Kat met vlooien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 21:01

De kat zit bij me op schoot en ik ben hem lekker aan het aaien voel ik in ene iets onder mijn vingers...ik dus even kijken...heeft hij vlooien!!! Baal baal baal!!! En die krengen zijn zo vlug en zitten zo goed verstopt dat ik ze niet te pakken krijg...grmbl...en ik was vandaag notabene bij de DA om dieetvoer te halen, als ik dit geweten had... Frusty Frusty Frusty

[edit:BartVB]Titel[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-11-09 20:05 ]</font>


siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:02

wij hebben een vlooiebandje!
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:03

oei oei. Druppels halen dan is het zo over.
Vreselijk vlooien, krijg al de kriebels bij het idee.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:05

oooh bij ons ook al
ik zit ALTIJD wel een dag te jeuken
nooit een dag niet
wij hebben een kat die nog geen 1 jaar is dus mag die geen vlooiendruppels ofzo.. en ook geen bandje
echt stom dus..
en die druppels die we nu door zijn eten moeten doen helpen niet
iedereen die hier komt gaat weg met vlooienbeten... Haha!
erg irritant

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:33

Frontline is een goed middel. Kun je bij de DA krijgen. Stinkt wel een beetje maar het heeft effect.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:35

Yentle vaak mag een half bandje wel.
informeer ff bij je dierenarts. Lijkt me niet echt prettig als je kat vol vlooien zit.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:37

Bij ons op stal hebben die honden en katten dus ook vlooien Boos!
Wist ik niet dus ik lekker zitten knuffelen enzo. Toen had ik altijd mijn rijbroek op stal liggen.. en die dag nam ik hem mee naar huis om hem in de was te doen. Nou dat heb ik geweten. Heb een week met vlooienbeten gezeten! Extreme duivel Boos! Frusty

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:38

wij hebben een spuitbus en die werkt echt goed!!
je killt dero niet echt een vriendelij k goedje, en de meeeste katen zijn het er niet echt mee eens maar hheet helpt
t
het heet frontline spray en het is een wit met blauwe fles...

ik ben trouwens net een aap Haha!
als er een kat op schoot ligt zit ik ze automatisch te vlooien en te killen }> Extreme duivel

"Some memories are best forgotten"

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:46

Hehe, onze katten hebben geen vlooien (meer) die springen vaak op de hond (die is lekkerder) Lachen

Ik heb nu katje van 4 maanden die -toen hij in september bij ons kwam als kitten- echt van top tot teen onder de vlooien zat. Wat wij deden:

• 2 maal daags de hele beesten-familie met de vlooienkam behandelen (van de kitten kwamen er dan zo'n 30 af)
• De rest van het beestenspul behandelt met Advantage
• Kitten vlooienbandje gegeven voor kittens (daar zit wat minder troep in anders leggen ze het af)

Na een week 0f 2 was de hele clan vlooivrij. Toen we vorige week bij de dierenarts waren voor de jaarlijkse prikjes, werden we gecomplimenteerd dat we ze zo goed vlooivrij hadden...


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 22:00

Ik ga maandag maar even bij de dierenarts langs om vlooienbestrijdingsmiddel te halen... Extreme duivel Het is vreemd, mijn kat is 9 jaar en zijn leven lang bij ons (onze poes is zijn moeder Haha! ) en dit is pas de 3e keer dat hij vlooien blijkt te hebben... Frusty Ik was van plan om hem zo te belagen met eem vlooienkammetje (vindt hij alleen maar erg lekker Party!! ) maar mijn breortje heeft hem buiten gelaten...grmbl...maarre...ik heb altijd al gedacht dat vlooienbandjes erger waren dan zo nu en dan vlooien laten krijgen en dan bestrijden met poeder oid... Verward Maar dat is dus niet zo???

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:06

vlooienbandjes helpen echt niet alte best vind ik....
en dat advantage (was toch eerst program?) ook niet! het is alleen maar stervens duur!

vlooienkam is ook wel een ideale oplossing, en het scheelt dat je kat het niet erg vindt!

weetje wat bij ons altijd als we bij de DA komen, ofja als we terug komen zitten ze juist onder Frusty
of dan gaat het zo van.. ' nou ze hebben wel veel vlooien zeg'

PFFF
gek he als je in de wachtkamer tussen allemaal andere beesies zit

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 22:10

Oh Yor...als jij zo lekker automatisch gaat zitten vlooien en het je ook nog lukt om vlooien "met de hand" te killen dan mag je wel even gezellig komen buurten hoor... Haha! ik heb er net 3 (of 3 keer dezelfde Knipoog ) gezien, maar ze glipten telkens weg als ik probeerde ze tussen mijn nagels te pletten...arme vlooienbeesten, maar ja, ik kan ze toch ook mijn kat niet laten plagen met hun gebijt...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:21

mennn ik ben echt een aap zeg Haha!

ik ben dr echt heel goed in hahah zali k je wattips geven?

als je vloo vind moet je 'm dus tussen duim en wijsvinger vasthouden, en het beste is om dan even te draaien zegmaar, en een beetje duwen, dan zijn ze beetje bewusteloos en dan moet je ze op tafel ofzo leggen of goed tussen twee nagels nemen en dan duwen en dan hoor "krrrk' en dan issie doo als het goed is!
oow wat wreed klinkt dat zeg }>

of je zet een bekertje met wat water en afwasmiddel in de buurt en als je er 1 hebt tussen je vingers duuw je m daar in en dan gaat ie vanzelf dood...

maar ik plet ze meestal tussen mn nagels..

jeetje ik lijk wel een expert ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:39

ik heb pas de katten en de hond nog gedaan met frontline.

Bij Dikkie kropen de vlooien naar het puntje van zijn neus hihihi. Dat stukje had ik niet ingespoten. *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 00:02

Grmbl...het lag natuurlijk al voor de hand, maar nu zit de poes op schoot en ja hoor, ook vlooien...alleen zij laat zich wat minder makkelijk vast houden dan haar zoon... Frusty

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:03

het is yentl cowgirl en het mag niet
al heel vaak geinformeerd
en wat mag, helpt niet
Gaaaap

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 02:10

Vlooien!! Praat me er niet van Misselijk Ik met m'n 7 honden en nu nog 4 katten geef altijd een vermogen uit aan vlooienspul Boos! Waar ik wel achter ben gekomen is dat Advantage van Bayer het beste helpt. Je ziet na een paar minuten zo de vlooien dood van je hond of je kat vallen Haha! En je kan Advantage ook bij kittens en puppies gebruiken. Een vlooienband begin ik al helemaal niet aan. Die dingen werken absoluut niet. En om te gaan zitten "vlooien" gaat ook al niet, omdat ik een heleboel handen te kort kom *LOL*
Veel succes met de "vlooienbende" Knipoog Ik weet hoe het is *zucht*....

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:05

hoi,

je meot: Stronghold (selamectin)
gebruiken, doenw ij ook en ze zijn dan ongeveer een maand vlooi, oormijd en wormen vrij.
Helpt echt goed.
Onze ene kat trok zich helemaal kaal omdat ie gekw erd door de vlooien en nu heeft ze weer een mooie vacht!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bo_Y, Briiet, ComscoreBot, CupCakes_, Dewii, Dnies90, GoogleAdsense, Grainey, lenaa_tje, love_mandy, Marocje, Roosch, rosalie_a, Talishe, Winged, Xanthippe, xSannee en 141 bezoekers