Hangoorkonijn(tjes)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 09:36

Een collega van me wil graag 1 of 2 jonge hangoorkonijntjes. Ze weet alleen niet zo goed waar ze die moet kopen, bij de dierenwinkel / tuincentrum of bij een particuliere fokkker. Iemand enig idee? Ze woont in Leiden dus een adres in de buurt zou handig voor haar zijn.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:46

Waarom haalt ze niet een of twee konijnen uit een opvang? In Den Haag zitten er vaak rond de zestig, in Hengelo ook een hele zooi. Ook veel asiels hebben konijnen. Leuke dieren, soms ook wat jonger, die allemaal een leuk plekje verdienen. Kijk eens op http://www.konijnen.nl. Er wordt volgens mij ook nog een plaatsje gezocht voor Ginger en Klaver, dat zie je daar wel.
Ik zal zelf nooit meer een konijn uit een dierenwinkel halen, ten eerste omdat er veel leuke konijnen (waarvan je weet hoe groot ze worden en wat het karakter is) in de opvang zitten en ten tweede omdat je door konijnen in een dierenwinkel te kopen de broodfokkers steunt (wel eens van de Beemsterdieren gehoord?). Bovendien zijn konijnen in een dierenwinkel vaan niet heel gezond en eigenlijk altijd te jong. Je zou anders ook eens kunnen kijken bij advertenties van particulieren en ervoor zorgen dat de konijntjes niet voor 8 weken bij de moeder weg gaan en in die 8 weken wel al met mensen enzo leren omgaan.

Je begrijpt vast wel, ik ben een konijnenliefhebber.

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:56

Of bij een erkende fokker gaan kijken, die zijn vaak behoorlijk betrouwbaar. Ook op kinderboerderijen hebben ze nog wel eens "dumpkonijnen" te koop

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 10:59

Citaat:
Wel eens van de Beemsterdieren gehoord?.

Ja, dat zijn zo'n beetje mijn overburen, die familie...
Citaat:
Je begrijpt vast wel, ik ben een konijnenliefhebber.


Das mooi, ik ook, maar ik heb totaal geen verstand van konijnen... ik ieder geval bedankt voor het advies!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:18

Er zijn heel veel konijnen die in de opvang zitten, daar moet je ze echt vandaan halen! kijk anders eens op marktplaats, daar kan ej ze soms gratis afhalen

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:52

Ik heb toevallig vandaag 2 jonge konijntjes bij een goede dierenwinkel vandaan gehaald.
opvang is hier in apeldoorn eigenlijk niet en om even naar Den Haag te crossen is ook niet happy voor mij.
Ik heb zelf diverse opvang ratten (en gehad)
Over het algemeen heb je wel goede dierenwinkels dus je moet gewoon even kijken hoe ze hun dieren houden etc.

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:08

ik heb 2 konijnen 1 hangoorkonijntje en 1 "dwerg"konijn Schijnheilig
Ik heb ze wel uit een dierenwinkel gehaald hier in de buurt. En ik heb er nog nooit problemen meegehad ook mijn zus heeft daar een konijn en cavia gehaald en ook nog nooit problemen mee gehad.
Hun halen de konijnen altijd van een betrouwbare fokker.
hier een foto van mijn 2 konijnen op het dak van hun oude kooi. Lovers
[img]../upload/76/remi_en_muis_op_dak.jpg[/img]

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 20:36

Hoihoi, ik heb 4 konijnen, 2 van een fokker en 2 uit de dierenwinkel, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je de konijnen koopt maar je moet wel goed opletten hoe ze eruit zien. Of ze er gezond en fit uitzien enzo. Veel plezier ermee!
Groetjes Aukje

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 22:44

Deez zijn wel errug leuk!
Lovers

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:36

leuke konijnen zijn het dwerg hangoortjes wij fokken af en toe een nesje maar een beetje ver weg he?

[img]../upload/271/humpieinmandje.jpg[/img]

[img]../upload/271/humpielief.jpg[/img]

[img]../upload/271/kleinekonijntjes.jpg[/img]

[img]../upload/271/konijntje.jpg[/img]

Lovers