wat voor "geks" doet jou paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

wat voor "geks" doet jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:25

Mijn paard draait zijn ogen helemaal weg als hij gaapt...eerste keer vond ik et doodeng..en toen ik hem net had deed hij ook heel vaak zoiets raars...zodra hij ergens bang voor was verkrampte hij al zijn spieren en leek het wel of hij ging zitten...hangen aan het touw deed hij niet eens! Gelukkig doet hij dit bijna niet meer..

Zoals de titel al vroeg: wat voor "geks" doet jou paard?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:33

mijn paard trekt vaak van die gekke bekken Haha!
doet ze haar hoofd schuin is is ze vanalles met der mond aan het doen.
ook onder het rijden als ik stil sta (ff kletsen met iemand ofzo) dat ze haar hoofd schuin en der mond open,eerste keer had ik ook zoiets huh?
maar nu is het gewoon Haha!

of als ze boos is of zich ergert dan gaat ze heel snel met der hoofd slaan. Rock-on, dudes!

en als ze schrikt,springt ze de lucht in,komt op dezelfde plaats neer en loopt gewoon door Verward


ja ik weet het,ze is niet 100 % *LOL*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:47

Als mijn paard een hapje uit een boom wil nemen en de takken hangen te hoog dan gaat ze op haar achterbenen staan en neemt een flinke hap. En dat dan rustig een keer of zes achter elkaar. Een enkele keer hangt de tak zo hoog dat ze gewoon op haar achterbenen staat te balanceren.
Helaas nog nooit een foto van gemaakt.

Mijn andere paard heeft het kunstje nooit overgenomen, die stak z'n hals en hoofd helemaal omhoog en stond dan heel banketstaaf te kijken als ie er niet bij kon.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:48

als de mijne de wei ingaat, zoekt ze eerst de grootste plas uit, en gaat daar even lekker in liggen rollen. En ze is wit Scheve mond

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:54

verootjoo schreef:
als de mijne de wei ingaat, zoekt ze eerst de grootste plas uit, en gaat daar even lekker in liggen rollen. En ze is wit Scheve mond


aaah dat is dus poetsen. Komt zeker zwart van de wei af Knipoog

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:55

ja Boos! Maar voor de rest is ze heel lief hoor! Haha!

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:04

als mijn verzorgpony gerold heeft dan rolt ze zo'n rose vlies voor de ogen en dan lijkt het net alsof die oogbollen er niet meer inzitten en alleen de kassen nog zit. Maar ik denk dat ze het zand ofzo er uit veegd ofzo net als bij katten Verward

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:14

krunsjkim schreef:
Mijn paard draait zijn ogen helemaal weg als hij gaapt...eerste keer vond ik et doodeng..en toen ik hem net had deed hij ook heel vaak zoiets raars...zodra hij ergens bang voor was verkrampte hij al zijn spieren en leek het wel of hij ging zitten...hangen aan het touw deed hij niet eens! Gelukkig doet hij dit bijna niet meer..

Zoals de titel al vroeg: wat voor "geks" doet jou paard?


haha mijn paard draait dan ook zijn ogen weg Knipoog

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:16

Kan mijn paard ook iets normaal doen?

A - Hij is lui aangelegd Gaaaap , als hij ergens lang moet wachten bv D.A dan legt hij zn hoofd heeeel demonstratief op m'n schouder en trekt een hoofd van maak je me wakker als we aan de beurt zijn?
oogjes dicht snaveltjes toe kop!

B- Hij denkt dat hij nog steeds een hengst is, en beschermt ZIJN kudde merries incl. ruin Verward met z'n eigen leven.

C- Als hij vind dat ie teweinig aandacht krijgt dan gaat hij de clown uithangen Clown , bovenlip krullen, voetjes geven, je gezicht aflikken incl. bezoek Vingers aflikken , vaak wil een keiharde scheet ook wel werken moet hij gedacht hebben, want raakt bij hem ook erg in.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:24

beautyfull_mickey schreef:
of als ze boos is of zich ergert dan gaat ze heel snel met der hoofd slaan. Rock-on, dudes!

Ja, die herken ik! Houdt jouw paard ook haar lippen los, zodat ze d'r ook nog bij "klappert"?? Ik lach me altijd suf als mijn paard dat doet!

Als ik haar "baard" scheer, trekt ze haar onderlip strak en gaat er helemaal voor staan. Zoals die Giletteman die zijn onderkin strak trekt "voor een extra glad resultaat". Ziet er ook heel komisch uit.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:27

Mac"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
of als ze boos is of zich ergert dan gaat ze heel snel met der hoofd slaan. Rock-on, dudes!

Ja, die herken ik! Houdt jouw paard ook haar lippen los, zodat ze d'r ook nog bij "klappert"?? Ik lach me altijd suf als mijn paard dat doet!
[/quote]

haha dat net nog niet *LOL*
ze heeft wel vaker een strootje in der mond en gaat ze dan mee langs de muur slaan Verward en dan houd ze der lippen wel los en haar je ze de hele tijd plop plop tegen de muur *LOL*

ook vaker met poetsen laat ze der onderlip hangen en trilt ze er de hele tijd mee Ach gut

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:27

Mijn mop kan echte zoenen geven. Hoofd schuin, lippen tuiten Lovers Echt lief... Haha!

