Hoe komen jullie bij deze stal terecht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Hoe komen jullie bij deze stal terecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 14:59

Nou de vraag zegt genoeg.... ik ben benieuwd HOE jullie bij je stal terecht zijn gekomen.

Bij mijn huidige stal ben ik terecht gekomen omdat een toenmalige stalgenoot van mij via bokt opzoek was naar een andere stal... en daarop reageerde de eigenaar op van de stal waar ik momenteel sta. Ik ben daar eens wezen kijken en het leek me wel een leuke stal. Vandaar dat ik mijn spullen heb gepakt en mijn paard nu daar op stal staat .

Met dank aan Bokt dus!! Haha!


Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:03

Ik ben bij mijn stal terechtgekomen doordat:
Ik stond eerst bij een boer, toen kwam de dierenbescherming daar, en die heb ik rondgeleid, en dat mocht niet van die boer, toen werd ik daar weggestuurd. Toen ben ik vlakbij mn huis gaan staan, maar dat was eigenlijk te duur. Toen kwam ik via de vriendin van een vriendin in aanraking met deze stal. Het beviel me wel, en ik sta er nu nog Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:12

Ik ben bij deze stal terecht gekomen omdat lady eerst bij m'n opa op de boerderij stond maar die ging verhuizen. Toen mocht ik van die mensen die er gingen wonen wel blijven maar uiteindelijk moest ik toch weg want ze gingen een geitenboerderij beginnen en hadden alle ruimte nodig voor de geiten. Dus toen zijn we verhuist naar de stal waar ik nu sta. En ik ga er voorlopig nog niet weg Haha! Want ik heb het er prima naar m'n zin *LOL*

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:12

het mijn eigen achtertuin is Haha!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:16

Het is mijn vaders kinderboerderij dus hoefde niet rond te kijken Haha! Jaja ik ben verwend dat weet ik Bloos

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:17

Ik heb de stal waar ik nu sta helemaal op zien bouwen, het ligt namelijk op de weg naar mijn oude stal Knipoog Ik kwam er eerst iedere dag voorbij rijden en toen hij dan klaar was was ik toevallig opzoek naar een andere pensionstalling. Gewoon eventjes naar toe gebeld en nu sta ik daar dus alweer haast 3 maanden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:21

Ik was al een tijdje niet meer tevreden op de huidige stal, dus ben toen in de buurt wat naar andere plaatsen gaan kijken.

Waar ik nu sta, daar wist ik van dat er een binnenbak was, maar niet wie er woonde, of ze stallen verhuurde, niks.

Ik ben er dus gewoon naar toe gegaan en gevraagd of ze stallen verhuurde.
Dat was dus zo, ik kreeg er een rondleiding.
Het zag er allemaal erg netjes uit, de paarden zagen er super uit, het kuilgras was net hooi en goed van kwaliteit.
De weides waren netjes afgemaakt.
De stallen zuiver en alles opgeruimd en aangeveegd.
Ook de mensen waren aardig.

Dus alles gaf een goede indruk.
Dus ondanks dat ik er verder niemand kende ben ik verhuist.
Nu sta ik ruim een jaar bij www.stoeterijdebleek.nl en het bevalt me geweldig!!
En ik heb dus totaal geen spijt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:21

Ik reed western op een dressuur- en westernmanege, en na een jaar westernrijden heb ik mijn paard gekocht en daar op stal neergezet. Drie maanden later werd de manege verkocht, en de westernafdeling werd niet verder voortgezet door de nieuwe eigenaren (westerninstructie werd niet voortgezet, de lespaarden verkocht en western pensionklanten werden nog net niet officieel op straat gezet, maar zo voelde het wel) Met een groep pensionklanten, lesklanten en onze instructrice zijn we toen op zoek gegaan naar een andere stalling waar we een jaar hebben gestaan (hebben geholpen de stal op te bouwen, en hebben heel veel werk verzet) Na een jaar moest mijn instructrice van de eigenaar vertrekken, de pensiongasten mochten blijven, maar dat hebben we natuurlijk niet gepikt. We hebben weer met een groep naar een locatie gezocht, deze ook gevonden en dit is de locatie waar we nu zitten. En ik ben nog steeds zeer tevreden over de verzorging en de instructie.

Dus hoe ik de stal heb gevonden? Ik ben achter mijn instructrice aangehobbelt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-01-04 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:22

Ik stond 5 jaar geleden met mijn pony op een weiland met schuilstal. Samen met 2 shetlanders van een kennis.
Alleen toen werd mijn pony ziek, en moesten we snel naar een andere stal opzoek waar hij binnen kon staan.
Toen kreeg mijn vader via een collega een telefoonnr van een man, waarvan hij dacht dat hij nog wel plek had. Maar hij had net sinds een jaar ofzo geen pensionstal meer, maar hielp op een andere pensionstal waar ook veel van zijn klanten naartoe waren verhuisd. Ik moest daar naartoe bellen en als er geen plek meer was dan mocht ik bij hem komen. (hij heeft een stuk of 4 stallen aan huis) Maar gelukkig was daar nog plek. Lachen
Dus een keertje gaan kijken en het zag er goed uit allemaal, dus toen zo snel mogelijk verhuisd!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:30

Toen ik iets van 8 jaar op de manege reed kreeg ik dan eindelijk mijn eigen pony Lachen ik heb hem toen ook op die manege gestald! Ik heb daar 2 jaar met mijn pony gestaan! Er was sprake dat de manege plat moest omdat er op die plek huizen kwamen te staan! Ik had ook ruzie met een paar bepaalde iemanden Boos! Daphne (een meisje van die manege en moowsy op bokt) verzorge op een pensionstal in Harmelen een pony en het was daar wel heel gezellig! Op een gegeven moment werd mijn ruzie daar zo erg dat ik heb besloten om bij die pensionstal te gaan kijken! Het zag er inderdaad super gezellig uit en het was er allemaal ook super netjes verzorgd enzo! Ik wou er meteen heen! Maar omdat ik 2 weken later op vakantie ging had ik dan heel misschien nog geen vrienden gemaakt of zo op die stal en dan had ik geen verzorger voor mijn pony! De dag na dat ik terug was gekomen van vakantie heb ik mijn pony gelijk overgezet naar die pensionstal! Waar ik nu bijna een jaar sta Lachen en ik heb het vreselijk naar mijn zin!

Dus ik ben er gekomen door iemand van de manege!

Live,LOve,'ndLaugh

Sall

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:33

Was niet tevreden met mijn vorige stal, was daar komen staan omdat het een stuk dichterbij was.
Dus ik ben in de buurt om me heen wezen kijken, was er al een keer geweest omdat er een kennisje van me stond.
Ben er in dec. 2002 komen staan, het klikte meteen ontzettend goed met de eigenaresse.
Accomodatie heb ik absoluut geen klagen over (al zou de binnenbak iets groter/ruimer mogen zijn, maar dat zijn details).
Veel land, mooie paddock en 20x60 eb en vloed buitenbak, stapmolen en binnenbak.
De boxen zijn ruim en meestal met een buitenluik er wordt 4x per dag gevoerd en de paarden zien er allemaal heel happy uit.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:00

Ik stond bij een boer (een fokker waar ik al van kleins af aan kwam), toen hij ermee stopte, ben ik op een andere boerderij/pensionstal terecht gekomen via de eigenaresse van een ruitersportwinkeltje in de buurt. Was nog in mijn nieuwe woonplaats ook OK dan! . Toen moest ik mijn paard wegens lichamelijke problemen een tijdje bij mijn vriendin stallen, zodat zij haar voor mij kon trainen. Vervolgens ben ik met Relrite teruggegaan naar die stal, maar toen hadden ze alleen nog weidegang beschikbaar en moest ik na 4 maanden op zoek naar wat anders. Via het internet bij een kleine stal gekomen aan de andere kant van het dorp Haha! . Daar heb ik het twee maanden volgehouden en toen kwam ik via een advertentie in dezelfde ruitersportwinkel bij mijn huidige pensionstal (weer een boerderij) terecht. Hier sta ik nu drie maanden en ik wil hier niet meer weg, heb het uitstekend naar mijn zin .

Ik ben dus op verschillende manier aan mijn stalling gekomen Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:10

Zal even van voor naar achter praten....is denk ik het duidelijkste.
Rijd nu dus een paard van de eigenaresse van Stal SH. Ben er gekomen via mijn buurmeisje die haar paard stal gestald had. Die is er weer gekomen doordat een toenmalige vriendin van 'r een paard van de eigenaresse reed en dat meisje is er weer gekomen via een klasgenootje/vriendin die haar paard daar gestald had. En die....die heeft een vader die weer goed om gaat met de eigenaar van stal, want dat zijn (ruim bekeken) buren (oke zij is dus ook een buur, maar haar vader legde de link)! Zo is het ongeveer gegaan Knipoog!!

Dus met dank aan die mensen heb ik nu een OK dan! stal gevonden haha

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:14

Via Snowdon, hij had z'n paard al eerder in Dronten staan, en er was toevallig een plekkie vrij op die pensionstal. Tweede stal via Fasel en MrMagic toen Snowdon aangaf dat hij zou willen verhuizen. Mijn allereerste en toekomstige stal, daar ben ik geboren, en daar gaat Amanda per april ook weer naar toe (aan huis dus Haha! )


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:23

bij mij heel simpel, mijn moeder is een pensionstal begonnen, dus dan ga ik daar automatisch ook staan met mn paardje, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:28

Ik ben in augustus op mijn huidige stal terecht gekomen, omdat ik vanaf toen een paard voor de staleigenaar ging rijden Lachen .
Daarom was het wel zo praktisch om mijn eigen paard daar ook neer te zetten, aangezien ik altijd 's avonds na mijn werk train met de paarden, als ze op twee verschillende stallen zouden staan kost het wel erg veel reistijd!
Voor de rest staan er geen paarden van andere mensen, alleen van de eigenaar zelf; lekker rustig, bevalt mij erg goed !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:29

Ik ben daar aan komen waaien en blijven plakken.
Dennis heeft van de zomer een merrie gedekt bij mij thuis. Ik had toen nog niet zo veel land, zeker niet voor 2 pony's. Toen zei de merriehouder dat Dennis wel een tijdje bij hem mocht staan, hij had dit jaar veel te veel gras voor zijn pony's. En daar is Dennis een beetje blijven plakken. Hij mag daar gratis het land op als ik zijn jonge hengst handmak en verkeersmak maak. Dennis heeft daar dus een maatje, ik heb lekker een extra pony om handen waar ik alleen wat mee hoef te doen als ik tijd over heb dus wat wil ik nog meer?
Nog een paar weekjes, dan mag Dennis definitief bij mij thuis blijven wonen Haha! .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:58

We waren al een tijd opzoek naar een andere stal, maar we hadden best wat eisen en dus steeds vonden we de stalen net niet goed genoeg Haha!

Ik kende stal Seignette wel van naam, maar was er nog nooit geweest. Via bokt hoorde ik al eens dat de stal verkocht was en Knap tegenwoordig knap heet.
Het was eigenlijk mijn instructrice die ons Stal Knap aanraadde, zij gaf daar al les aan nog iemand en vond dat de paarden er daar altijd goed bij stonden, goede bodems van de rijbanen en goede faciliteiten.

We hebben via e-mail contact met de eigenaar opgenomen en een afspraak gemaakt om eens te komen kijken.
Het zag er keurig uit en ineens was de keuze niet zo heel moeilijk meer Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:01

Eigenlijk heel simpel:
Ik zocht een nieuwe stal, zag bij een particulier een bordje in de tuin staan ("stalling aangeboden"), heb aangebeld, koffie gedronken, wat dingen besproken en toen was de verhuizing een feit *LOL*

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:07

Via Katinky hier op bokt. Ik ken haar alleen ook irl Knipoog Zei vertelde over haar stal, en dat de paarden daar in de winter ook buiten mogen. Ben daar langs geweest, en binnen een aantal dagen verhuist Haha!

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:09

Ik had niet veel keus om te kiezen, met 5 paarden. Haha! Haha! Haha! Haha!
Waar we stonden kon ik niet lekker uit de voeten met alle paarden, en met mazzel kwamen via internet niet ver bij ons huis vandaan bij wennekers. Lachen
Maar nu nog twee weekjes en we hebben onze eigen stal. *LOL* *LOL* *LOL*
Dan zitten we in Groningen !! Finsterwolde!! OK dan! OK dan! OK dan!
..pff kan niet snel genoeg gaan... Tong uitsteken
gr. Cool

Nishrina K.N.mijn TOPPER!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:22

Vriendin van me stond er met haar paard, mijn paard stond bij de stal op het weiland erachter en was dus wel zo makkelijk Tong uitsteken

Paard verhuizen was 5 minuten lopen en vriendin werd gebruikt als taxi Bloos
Totdat ik mijn eigen rijbewijs had natuurlijk

Geluk was natuurlijk ook wel dat het een leuke stal was.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:50

nadat ik was gestopt met mijn eigen stal en weiland waar alle kleine ponys stonden en mijn 2 haflingers op de manege stonden ,heb ik eerst de 2 shetlanders die voverbleven ook op de manege gezet en mijn ezelhengst ging toen alleen het zomerland op.

natuurlijk wilde ik ze allemaal graag bij elkaar,niet te duur en mijn ezelhengst moest ook mee komen.

zo ben ik op de pensionstal gekomen waar ik nu sta en heb daar 4 stallen bezet..iedereen vind mijn ezel tof en iedere zomer ga ik met zijn allen naar een 2 hectare die ik huur van een boer zodat niemand anders ''last'' heeft of risico moet nemen van mijn ezelhengst.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:01

Mijn ouders zeiden :"je mag een pony kopen als je een stalling vind, wij betalen max zoveel per maand..."
Ze dachten niet dat ik dat snel zou vinden, maar ik ging de hond uitlaten, kwam langs een boerderij en mijn hond schoot achter een hondje aan, dus ik stond te fluiten en toen riep die boer dat hij in een stal zat...
Dus dankzij mijn hond kwamen we in gesprek Knipoog hij had een oude paardestal in een schuur en ik kon daar wel een pony stallen.
3,5 maand later had ik Tos gevonden.

een jaar later waren er allerlei problemen, stalhouder voerde te veel, zette hem niet binnen als we dat hadden afgesproken. Over alles werd ineens moeilijk gedaan...
Ondertussen had ik een hyperpony die stoned van het voer rondstuiterde...
Ben toen een keer toen ik aan het buiten rijden was, en langs een stalling kwam (wist niet eens van het bestaan Knipoog ) het erf opgereden en gewoon gevraagt of ze plek hadden.
Een week later verhuisde Tos. Stalling werd stuk duurder maar nooit spijt van gehad. Alle faciliteiten onder een dak, en prima verzorging en gezellige stalgenoten.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:07

stond een bordje "paardenstalling" in de tuin Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Fiesta14, Poldermenner, YandexBot en 106 bezoekers