probleem met mn nieuwe pc/internet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

probleem met mn nieuwe pc/internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 12:34

Ik heb pas n nieuwe pc gekregen maar het lukt me maar niet om verbinding te krijgen met het net. Zowel een inbel als een adsl verbinding doet het niet. Hij belt wel in en in het geval van mijn adsl modem kom ik wel op het net (en lampjes branden op het modem) maar krijg steeds de melding: server niet gevonden een enkele keer ook een melding over de modem configuratiefout ofzo dit als ik een inbelverbinding wil maken.
Ik heb de helpdesk (a € 0.10 p/m) al platgebeld en ook zonnet (a € 0.70 p/min, al vanaf september een abo maar nog niet kunnen gebruiken) maar zij kunnen mij niet helpen.

Ik heb alles geprobeert wat ik weet: met software van zon/ zonder gewoon handmatig, alle eigenschappen van de verbindingen nagelopen (inbelnrs, eigen nummer e.d.), modem teruggestuurt, niets helpt. Iemand nog tips wat het kan zijn?


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:38

Heb je een firewall geinstalleerd? Wel lekker dat de helpdesk niet eens kan helpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:40

Geeft hij die foutmelding alleen bij Internet Explorer? Dan zou je even je LAN-instellingen moeten nalopen.

Draai je op Windows XP? Dan zou dat eventueel ook de boosdoener kunnen zijn. XP heeft nogal wat moeite met het automatisch vinden van modems. Dit is alleen zo als je een gewone modem hebt.

Bij je ADSL modem moet je alleen even de nieuwste drivers downloaden en installeren en dan moet je probleem over zijn.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:40

heb je gechecked of je netwerkkaart het doet?

ik weet niet hoe handig je bent met pc's, maar anders kan je kijken of je een oude netwerkkaart erin kan klikken en kijken of ie het dan doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:41

Sypheron schreef:
Heb je een firewall geinstalleerd? Wel lekker dat de helpdesk niet eens kan helpen....


Had je wat anders verwacht dan? Je krijgt daar altijd standaard zo'n 1e lijns support doos aan de telefoon die een script opleest.
Eigenlijk moet je meteen naar 2e of 3e lijns support vragen, die kunnen je wel helpen. Want bij 1e lijns moet je niet met niet-standaard vragen aankomen want die staan niet in hun script.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:42

Ellende schreef:
heb je gechecked of je netwerkkaart het doet?

ik weet niet hoe handig je bent met pc's, maar anders kan je kijken of je een oude netwerkkaart erin kan klikken en kijken of ie het dan doet?


Netwerkkaart heeft niets te maken met een moden. Dat is leuk als je een netwerkje hebt of kabel internet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:10

ik heb niet zoveel verstand van pc's ik weet niet wat Lan instellingen zijn? of zijn dat gewoon de instellingen van de verbindingen want daar heb ik al naar gekeken. ik heb idd geen netwerk kon je wel aanklikken maar die heb ik uitgezet. Kan het ook zijn dat internet explorer niet goed is omdat ik wel op de pagina kom maar niet verder? ik heb geen cd daarvan bij de computer gekregen.

ik heb windows xp en zowel het installeren van de inbelverbinding en adslmodem zijn volgens mijn pc wel gelukt (heb meerdere malen gedaan zowel met software van zon als handmatige verbinding) maar kom wel op de pagina van het internet maar geeft dan die melding: geen server gevonden....

ik heb norton firewall maar die had ik uitgezet net als mn viruscan omdat ik gehoord had dat dat ook problemen kon opleveren.

word er helemaal moedeloos van. had volgens mijn de laatste keren een 2e of 3e lijns support daar werd ik thuis door terug gebeld. hij zei pas tegen mijn moeder dat hij dit nog nooit eerder heeft meegemaakt. (ben hem al vanaf sept aan t stalken ook voor mn oude pc die overleden is)

Ik heb een hekel aan pc's gekregen en zou hem het lieftste uit t raam gooien.......ben er al zo lang mee aan t tobben dat is gewoon niet grappig meer. Ook sturen die helpdesks je van het kastje naar de muur. eerst lag het aan mijn pc (kunnen ze nu niet meer zeggen hij is nieuw) toen aan de draden enzo die naar de telefoon gaan, toen weer aan het adsl modem (2 nieuwe gehad) ze schuiven alles opelkaar en vooral op mij af. heb ook bij mn vorige pc 2 monteurs lang laten komen (van pc zaak) toen overleed mn pc door al dat gesleutel terwijl hij t altijd goed deed. toen ik dat zei zeiden ze de harddisk is oud. wel n vette rekening en ook iedere maand (vanaf sept) betalen voor zon terwijl het niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:19

Je hebt dus ADSL.
Het kastje wat je hebt gekregen om de telefoonlijn te splitten, waar zit die? Die moet namelijk als eerste zitten waar de telefoonlijn het huis binnenkomt. Er mag echt NIETS tussen zitten, geen telefoon helemaal niets.

Heb je geen MSN dat praat even wat makkelijker. Ik denk dat ik je probleem wel kan oplossen hoor!
En helpdesks heb je geen *** aan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:34

nee ik heb geen msn en zit nu op mn werk te internetten. zowel adsl als een inbelverbinding wil niet lukken. de aansluiting heb ik al meerdere malen met zon doorgenomen . Er zit namelijk ook (na de aansluiting voor adsl die direct in wandcontact zit) nog een splitter tussen voor de inbelverbinding van mijn zus. ze hebben bij zon voordat de abo afsloot expliciet verteld dat dat gewoon kon anders had ik de abo niet genomen. mijn zus heeft nl een inbelabo die ze niet wil opzeggen dus vandaar.

De lamjes van de modem (dat ie online is) branden ook gewoon en ik heb de lijn laten door meten door een kennis van ons van kpn. de verbindingen moeten het in principe gewoon doen volgens die piephelpdesks. Ik ben nu in principe al blij als ik via een inbelverbinding op het net kan. die abo zie ik dan wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:43

Oke dus alles zit goed en zou moeten werken...
Je kan dus niet inbellen? Wat voor melding geeft hij (het liefst ook het nummer erbij)?

En als je ADSL hebt hoeft je zus geen inbelverbinding te hebben Knipoog Proxy pakketje op jouw pc, crosskabel tussen jullie computers en jullie hebben beide internet op 1 verbinding en het kost je maar een paar euro voor de kabel.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:47

ik kan wel inbellen (je hoort te geluid) dan kom ik op internet exporer pagina en dan staat er in die blauwe balk: kan server niet vinden. Dit gebeurd zowel bij de inbelverb als bij de adslverb. dit terwijl die toch andere modems gebruiken.

ik kon bij mijn abo ook kiezen voor n multipc modem maar dat wou mn zus niet. ze wil pertinent haar manier van internetten (dus ook haar splitter en stekker) behouden. zon had mij gezegt dat dat ook gewoon kon mits je de adsl stekker eerst doet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:53

oja die laninstellingen die heb ik gevonden. op dat tabblad staat niets ingevuld, uit mn hooft gezegt alleen 'instellingen van internet explorer overnemen; staat aangevinkt dit weet ik niet zeker want zit op mn werk

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:07

Heb je geen vrienden of bekenden die er wel verstand van hebben?

Het kan zitten in de kleinste dingen soms. Helpdesk zijn er voor de meest gangbare problemen.
Probeer een buurtnerd Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 14:17

helaas al mijn vrienden hebben al tips gegeven maar helaas geen succes.
het zal idd wel iets heels kleins zijn iets aanvinken ergens ofzo. ik heb de pc compleet opgeleverd gekregen de programma;s zaten er al op misschien heeft diegene die ze erop heeft gezet wel een fout gemaakt. dus ga ik maar weer de helpdesk van compaque (hp) stalken moeten zei maar n monteur langs sturen. zal wel weer eeb bom duiten kosten maar weet het anders ook niet meer. het is zo deprimerend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:33

Ff vraagje, wat voor modem heb je voor je adsl??

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 14:54

een usb modem. weet t merk /type even niet. en ik heb voor de inbelverbinding een intern modem.
op de usb modem branden beide lampjes dus in principe moet ie t doen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:56

Dat vinkje moet uit Knipoog Maar dat zal het probleem niet oplossen. Maar ik wil niet banketstaaf zijn maar met een ADSL verbinding hoort je modem geen geluid te maken hoor dus er zit ergens iets fout...

Als je even doorgeeft welke modem je hebt dan kan ik je beter helpen...

Oja de helpdesk van HP/Compaq is helemaal niks... Ik heb in een vlaag van verstandsverbeistering een HP dekstop pc gekocht en heb alleen maar ellende met dat kl*te ding. Je kan de helpdesk bellen en dan krijg je zo'n script-doos aan de telefoon die dan na een uur voorlezen erachter komt dat ze je toch niet kan helpen...
Jouw probleem zit ook niet in je pc zelf maar in je modem en/of de drivers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:57

Welke heb je van de USB modems? De rode of de grijze.. De groene zal je wel niet hebben want die is al wat ouder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:04

Misschien kun je via systeembeheer even de juiste drivers op cd zetten voor thuis?

Wat voor moederbord heb je trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:05

Die drivers kunnen gewoon op een diskette eventueel. Maar je zus heeft toch ook internet? Kun je daar even die drivers vandaan halen. Is maar een paar seconden werk.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 15:18

ik heb een grijze modem, nee ik bedoelde mn interne modem die maakt gewoon van die inbelgeluiden.
nee ik kreeg eerst van zon een modem die rammelde, die deed helemaal niets kreeg ik pas na een maand of zo een nieuwe toen ze eindelijk tot de conclusie kwamen dat t modem stuk was....

systeembeheer hebben we hier niet. zit nu alleen op t werk mn 2 werkgevers zijn met vakantie

Drivers???? wel eens van gehoord maar hoe en wat en waar? geen idee. soort moederbord weet ik ook niet ik heb de papieren thuis liggen.

Denniss
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:19

gouda schreef:
een usb modem. weet t merk /type even niet. en ik heb voor de inbelverbinding een intern modem.
op de usb modem branden beide lampjes dus in principe moet ie t doen

Er zitten waarschijnlijk meerdere lampjes op, om aan te geven of het modem aan staat en ook om aan te geven of het data aan verzenden/ontvangen is. Misschien even kijken wat er onder de lampjes staat die branden?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 15:21

line en nog iets bij zon wisten ze mij te vertellen dat hij het dan zeker weten deed. als lampje 1 brandde dan stond hij aan en als lampje 2 ging branden dan was er verbinding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:22

ADSL gaat never ooit werken via een gewone inbelmodem hoor. De grijze modem maakt geen geluid die geeft alleen 2 lampjes.
Afbeelding Deze heb je toch?
Je hebt de USB modem in de USB poort van je pc zitten en in de modem zit ook de telefoonlijn?

Dit is de link naar de drivers toe. Die moet je downloaden en uitvoeren op JOUW pc thuis. Drivers zorgen ervoor dat de hardware naar behoren werkt op jouw pc.
Je moet het stekkertje van je modem eerst uit je pc halen voordat je de software installeert. Op een bepaald moment geeft hij vanzelf aan dat je de stekker er weer in kan pluggen. Dit moet overigens ALTIJD bij USB apparatuur.

Hier kun je ze downloaden:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/hm121/ADSL_USB_hm121_10.exe

Wellicht helpt het... Het is in ieder geval het proberen waard...

Denniss
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:25

Dat kan inderdaad helpen. Weet je zeker dat je het modem/de verbinding goed geinstalleerd hebt met de bijgeleverde CD-ROM van KPN?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, ComscoreBot, Eefsel2109, evita2, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, jadeken, Kloesje, Lanoca, LisaVH96, Marcella, Mariett, Nightingale, Paloedie, RenskeFrea, Symke, Vjestagirl, winnetou4502, xColorCross, xSCWx, xSimonee en 72 bezoekers