(laatst wilde ik het demonstreren aan een vriendin, ik m'n hoofd schuin... KABLAM!!! Pismerrie had meer zin in vreten dan in zoenen Blauw oog )

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:34

beautyfull_mickey schreef:
ze heeft wel vaker een strootje in der mond en gaat ze dan mee langs de muur slaan Verward

Ja, of langs mijn jas (regenjas favoriet vanwege het geluid)!

Mijn paard heeft ook bijna altijd heel nonchalant een strootje uit haar mondhoek hangen als ze gewoon op stal staat te suffen. Ik noem haar dan ook "Lucky Luke" Haha! .

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:47

Lyra die flubbert met haar boven en onderlip, dat ziet er heel gek uit! Ze staat dan een beetje te dromen en dan slaat ze met haar boven en onderlip heen en weer. Je hoort dan ook echt zo'n flubber geluid. Dat is echt heel grappig om te zien. Het lijkt net of ze wat wil zeggen.
Groetjes Melina

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:02

parel gaat als ze ligt en ik ga erbij zitten helemaal plat met haar hoofd op mn bovenbenen liggen en wachten tot ik haar knuffel, als ik stop schud ze met haar hoofd (net een hond, bizar he)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:04

Mijn paard doet nooit iets geks Schijnheilig

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:16

kennen jullie zo'n papieren fluit/toeter van de carnaval?

dat kan max ook met zijn tong...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:19

Rowan komt altijd heel behulpzaam z'n neus overal in steken als ik bezig ben. Zit ik op m'n knieen naast 'm om de hartslagmeter goed onder de singel te doen, komt meneer met die grote neus ertussen. Tja, dan schiet het niet op natuurlijk.
Als hij ongeduldig word dat schud 'ie heel snel z'n hoofd op en neer, dan klapperen z'n lippen en het hoofdstel helemaal mee.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:00

Par doet altijd heel erg nieuwsgierig naar je vinger kijken als je hem opsteekt, steeds een stukje dichterbij...oren naar voren, supergrote ogen...en als ze dan heel dichtbij is met haar neus moet je je vinger ombuigen naar haar neus Haha!
Dan schrikt ze zich een breuk, rent naar de achterkant van haar box en komt na 5 seconden weer naar je vinger kijken....waarop hetzelfde ritueel volgt Verward

Ze schijnt er lol in te hebben Tong uitsteken

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:06

Jolynn trekt soms een neusgat omhoog. Seabird, mijn oude pony, deed zijn halster af. Als ik ga rijden en ik wil om Jolynn heenlopen (voorlangs), houdt ze me tegen met haar hoofd en laat ze me er pas langs als ze een knuffel heeft gehad. Zo schattig Lovers

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:09

Princess gooit, als ze net iets engs heeft overwonnen, of gewoon als ze het naar haar zin heeft, altijd haar hoofd op en neer, inclusief klapperende lippen.
Ik moet er elke keer weer om lachen.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:16

Kim heeft een centebakkie
Ze maakt haar touw altijd los;ongeacht welke knoop.En als ze erbij kan ook de touwen van andere paarden
Als ik haar staart ga wassen en ze voelt voor het eerst het water,zakt ze door haar achterbenen en maakt haar rug bol.Je denkt echt dat ze gaat meppen!Erg grappig

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:44

Jordy doet nooit iets geks Schijnheilig

Hij heeft een heel maf ritueel, als ik voor zijn box sta, rekt hij zijn hals helemaal uit, tuit zijn bovenlip, en gaat dan heel zacht met die lip over mijn hele gezicht heen 'friemelen'. Op zich heel lief, wel minder als hij daarna briest Tong uitsteken

En waar ik me eerst helemaal kapot van schrok, vanuit een keiharde draf, zich gewoon *baf* laten vallen om te gaan rollen....

Verder heeft hij nog een hele zooi gekke gewoontes en 'rituelen' die iedere dag afgewerkt moeten worden Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:58

M'n shet lebberd graag je handen af Verward Gewoon likjes geven *LOL* Hij heeft een mineraalblok in z'n stal, dus geen tekort daar, hij denkt alleen dat hij een puppy is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:20

We hebben er hier een paar staan met de mafste gewoontes. Zo is er een 4 jarige die regelmatig zit in zijn stal Haha! Er is er eentje die standaard de box uitrent naar het voer toe, en daar ook nog mee wegkomt omdat ie nou eenmaal een internationaal presterend paard met wat kleine sterallures is Haha!

Ozep van Sjuimpje kon ik niet van de trailer wegrijden naar het losrijden toe als Sjuimpje zelf niet meeging. Haha!

Ko kan vreselijk lief bedelen met zijn hoofd schuin, daar is tot nu toe nog niemand tegen bestand geweest.

Ik vind het altijd erg leuk als paarden veel persoonlijkheid hebben, maakt het werk veel leuker.