Hippen/blokkeren ipv naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Hippen/blokkeren ipv naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:20

Op het moment zit ik in een grote dip met mijn paard. Probleem is dat hij niet naar voren wil op het moment dat je been gaat, maar een beetje blokkeert en gaat 'hippen' met zijn achterhand en erg krabbelig loopt. En omdat hij niet naar voren wil, krijg ik hem ook niet nageeflijk. Later met rijden wordt dat wel beter. Aan de longe doet hij hetzelfde. ik heb wel laatst iemand laten kijken die concludeerde dat er niets mis is met zijn rug. Ik denk dat het iets met zijn spieren is, maar hoe kan ik hier met rijden het beste mee om gaan. Ik stap altijd al wel ruim los en het probleem begint ook pas in de draf (in galop heeft hij het weer makkelijker). Kan ik hem dan beter eerst even op zijn eigen tempo met die krabbelige pasjes rond laten lopen, of moet ik hem er gewoon doorheen rijden? En kan ik hem dan maar beter eerst los werken in de galop, omdat hij het daar makkelijker in heeft, of toch gewoon eerst dr draf goed krijgen. Wat vinden jullie?


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:48

hoe ben je met je hand?? kan het zijn dat je hem van voren niet genoeg ruimte geeft in de draf??


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:48

doet ie het ook als je met lange teugel draaft??


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:49

Moeilijk om er zo wat over te zeggen. Als je eerst galop gedaan hebt, is zijn draf daarna wel voorwaarts ? Dan heb je waarschijnlijk gewoon een "diesel" die eerst wat op gang moet komen en zou ik het lekker op deze manier op lossen. Als je na de galop nog steeds dit probleem hebt, is hij niet goed aan je been, en is de enige oplossing eerst voorwaarts rijden (ook al is dat met zijn hoofd in de lucht), en dan bedoel ik ook écht een paar keer goed weg, ook al springt hij daarna in galop, het gaat erom dat hij aan je been komt. Pas als hij voorwaarts is kun je ook nageeflijk rijden. Ik ga er wel van uit dat hij niets aan zijn benen heeft (het kan ook zijn dat hij ergens last van heeft en daarom niet voorwaarts wil).

~Turbohoof Solutions ~

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 15:02

Ík heb mijn teugels over het algemeen eerder te lang dan te kort, ik denk dat ik hem zeker genoeg ruimte geef om naar voren te kunnen. Ik begin ook altijd wel met een alleen contactteugeltje en dan doet hij het ook al.

Na de galop is het meestal wel beter, hoewel hij nog wel snel makkelijk scheef wordt, maar dan hipt hij niet meer zoveel met zijn kont en is hij inderdaad al wel beter aan het been. Het is ook wel al atlijd een dieseltje geweest, maar de laatste tijd is het erger dan dat het was. Mijn instructrice stelde gister ook voor dat ik hem eerst even bijgezet longeer, zodat hij het moeilijke stukje voor een groot deel aan de longe al kan doen. Dat ga ik vanavond in ieder geval ook even proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers