galactica Wadim X Gemini

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:48

Zo wat zou ik graag meewillen in je koffer misschien?

Kijk goed voor mooie arabische spullen hoorde dat je daar flink kan shoppen!!
Sparen maar!

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:22

Denk dat Nasr Marei wel graag tijd voor je zou willen maken... ken hem niet persoonlijk hoor, maar lijkt mij wel een hele vriendelijke man te zijn!
Kun je ons niet allemaal meesmokkelen daarnaartoe?
Wil ooit in m'n leven ook 's op stoeterijentocht door het midden oosten! Sounds great!!

Greetz, Emx

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:35

Wow, echt gaaf....

Laat je weten hoe het is geweest???

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:09

Bel eens naar Marco Hoebeke van Assisi Arabians.
Die is net uit Cairo terug. Heeft ook een bezoek gebracht aan de Al Zahraa Stud. Was echt gaaf.
Kijk voor tel.nr. en hun verhaal op http://www.assisi-arabians.nl/

Veel plezier in Egypte, gaaf man....

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:58

hoi
ik ben zelf in egypte geweest 3keer. De 1e keer was in Dahab 2e keer in sharm el sheik en de derde keer in El Gouna. Het was een horsestable. Niet echt een stoeterij maar het was wel een stal met arabieren. Ik heb toen ook nog gereden was echt kei gaaf.
tel 0122 286 248

hier 2 foto;s
Afbeelding

Afbeelding

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:08

Hoi, bedankt voor alle informatie. Ik ga ze zeker uitproberen. Miekelover, ik ga naar sharm el sheik, heb je voor mij meer informatie over arabieren daar uit de buurt. Cairo is wel ver weg, maar als het moet ga ik ook daarheen Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vonnie1

Berichten: 148
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:22

hoi, ik ben zomer 2002 ook in Sharm el Sheik geweest.
Ik heb daar toen ook een rit van twee uur gemaakt (miekelover, misschien de zelfde stal als je foto's),
op een schimmel merrie genaamd Madonna.
Ik heb helaas niet veel langer rond kunnen kijken omdat ik gebracht en dus ook weer opgehaald werd.
Ik heb thuis denk ik nog wel het "visite kaartje" van de stal,
zal ik eens opzoeken.
Ik vond wel dat een aantal paarden erg mager waren en sommige hadden wondjes.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:23

Ik ben zelf ook meerden keren in Egypte geweest en ook naar verschillende stoeterijen.
Het is echt de moeite waard maar vraag eerst even of je er mag kijken meestal zijn ze erg gast vrij maar je weet maar nooit.
Ik heb toen gewoon iemand van het hotel aan gesproken of hij wist waar een goede stoeterij was en zodoende ben ik daar gekomen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:27

Youko"]
[quote="Franca schreef:
Mag je daar zomaar binnen wandelen dan??


Denk het niet Knipoog
Ik denk dat je even een afspraak moet maken, als je dat niet doet, mag je de paarden bewonderen achter een hek Tong uitsteken
Nasr Marei heeft ook een site: http://www.albadeia.com
[/quote]

Ik zie dat ik telefonisch een afspraak moet maken omdat er op hun site geen emailadres staat. Weet je het landnr van Egypte of is dat die 202 die ervoor staat???

Bedankt trouwens voor je informatie

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:29

Vanes schreef:
Ik ben zelf ook meerden keren in Egypte geweest en ook naar verschillende stoeterijen.
Het is echt de moeite waard maar vraag eerst even of je er mag kijken meestal zijn ze erg gast vrij maar je weet maar nooit.
Ik heb toen gewoon iemand van het hotel aan gesproken of hij wist waar een goede stoeterij was en zodoende ben ik daar gekomen.



Ja dat kan ik ook doen. Ik hoop alleen wel dan dat het vervoer ernaar toe goed geregeld wordt want ik heb me toch een aantal verhalen gehoord... afzetten enzo...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:21

hey
die stal was in El Gouna. In sharm heb i kgeen stoeterij gezien maar we gingen voor namelijk voor het duiken.
Het land nummer is denk Egypte (vast) 0900-1924 15cent per minut. Ik had bij het hotel gereseveerd. Die belde naar de stal toe. De stal lag achter ons hotel dus dat was makkelijk. De paarden waren wel mager met wondjes maarja zo leven die mensen. Ze hadden wel hoefijzers wat mij verbaaste en ze stonden op zaagsel. Dat vodn i kwel heel goed. De eigenaresse was volgens mij een belg maar ze sprak engels
maarja veel plezier in sharm el shaik. een hele mooi stad om te zien. Die stad komt steeds meer tot ontwikkeling

groetjes anouk

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:35

Hey Mieke,
Verhip; ik ben afgelopen september op dezelfde stal in El Gouna geweest én heb op hetzelfde paardje gereden! De eigenaresse was een Zwitserse. Het paardje was haar eigen ruintje, die ze zelf had opgeleid en was schijnbaar de beste van het hele stel. Overigens was hij géén volbloedje, maar een halfbloed.Inderdaad; de paarden waren niet ''vet'' (naar Europese maatstaven). Heb gedurende de rit lang gesproken met de ''stable manager''. Een jongen die eerder ook bij de Hamdan Stables in Cairo had gewerkt en daar ook vandaan kwam en ook veel over dr. Marei en El Zahraa vertelde.
Zat jij soms in het Rihana Three Corners Hotel (de eigenaresse van het hotel was een Vlaamse), omdat je schrijft, dat je hotel vóór de stal stond? Wij ook! Kleine wereld, nietwaar!?

