Whaa morgen naar de kaakchirurg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Whaa morgen naar de kaakchirurg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:57

Morgenochtend moet ik m'n verstandkiezen laten trekken bij de kaakchirurg en ik zie er heel erg tegenop...

Hebben jullie misschien nog goede tips voor me, want van mensen om me heen krijg ik enkel te horen hoe erg het is en hoe pijnlijk.

Ben normaal niet zo flauw, maar als het om m'n tanden gaat vind ik alles altijd minder Verward

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:59

Zorgen dat je rechtop slaapt de nacht na het trekken, dat zwelt je kaak minder op..

En zorgen dat je smeerkaas in huis hebt, dan kan je aan de andere kant van je mond voorzichtig een boterham opeten..

verder, je zal wel pijnstillers meekrijgen, neem die in voordat je het echt gaat voelen, dan kom je de 2 dagen wel door

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:02

Gelijk goed koelen en zodra je merkt dat de verdoving uitwerkt een pijnstiller nemen. En het is bij iedereen verschillend hoor, trek je niet al te veel aan van alle verhalen die je hoort, succes morgen!!!!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 00:05

Thanks voor jullie tips, ik ga me er zeker aan houden...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:38

Veel sterkte morgen, tips heb ik niet echt voor je, maar ga maar gewoon aan je maximum doses pijnstillers zitten, dan moet het wel lukken...

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:43

Toen ik mijn verstandskiezen moest laten trekken/uitsnijden (ahum) is mij 100% meegevallen. Een goeie pijnstiller en je komt er wel doorheen.
Sterkte hoor !!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:17

van tevoren vast ijklontjes maken in de vriezer, zodra je thuis komt ijsklontjes in een washandje en tegen je wang houden, 5 minuten erop, 5 minuten eraf enz.

Vraag bij de kaakschirurg een receptje voor goede pijnstillers, laat je niet afschepen met paracetamol!

Ik vond het erg meevallen, bij mij was de kies er zo uit, ik heb het meeste last (geen pijn) gehad van de hechtingen nadien!

sterkte!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:20

Ik heb er ook onlangs 1 dor de chirurg laten trekken, 2 andere had de tandarts gedaan.
Het trekken op zich was echt eitje!
Alleen had ik daarna in een ander ziekenhuis nog een afspraak voor mijn knie en daardoor het receptje voor de ibuprofen pas later opgehaald...
Da's dus niet slim Haha!
Binnen anderhalf uur lag ik helemaal voor pampus op de bank, te wachten tot die ibuprofen zijn werk ging doen. Maar eenmaal drugged had ik nog maar weinig last!

Succes ermee OK dan!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:46

Ik heb voor een jaar geleden alle 4 mijn verstandkiezen laten trekken.
Het is mij echt heel erg meegevallen, voor ik het wist zat de verdoving erin en binnen 10 minuten stond ik weer buiten.
Toen ik thuis kwam heb ik er gelijk zo'n koude gelpad opgedaan en er verder weinig last van gehad. De pijnstillers die je mee krijgt helpen ontzettend goed.

Succes!!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 10:42

Nou ik ben net terug en vind het tot nu toe allemaal reuze meevallen. Stond alleen wel een beetje voor schut bij de apotheek, al bloedkwijlend aan de balie Tong uitsteken

Allemaal heel erg bedankt voor de tips en ik voer gewoon ALLES uit!!!

En voor de afleiding natuurlijk heel de dag bokken, zo vaak heb ik geen dagje vrij...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:55

nog een tip, als dat verbandje eruit mag na een uur of 2, dan moet je er een nieuw strak gaasje in doen, die had ik niet in huis...

Ik heb er een tampon in gedaan (touwtje afgeknipt), die dingen zitten ook "schoon"verpakt en nemen heel veel op!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 16:04

Nou nogmaals allemaal bedankt, m'n verdoving is ondertussen helemaal uitgewerkt, en ik heb helemaal nergens last van!!! Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:41

nou heel veel sterkte! brrrrr het lijkt mij heel veel pijn doen!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:54

Bij mij zijn ze alle vier operatief weggehaald in het ziekenhuis onder volledige narcose Boos!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:08

Hihi, ik zal je mijn verhalen besparen, want die zijn echt horreur max (vooral als ik ze ga vertellen). Troost je maar met het feit dat ik ook nog leef, en dat je over een jaar of wat lekker sensationele verhalen op kunt hangen erover. Knipoog

Nee hoor, alles bij elkaar viel het wel mee. Ik vond het niet plezierig, maar het was na een dag of wat weer over. Het kan stukken erger... En het meisje wat tegelijk met mij geopereerd was liep het ziekenhuis met een 'zullen we effies langs de Mac gaan? Ik heb wel zin in een hamburger!', dus het kan ook goed meevallen. Lachen