iets bijvoeren qua vitaminen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

iets bijvoeren qua vitaminen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 15:19

Hoi,
ik heb nu sinds een week een 3.5 jarige merrie, ze is nu bijna 2 maanden zadelmak, zou ik haar iets van vitaminen bij moeten voeren? of een of ander poedertje, ze moet best hard werken, er wordt 2 keer per week op gereden door een zz-zwaar/lichte tour amazone, en ik heb zelf 2 keer per week prive les van haar, en ze heeft nog 2 keer per week vrij ( los of longeren aan het halster), kan iemand mij iets meer vertellen?

ze gaat wel 2 keer per week onder het solarium, misschien helpt dat iets? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:40

In principe als je paard goed gevoerd wordt hoef je niet echt wat bij te voeren. Als je je zorgen maakt zou je bijv eens een bloedanalyze kunnen laten doen, en aan de hand daarvan kijken of het nodig is wat bij te voeren. Laat dat doen als ze in het werk staat, dus niet nadat ze een dag vrij is geweest, zodat je ook wat kunt zeggen van evt verzuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:45

Goed voer d'r in is voldoende. If it ain't broke, do'n fix it.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 15:54

Hoi,
er is niks met haar aan de hand, maar ik heb nog nooit een jong paard gehad, en ik wist dus niet of het nodig was, ze staat goed in het voer, ze staat op stro, en ze krijgt elke ochtend kuilgras, als het weer het toelaat gaat ze ook op de wei, ze krijgt 3 keer per dag eten, meestal elke keer de voerschep 3 kwart vol, en de derde keer krijgt ze haver en ze krijgt elke dag 2 appels.... ik vroeg me alleen of omdat ze nu aan het groeien is, of ik haar dan extra poedertjes ofzo moest geven