Depressief paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 14:23

Jur is sinds een paar dagen helemaal timide. Ze staat met haar koppie te hangen, er straalt niets uit haar ogen. Als ik haar wil knuffelen draait ze van me weg, en als Razinda haar iets te lang aankijkt, vliegt ze van agressie zowat door de tralies heen (bij het losgooien gaat het wel goed hoor).

Eigenlijk heeft ze dit iedere winter, en ik kan gewoon niet tot haar doordringen. Ik voel me er zo rot onder. Terwijl Razinda de clown staat uit te hangen, staat Jur in een hoekje timide te zijn.

Ze eet ook met minder plezier, ze laat zelfs haar muesli staan die ik haar altijd laat op de avond voer. Ik geef haar daarom nu ook de slobber van Razinda, want dat vind ze wel heel lekker.

Hoe kan ik haar een beetje opvrolijken? Verdrietig

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:30

Ze is aan het bijkomen van dat heerlijke weekje weg volgens mij!!! Haha! Ik moet ook altijd bijkomen als ik op vakantie ben geweest Lachen

Ik hoop voor jou in ieder geval dat ze snel weer de oude wordt, anders ga je je alleen druk lopen maken!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:32

najaarsmoeheid? misschien heeft ze wel extra vitamines nodig.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:54

Dat is heel goed mogelijk, zeker door gebrek aan zonlicht, eventueel veel de lamp in de stal laten
branden en wortels bijvoeren (vitamine A en B caroteen !!), succes !! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:06

mijn paarden zijn s'winters op hun best. maar dan voer ik ze lucerne en winterpenen bij. Dat kun je ook wel aan ze zien, ze zijn diep van kleur en glanzen enorm.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 15:12

Grappig, die dingen doe ik allemaal al. De lichten in de stal zo lang mogelijk aan, winterwortels voer ik het hele jaar door al, lucerne krijgen ze ook, en ook wat vitamientjes. Ze ziet er ook heel goed uit, dat is het probleem niet. Ik snap niet wat er met haar aan de hand is en wat ik nog meer kan doen. Misschien toch eens wat andere vitamientjes proberen en andere muesli voor de afwisseling. Ze glimt ook heel mooi, maar haar ogen staan een beetje dof opeens.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:25

Misschien zou je haar op geestelijk niveau bij kunnen staan dmv Bach Bloesem Remedies?
Kijk eens op http://www.dumuchi.nl
Misschien vind je daar de passende remedie voor haar toestand?
Ik heb mijn merrie laatst clematis gegeven omdat ze zo dromerig was en niet bij de les ,nu is ze er weer helemaal!Aanwezig en alert Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 15:37

Dank je wel, daar ga ik eens kijken!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:54

neem de koorts eens op ,,heb ik ook een keer gehad toen had ie 39 koorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:29

Daglicht is altijd beter dan lamplicht, staan ze overdag nog buiten?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 22:37

Ze had geen koorts, 37.6 ofzo.

Ze staan in principe iedere dag buiten, alleen de afgelopen 3 dagen dat ik moest werken konden ze niet buiten want het land was te nat. Ik heb ze vandaag wel lekker los gehad, in de bak. Ze komen trouwens wel in de 'paddock'. Ze staan alleen stil maar ze kunnen toch een frisse neus halen.

Jur had nu zelfs haar hooi niet op vanavond, dat is echt niets voor haar. Ik hoop eigenlijk dat het de hormonen zijn ofzo, want ik zag net dat ze hengstig is. Ze heeft altijd al wat last gehad van haar hormonen, of ja sinds de bevalling eigenlijk.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:44

Mijn paard heeft daar ook wat last van. Is ze 's zomers altijd vrolijk en werklustig, vooral aan het begin van de winter heeft ze nergens zin in. Komt ze sloom en depri over. Ik denk dat de overgang naar de stal niet fijn voor haar is.

Wat bij haar nu al twee jaar redelijk werkt, is ijslands zeewier. Na een pot stop ik, want dan lijkt het al een stuk beter.

Maar ik ga ook eens kijken naar die site!