vonnie1

Berichten: 148
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:11

Ik zat in het Hilton Sharm Dreams en heb het paardrijden ook geboekt bij het hotel, ik ben er heengebracht, was ong 45 min. rijden.
Waar ik was, was volgens mij niet echt een stoeterij, aan de rand van de woestijn stonden wat witte stallen en een gebouwtje.
Er stond in een apart rijtje stallen een hengst en er liepen wat veulentjes (gewoon los) rond.
De naam van de stal is "Eraki Club"en het telefoonnummer:
012-224 55 14 of 069-660 314.
Dat de paarden "mager" waren vind ik ook zeker geen probleem, met die hitte daar weten ze echt wel hoe die paarden het beste
rondlopen en over het algemeen waren het volgens mij merries die net geveulend hadden.
Wonden bij het tuig vind ik toch wat minder, aangezien deze man echt geen armoe leed, maarja daar hebben we het nu niet over.
Heel veel plezier in Sharm, ik vond het erg warm, er stond een flinke wind en aan zee was het heerlijk.
Die rit door de woestijn was echt heel apart, we hebben ook nog een kopje thee bij een bedoeïnen familie gedronken, die mensen leven
gewoon in hutjes in de woestijn en verdienen wat aan het toerisme.
Ik heb niet gedoken alleen gesnorkeld, ook super!
Je kan evt. bij het hotel informatie opvragen over de stal waar ik ben geweest.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 11:24

Ik ga zeker iets met deze informatie doen.
Als er nog meer mensen iets weten... graag!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:05

hey SjaanBanaan

Das toevallig ik zat ook in Rihana Three Corners Hotel. Echt toevallig. Ik ben er in oktober geweest in de herfstvakantie.Echt een groot hotel. ik had nog niet alles gezien in 1week. We zaten in een appartement bij een zwembad. Ja je had er volgens mij2 Ja dat klopt dat dat paardje van haar was. Ik vond het een erg mooi paardje.Heb jij er ook foto;s van of niet Ja ik wist nie zeker of ze belgische was of een zwitser haha. Toen wij gingen paardrijden was ik eigenlijk ziek maar ik wou er toch heen om te gaan kijken. We gingen maar een half uur omdat die met mij mee ging al paar jaar nie had gereden dus ze d8 dat ze een uur nie vol zou houden en ik was toch ziek. We hadden toen een rit door de woestijn gemaakt. zo'n stal jongen gign toen mee op een klein paard op zijn slippers en zo'n mexicaanse hoed op was echt lache.Weet jij nog hoe dat paardje heet was ik op heb gereden ik ben de naam vergeten Wij gingen er namelijk voor om te duiken maar toen ik die stal zag en dat dicht bij het hotel wou ik er toch heen gaan. Er stond ook zo'n bruin paardje en die was echt heeeel mager

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:44

wauw ik wil meeeeeeeeeeee ben jarloers!!
veel plezier en wij willen een volledig reisverslag en fotooos natuurlijk!

jammer dat ik bang voor vliegen ben anders wist ik wel wat mijn volgende vakantiebestemming zou zijn!!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 16:54

Haha we hebben net geannuleerd. Om meerdere redenen. Een daarvan is dat vliegtuig dat daar neergestort is. Wij zouden ook met een Egyptische maatschappij vliegen en dat zagen we niet zo zitten. Liever wat geld kwijt, dan neerstorten...
Dit wil overigens niet zeggen dat ik nooit meer naar Egypte ga, maar nu gewoon ff niet. Ik ga zeker nog naar Egypte, en ga dan ook stoeterijen bezoeken etc... Dus informatie is nog steeds welkom

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vonnie1

Berichten: 148
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:02

Mijn nichtje zat daar nog toen het vliegtuig neer was gestort en mocht op bepaalde plekken niet meer diepzeeduiken!!
Lijkt me ook niet echt een fijn idee
Ze is wel veilig terug gevlogen!

Jammer voor je dat je (nog) niet gaat Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 17:10

Ja vind het ook jammer, maar zoals ik al zei... Ik ga beslist ooit nog naar Egypte! Ik heb nu al wel begrepen dat ik beter naar Cairo kan gaan als het aan de arabieren ligt. Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:31

Hey
Ik ben ook in sharm el shaik geweest. Een mooi stad om te zien. Gelukkig is dat 2jaar geleden. Wij wouden ook eerst neit gaan omdat er allemaal oorlog in de buurt was. Maar we zijn toch gegaan. Het was echt een duikvakantie. Ik duik zelf niet maar me ouders wel. Dit jaar in el Gouna heb ik voor het eerst met wilde dolfijnen gezwommen. Dat was echt zo mega cool

xxxxxx anouk

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 11:03

Nog een reden om ooit nog naar Egypte te gaan Ik wil ook al heel lang wilde dolfijnen ontmoeten...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers