kamp/trektochtmogelijkheden bij 20 jaar???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

kamp/trektochtmogelijkheden bij 20 jaar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 19:50

Aangezien ik vroeger geregeld op ponykamp ben geweest (vervolgens weer jaren niet) en die leuke herinneringen toch blijven kriebelen, was ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor een leuk uitdagend ruiterkamp of georganiseerde trektocht. Ik heb namelijk een nichtje van bijna 14 die dolgraag nog ns op kamp zou willen, maar om nou als 20 jarige naar zo`n ukkenkampje (v.a. 8 jaar) te gaan zie ik niet zitten. Dan zou je bijna als leiding mee moeten, hehe. En ook de leeftijdsgrens ligt meestal bij 17.

Ik rijd nu al 13 jaar, waarvan 8 jaar bij dezelfde particulier, maar hij is niet zo flexibel dat ik Rosanne zo even mee krijg. En dat is nou net jammer, want de leukste instructiekampen e.d. met wat hogere leeftijdsgrens heb je pas bij een eigen paard.

Ik ben dus benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn (met name de wat ouderen Haha! ) en of jullie nog leuke tips hebben.

Hoezo holle bolle Fries ?!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:38

nou dat is ook toevallig! ik ben ook op zoek naar een leuke terktocht voor alle leeftijden. dus bij deze meteen een klein schopje, hoef ik geen topic meer te openen Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:43

Ik wilde het ook altijd nog een keertje doen! Het lijkt me echt hartstikke gaaf. Ik wacht de reacties af! Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:06

Vanaf dit jaar gaan wij ook zogenaamde 18+ kampen organiseren, waarbij een eigen paard niet perse hoeft Lachen
Eind van deze maand staat het waarschijnlijk allemaal op onze website Lachen

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:43

Bij Stal het Reelaer kan je aan een trektocht mee doen. Daar moet je 18 jaar of ouder bij zijn. Je kan dus zelf de natuur in met een gehuurd paard.. en alles is voor je geregeld. Je kan ook een klein groepje samenstellen..

ยป Never give up on the things that make you smile..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:46

Moet het per se een kamp in NL zijn? Je zou eens op de website van timeout reizen en trailfinders moeten kijken. Hier staan een hele hoop verschillende vakanties in, ook trektochten. En voor alle leeftijden. Ik ben zelf vorig jaar op trektocht in de Ardennen geweest en ik ga over 2 maanden weer.
Echt super! *LOL* OK dan!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:19

Tsja ik met mijn 22 jaar wil ook dolgraag op "ponykamp " dus als jullie ideeen hebben Lachen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:21

ja je kan naar t relaer das leukben ik ook geweest paar jaa rgleden

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:24

Erve Meenderinkboer organiseert kampen voor 18+, maar alleen op bepaalde weken. De andere weken zijn bestemd voor kinderkampen (waar ze vaak ook mensen van rond de 20 toelaten).

Kerstmuts

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:27


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:08

Fredt schreef:
Bij Stal het Reelaer kan je aan een trektocht mee doen. Daar moet je 18 jaar of ouder bij zijn. Je kan dus zelf de natuur in met een gehuurd paard.. en alles is voor je geregeld. Je kan ook een klein groepje samenstellen..



Zullen we met een paar bokkers gaan?
Dan ga ik mee hoor Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:19

het lijkt mij ontzettend gaaf een trektocht door kreta te doen, zonder begeleiding (vind ik ni leuk, wil zelf bepalen kunnen).. Maar kan geen reispartner vinden... 1 rijdende vriendin vind de duinen al eng, dus da wordt m ni Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:25

zoiets zoeken een vriendin en ik ook al een tijdje

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 00:43

Lijkt me hartstikke leuk, vooral met een paar bokkers.
Het nadeel van veel kampen is dat er kindertjes v.a. 8 jaar komen en dat de leeftijdsgrens dan alweer zo laag ligt, richting 16/17.
Punt is alleen dat ik heel graag mn nichtje mee zou willen nemen (dan 14). Mocht dat niet gaan lukken is het ook geen ramp, maar hoeft dus niet per se een 18+ kamp te zijn.
Maar goed, lukt dat niet gaan we gezellig met een zooitje bokkers.
Wordt hoog tijd om ns wat meer te gaan meeten Haha!

Hoezo holle bolle Fries ?!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 07:54

sorayalover schreef:


mag je daar ook je eigen pony meenemen voor bijvoorbeeld de jongerentrektocht? (en wat voor een conditie moet je paard voor zo'n trektocht hebben?)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 08:00

Ireentjuh"]
[quote="sorayalover schreef:
www.reelaer.nl


mag je daar ook je eigen pony meenemen voor bijvoorbeeld de jongerentrektocht? (en wat voor een conditie moet je paard voor zo'n trektocht hebben?)
[/quote]


je mag je eigen pony meenemen moet wel conditie hebben want de langste tocht is 5 uur afwisselend met stap,draf galop en renagalop(dit alleen als iedereen dat wil maar was bij onze groep wle het geval)

ik had toen ok geiinformeerd over mijn eigen pony meenemen en toen koste dat niets extra's wanneer je hem in de box wil wel en onderweg stonden ze allemaal in een wietje of er toen ook stalmogelijkheden waren weet ik enit.

maar ik wil ook wel mee op trektocht of tracking moet ik wel ff vervoer regelen dus als er nog iemand hier u it de buurt gaat?

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:27

Ik wil ook mee!! Ik heb geen eigen paard, maar wel genoeg rijervaring om ht aan te kunnen, denk ik... Weet iemand rond hoeveel de prijs zal schommelen, wwant dat moet ik dan weer zelf sparen...

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:12

Lijkt me wel leuk eigenlijk Haha!
Alleen de leeftijd, zitten er echt veel kinderen van 12/13 jaar bij?

Ik ben volgend jaar in augustus 18 maar Anique nog niet, een 18+ kamp gaat dus niet.. maar wij zoeken gewoon een leuke trektocht rond de leeftijd 16-20 jaar, zoiets. waar je je eigen pony eventueel mee kan nemen of op een manegepaard (Anique kan geen paard meenemen).

Ligt alleen wel aan haar conditie of m'n pony mee kan, hoe lang zijn de ritten gemiddeld? Ik heb wel eens 4 of 5 uur lang buitengereden maar dan vooral gestapt eigenlijk. Ik denk dat m'n pony het geweldig zal vinden, maar vind het niet eerlijk om haar mee te nemen als ze dat nog niet aan kan..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:15

Maar zijn er ook kampen voor mensen van rond de 25? Want ik vind dat er toch wel verschil zit tussen mensen van 18 of van 25.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:25

Ik ben via Time-Out een trektocht wezen maken in Hongarije. Ik was met 18 jaar de jongste en had het goed getroffen met de groep, en heb echt zo'n gave tijd gehad daar, dat kan ik echt iedereen aanraden.

Maar: het is geen 'groepsreis' dus het kan zijn dat je met drie stellen opgescheept zit die alleen maar met elkaar omgaan...

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:01

Ik krijg idd ook ieder jaar van Trailfinders zo`n boekje met alle mogelijke trektochten etc. Nadeel is alleen dat als je echt n leuke vakantie in het buitenland wilt, je dan ook een behoorlijk bedrag kwijt bent, wat vaak minimaal tussen de 500 en 1000 euro ligt. En dat ligt ver boven mijn budget Lachen

Hoezo holle bolle Fries ?!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:01

Ja, dat is waar... ik heb er ook een aantal jaar voor gespaard om zoiets te gaan doen...


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:20

die van time out heb ik ook vaak gekeken, jammer alleen dat dat zo duur is. maar lijke me wel super gaaf, helemaal die ene in afrika

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:21


mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 17:18

Maar wat betreft die kampen van Reelaer.... de jeugdkampen zijn tot 18 jaar en anders worden het algauw trektochten. Vraag me alleen af of die ook begeleid zijn, want staan alleen prijzen incl en excl paard.

Hoezo holle bolle Fries ?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Fayyah19, Flew, greendragon, ikbencarmen, rocky_1995, turtlelito, YandexBot en 141 bezoekers