manen drama....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

manen drama....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 09:02

Ik heb dus een paard met superdikke manen, hangen 2 kanten op, trekken is geen optie, niet te doen, gaat hij helemaal door het lint..Ikke dus zo een kammetje met schaartje erin gekocht, 30 euri's armer, resultaat, ziet er niet uit..ze zien er echt geknipt uit en te dik, hoe ga ik dit goedkrijgen, heb gisteren een uitdunschaar gekocht, maar ik weet niet of ik het daar nog enigzins mee kan fatsoeneren..

Hij heeft nu dus een hele dikke bos rechtopstaande manen doordat ze zo dik zijn, ik wil dus wel dat ze hangen...

Wie heeft er tips...

Gr. Claudia


EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:35

laten groeien en er verder nu niet meer aankomen.. als ze langer worden gaan ze toch vanzelf weer hangen.


SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:44

of kortscheren en een boog creeeren

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:48

Ja, dat lijkt me ook Tong uitsteken Doe maar niet, hoe moet je hem dan invlechten voor een wedstrijd Tong uitsteken

Ik zou het gewoon zo laten, het groeit vanzelf wel weer op een natuurlijk manier.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:32

Kun je de punten niet een beetje bijpunten met een uidunschaar. Dan zijn de manen iig niet meer allemaal even lang. Ik heb er even een plaatje bij gezocht, maar dat is niet zo heel duidelijk.

Afbeelding

Veel succes ermee.

ps. niet te fanatiek mee gaan knippen, probeer het eerst op een klein stukje uit.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:35

Als het echt een drama is en je wilt niet knippen: lekker eraf scheren. Staat hartstikke stoer bij een ruin

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:58

Ze even laten groeien en dan gewonen vlechten vlechten maken naar een kant. Dan als ze weer lang zijn dan tis je een pluk op net als bij manen trekken en dan de pluk die blijft hangen die knip je eruit en dan weer een paar dagen vlechten in dan zijn ze korter en het lijkt net alsof ze getrokken zijn en het hangt naar 1 kant.

...Dreaming with my eye's wide open...

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 16:36

Dat kort scheren zullen we maar niet doen, ik wil hem wel kunnen vlechten op wedstrijd...Zo een uitdunschaar heb ik gisteren op indoor zeeland gekocht, dus dat zal ik eens proberen..even manlief lief aankijken of hij wil helpen, manen is een crime, altijd praam nodig..

Gr. Claudia

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:16

Mijn paard heeft ook een dikke bos manen die het liefst rechtop staan.
Ik snijd de manen met een snijkammetje (zitten scheermesjes in) Kost € 10,00 bij de ruitersportzaak. Ik maak ze niet te kort, omdat ze anders helemaal niet gaan hangen. Ik schat ca. ruim 2 handbreedtes. Verder heb ik vaak ingevlochten, om alles naar 1 kan te krijgen.

Ik gebruik ook regelmatig manenspray, daar worden de manen wat minder stug van. Helemaal zo mooi als je wilt, lukt waarschijnlijk toch niet. Is gewoon lastig zo'n bos haar.

M1+10

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:30

Ja, ook mijn [naam verwijderd] heeft een dikke pluk stoppelmanen. Heel vervelend, watn ze liggen altijd verkeerd, ook als ze vreselijk lang zijn. Scheren vind ik voor merries geen optie, was [naam verwijderd] een ruin was het er allang af (ik vind een vlechtje in de staart voor een ruin ook bleh).

Dan kan je wel lange manen laten groeien en dan naar 1 zijde toevelchten voor een tijdje: na 2 dagen zonder vlechten is alles gewoon weer zo springerig als daarvoor. Dat helpt bij [naam verwijderd] geen ene moer.
Ik ga binnenkort toch weer manen trekken, ondanks mijn dure 30 euro kam met mesjes.... Had [naam verwijderd] maar geen paard moeten worden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, IASCrawler en 26 bezoekers