ik snap wat niet aan mijn digi.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

ik snap wat niet aan mijn digi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:50

Ik heb een digitale camera.
Hier zitten verschillende instellingen op, zodat ik 'm kan aanpassen aan het weer.
Ik heb al een paar keer dressuur en springfoto's willen maken. Maar om de een of andere manier worden die altijd super wazig!
Ik kan wel gewoon actiefotos maken dat ze in de wei aan het rennen zijn. Die zijn wel gewoon helder... maar waarom de dressuur en springfoto's dan niet Verward


Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:38

Waarschijnlijk te weinig licht. Heb je het ook 's zomers buiten geprobeerd?
Binnen lukt het alleen met de juiste apparatuur en die is nogal kostbaar. Met een gewone digi lukt het meestal niet, of het paard moet even stil willen staan.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 21:45

ja ik heb 't zelfs nog nooit binnen geprobeerd met mijn digi...
ja 1x trouwens maar toen waren mijn batterijen leeg, dus dat telt niet Knipoog haha.
Ja heb 't ook 's zomers buiten geprobeert, lukte ook niet

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:38

Kan je een foto laten zien? dan kan ik beter vertellen wat er misschien mis is.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 22:52

nee sorry, die heb ik allemaal verwijderd.
het gras lijkt op die foto's ook veel groener als het in werkelijkheid is

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:01

Ok dan een paar algemene tips voor de meeste slagingskans want ik kan nu niet zien wat je fout deed.
Hou de zon schuin achter je (zodat je niet je eigen schaduw fotografeert maar ook geen tegenlicht hebt) Zet je camera op "sport", beweeg mee met het paard als je de foto maakt, hou de onstpan knop even 1/2 ingedrukt en druk door als de foto gemaakt moet worden. Al die tijd het paard blijven volgen!.
Succes!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 12:52

oke bedankt voor de tip! dat ik niet tegen de zon in moest fotograferen wist ik, maar niet dat je mee moest bewegen.
er zit helaas geen sport knop op mijn digi, maar ik kan 'm wel naar het weer instellen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:21

Ga ook niet het paard volgen als je al gefocused hebt. Hou de digi op een punt en wacht dan tot de ruiter en het paard op dat punt voorbij komen, als je gaat volgen worden de foto's wazig in de meeste gevallen, tenzij je inderdaad het paard gefocused wil hebben, maar dan moet je niet eerst op een ander punt gaan focussen.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:11

Waarschijnlijk heb je gelijk, voor de meeste digitale cameras. Ik had daar even niet aan gedacht. Als je camera geen auto-ocus tracking heeft werkt jou manier meter. De mijne heeft dat wel en blijft focussen als het onderwerp beweegt.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:54

Als hij het wel heeft, is het inderdaad mooier om te volgen aangezien je dan een mooi scherp paard krijg en een wazige achtergrond, wat ik persoonlijk zelf erg stoer vind.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 18:33

nee dat heeft de mijne volgens mij niet. als ik een foto maak dan hou ik 'm stil en wacht tot het paard in beeld komt. (heb een lcd scherm)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Rebecca, aaidaa, Amazonbot, Duran123, Googlebot, huckellover, manonutjuh, sariba en 141 bezoekers