(AR) Volgende week eerste wedstrijd! HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

(AR) Volgende week eerste wedstrijd! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 17:59

Vind het wel heel erg leuk, maar ook heel erg spannend. Ik heb nog niet zo lang menles en sinds kort gaat het sturen in de bak steeds beter. Gister voor de lol met les een B-proefje geoefend en op de gebroken lijnen na ging het best redelijk. Mijn bakje is wel kleiner dan 20 x 40 meter, dus dat maakt het oefenen extra moeilijk (waar ik met wedstrijden weer voordeel van heb). Maar ik weet eigenlijk niet hoe zo'n wedstrijd gaat. Is het niet gek om met mijn IJslander mee te doen? Ze draaft heel makkelijk en valt bijna nooit in tölt voor de kar (alleen onder het zadel tölt ze veel).

- Hoe lang moet je los rijden?
- Wat moet ik aan? En wat op mijn hoofd?
- Degene die voorleest, rijd die mee of zit die op de bok erbij?
- Hoe is de sfeer? Ben niet zo'n held en vooral tijdens de gebroken lijnen die ik met 1 hand moet rijden heb ik moeite op de X en roep dan vaak "ooooo, gaat niet goed...", maar dan gaat mijn pony stil staan (wat ze eigenlijk braaf doet, omdat ze een soort Ho hoort).
- Hoe oefenen jullie de proef thuis als je alleen bent? Ik wilde hem uitvergroot aan het voorschotje van mijn wagen hangen, maar dat is te laag en kan ik het niet lezen.

Ben heel benieuwd naar andere ervaringen. Groetjes!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:43

Je kan in je wedstrijd teneu als je die hebt wat je gebruikt bij wedstrijden onder het zadel.
Of anders een colbertjasje met hooggesloten blouse en een hoedje.
ook een corsage hoort erbij op het linker rever van je jasje.
De groom zit links achter op de wagen of als dat niet kan naast je op de bok.
De sfeer vind ik bij menwedstrijden vaak veel beter.Ik oefen altijd op een parkeerplaats die ongeveer de grootte is van de bak(je moet wat he).
Zelf oefen ik met mijn groom dat is het makkelijkste.
Volgende week heb ik ook mijn eerste officiele wedstrijd,spannend he.
Ik hoop dat je hier iets aan heb in ieder geval veel succes.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:36

ik be niet zo`n men freak, maar ik denk, dat je gewoon op je paardje meot vertrouwen, en vergeten, dat je zenuwachtig ben! doe gewoon je best! ik duim voor je hoor OK dan! OK dan!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 23:52

Hee, bedankt allebei! Heb me inmiddels opgegeven. Schaduw, waar heb jij die wedstrijd? Die ik ga rijden is ook volgende week! Zaterdag in Westervoort. Is een oefenwedstrijd zonder startkaart. Ik rijd dressuur en vaardigheid. Ben heel benieuwd hoe het is.... Mijn paard vind het superleuk om te doen en zal ook niet zomaar ergens tegenaan lopen. Ik heb 1 keer tussen een heg en een paaltje vast gezeten met de wielen tijdens een buitenritje toen ik nog niet goed kon sturen. Dan gaat ze rustig stil staan en wacht op wat ze moet doen. Uiteindelijk heeft ze kar er met flinke kracht doorheen getrokken, door de heg. Daarna was ze heel even bibberig, maar dat was al snel weer over. Als ik kan met mijn werk ga ik vanavf nu elke maand een wedstrijd rijden tot en met april. Dan ding ik nog net mee voor de prijzen. Anders is het alleen maar goed voor de ervaring van ons allebei. Schaduw, veel plezier en succes met jouw eerste wedstrijd. Ik zal mijn ervaring hier wel ergens op zetten.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:04

Ik heb wedstrijd in Heerjansdam,met startkaart.
We hebben ee keer eerder gereden zonder startkaart,toen ging de dressuur niet geweldig.
De vaardigheid wel ,daarin waren we eerste.
Shadow staat nog niet zo lang voor de wagen,maar hij vind het prachtig.
We gaan er gewoon voor toch,je kan niet meer dan je best doen.
Volgende week horen we hoe het afgelopen is,ik zal het ook leten weten.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:36

- Hoe lang moet je los rijden?
Zeer verschillend per pony/paard. Wat denk jij nodig te hebben om je beestje een nette proef te laten lopen? Hoelang duurt het voor ze los is, daarmee rekening houden. Een half uurtje voor het losrijden is denk ik netjes.

- Wat moet ik aan? En wat op mijn hoofd?
Je mag veel aan, het moet ruitertenue zijn of netjes pak.
Je bent verplicht hoofddeksel (nij ruitertenue evt. cap, anders hoedje in andere gevallen) te dragen. Ook aan handschoenen en menschort denken.

- Degene die voorleest, rijd die mee of zit die op de bok erbij?
Kan beiden. Zelf als voorlezer zit ik liever ernaast. Maar sommigen lezen liever aan de kant. Indoor best aardig, outdoor is 30x60m overschreeuwen wel lastig.

- Hoe is de sfeer?
Sfeer is super!! Ik ga al enkele jaren als groom mee, en kan niet anders zeggen dan dat ik het erg gezellig vind.

- Hoe oefenen jullie de proef thuis als je alleen bent?
Wordt alleen in de les geoefend. En soms met mij, dan op een ochtend. Gelijk handig om nog even de proef door te nemen voor mij.


Veel succes. Ik heb van de zomer geheel onverwachts dressuur gereden, en het ging netjes (159 punten). Rijdt netjes op de letters.
Vaardigheid is trouwens ook erg gaaf. Daar heb ik ook mijn eerste erop zitten, had 1 balletje.
Overigen ik rijd wel zonder startkaart. Bij wie ik groom natuurlijk niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:03

* Hoe lang moet je los rijden?
Dat is inderdaad per paard verschillend, het is het beste om niet te lang los te rijden, want dan word je pony het een beetje zat en is het mooie er net vanaf, dat heb ik ook gehad dus nu rij ik ff een stukje over de weg (spiere opwarmen) en dan 5-10 minuutjes voltes en dan de ring in

* Wat moet ik aan? En wat op mijn hoofd?
Dressuurtenue, of een mooi blousje of ander jasje, BRUINE handschoenen en een cap/hoedje

* Degene die voorleest, rijd die mee of zit die op de bok erbij?
Op de bok is het makkelijkst, als jij het dan nog een keer psies wil horen, kan je nog ff vragen bij welke letter het psies was of de gang...Als je voorlezer aan de kant staat kan dat niet. Het liefst schuin achter je en anders naast je.

* Hoe is de sfeer?
De sfeer is vaak beter als op dressuurwedstrijde, de mensen helpen elkaar liever enzo. Maar als je echt een goede sfeer wilt moet je samgestelde wedstrijden gaan rijden, dan bepaal je met al je 'tegestanders' de ewg in de marathon en kijkt iedereeen naar iedereen met de dressuur en help je elkaar als je iets verkeerds ziet of denkt iemand te kunnen helpen!

* Hoe oefenen jullie de proef thuis als je alleen bent?
Ik oefen me proefje nooit, het probleem is dat je pony na 3x hetzelfde gelopen te hebben de binnendoor weg weet. Dus die gaat in de bocht al stappen als je bij A in stap moet en gaat voor de B alvast een volte beginnen en dat soort narigheid. Het is het beste om wel je onderdelen te oefenen maar niet iedere keer je proefje. Doe dat alleen de laatste keer voor je wedstrijd ofso

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, voor meer info moet je ff pb-en...ik rij nu 2 jaar samengesteld en ben daarvoor altijd met me pa meegeweest, dus weet aardig wat Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:08

Volgens mij gaat het helemaal goed komen Heleen, je aanspanning ziet er in ieder geval zeer chique uit.
Misschien komen we je nog wel even aanmoedigen.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 00:18

Hoi, allemaal bedankt voor de tips. Heb ik zeker wat aan! Hoop dat Glod zich gedraagt. Inderdaad met proefje oefenen wil ze de dingen alvast beginnen en dan dus te vroeg. Ben nieuwd hoe wij het samen gaan vinden. En aamoedigen mag altijd!!! Lachen

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 01:55

JAAAAAA!!!! Super gereden! Verslagje in nieuw topic bij wedstrijden!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers