handelaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 21:58

het valt me op dat als je een paard snel doorverkoopt als handelaar je veel eerder commentaar krijgt dan een boomkweker die snel als zijn plantjes verkoopt.
het principe blijft het zelfde..
dit is mijnn mening
ik weet dat vele zeggen ooh handelaren zijnn slecht enzo
ik heb een aantal ervaringen met verschillende handelaren, ze zijn goed voor hun paarden, ze hebben er ook voor geleerd, hoor. ze verkopen paarden soms snel, maar geld moet altijd rollen
het gaat misschien wel om het geld, maar dat maakt een handelaar niet slecht. als een kerstboomverkoper nou snel en vlug elke keer veel bomen verkoopt zoals ik hierboven als zei.. nou zeker weten dat die dan veel minder commentaar zou krijgen dan een handelaar.
en waarom? de mensen hebben voor oordelen over handelaren. mensen hebben nou eenmaal geld nodig, en als hun paard ziek is, dan zou hij die niet zo snel verkopen en al zeker niet oneerlijk. er zullen best genoeg handelaren tussen zitten die soms oneerlijk zijn, maar noem nou eens een beroep op waar er niet een paar 'slechte' tussen zitten. het meer en deel is goed
dit wou ik even kwijt en ik wil wel eens een goeie en dan ook duidelijke uitleg hebben hoe jullie erover denken

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:07

het is idd niet waar dat handelaren slecht zijn want ik sta op stal bij een handelaar en hij is heel goed voor zijn paarden, hij houd veel van zijn paarden

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:38

er zijn sinterklazen bij die denken van hoe kan zo imand zijn dieren verkopen naja het is zijn werk hij vind het leuk dus so what een hanelaar behandeld meestal zijn paard niet slecht want het is zijn inkomsten bron.


en tot slot heb ik ook weer een heel aardige spreuk voor u , alle zwarte paarden zijn gek.
eelke

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:42

Heb zelf ook 4 jaar voor een handelaar paarden gereden en hij was ook niet slecht voor de paarden.
Alleen was het jammer dat de accomodatie zo slecht was en dat er TE veel mensen waren
Grreetzz Tamara

Cass
Berichten: 13
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:05

Boos! Dat slaat nergens op, om een verkoper van levende wezens te vergelijken met een van planten! Ik ben toevallig gek op mijn pony en ik zou 't vreselijk vinden als ze als een "ding" werd gezien dat je zomaar kan verkopen alsof ze geen gevoel heeft!! Er zijn vast goede handelaren, daar gaat 't me ook niet om, maar die voorbeelden slaan nergens op, je vergelijkt je paard toch niet met een kerstboom!!!!

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:10

Hoi,
Het is niet erg vind ik ook ze zijn niet slecht, maar sommige! Die die shetjes op de markt kopen ze sleuren ze zo mee en dan trekken ze weer aan de staart echt heel zielig, maar die die goeie D-pony's en paarden enzo verkopen die zijn wel goed, maar je hebt ook slechtere! Later wil ik misschien ook iets in de handelwereld doen, maar dan wil ik meer zielige pony's kopen opknappen en verkopen aan particulieren zodat ze een goed leven kunnen hebben.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 23:11

het principe is en blijft het zelfde. er is handel in
dat betekent niet dat je er niet omgeeft
wat als ik nou zei iemand die geiten verkoopt? dat mag wel en planten vergelijken niet..
het was maar een voorbeeld.

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:19

Hoi,
Ik weet dat het levende wezens zijn, maar wat is beter dat dat paardje daar maar mishandeld blijft staan of dat iemand hem/haar opknapt en later toch weer verkoopt stel je voor mijn pony stond ooit een x verder terug bij de slacht, omdat ze erg hoefbevangen was en iemand heeft haar gereden stel je nou voor ze kunnen niet elk paard houden, maar wel veel paarden redden. Als je alle paarden houd kun je ze niet onderhouden dat is voor die beesjes ook niet fijn.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 23:43

mijn reactie sloeg op die van cass, vasco Haha! ik vind het prima wat jij zou willen doen, ben je helemaal vrij in

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:28

VAsco, beetje idealitisch voor gesteld en bijna niet te realiseren.

Bokkie
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:09

Ik denk dat heel veel handelaren goed voor hun paarden zorgen, maar dat er ook veel zijn die dat niet doen!!! Maar ´t is natuurlijk wel zo dat je altijd over ´de slechten´ hoort, en nooit over degenen die wel goed voor hun paarden zorgen. Dus eigenlijk kun je ´t niet goed vergelijken.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:13

het ligt er aan
Je hebt vakkenners die een goede naam hebben, want ze zijn goed!
Maar er zijn ook kwakzalvers bij die je gewoon belazeren! Zo heeft een vriendin van me hele slechte ervaring met ene handelaar en er veel verdriet van gehad!

Ik weet niet hoe het komt, maar al is er 1 slecht en 10 goed dan hebben mensen het over die slechte, en dat is dus ook bij handelaren!

Haha!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:25

Ik vind niet dat je bomen kunt vergelijken met paarden, daar kan je van houden, met bomen kun je niet veeel anders doen dan in de tuin/huiskamer te zetten!
Maar het is inderdaad waar, handelaren staan slecht bekent, maar er zijn er genoeg die goed voor hun paarden zijn!