Paarden tussen runderen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 14:01

Is het verantwoord om je paard(en) tussen runderen te laten lopen? Koeien zullen wel gaan maar hoe zit dat dan met stieren(opfokspul)? Hoe denken jullie hierover en heeft hier ook iemand ervaring met dit? En dan doel ik niet op ziektes maar op het verwonden van het paard door speels gedrag of is dit te ver gezocht?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:03

mijn vorige paard stond altijd met opfokstieren, dit was nooit een probleem.
Ze zochten elkaar niet echt op.
Ze tolereren elkaar gewoon.


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 14:07

Dus niet dat je paard door het draad gaat omdat er zo'n knuffel van een paar 100 kilo wil spelen... Want als ik zie hoe die stieren met elkaar omgaan, dat hoor je op 100 meter afstand botsen nl.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:07

Ik heb er goede ervaringen mee, Buster is gek op koetjes, maar die heeft nog nooit bij stieren of koeien met hoorns in gestaan.
Waar ik afgelopen zomer stage heb gelopen gebeurde dat wel, drie grote (herford-)stieren stonden bij de drachtige merries in en de koeien en kalveren stonden bij de ruinen en hengsten in, en de merries met veulens bij de eenjarige stiertjes; dat ging allemaal prima.
Ze hebben daar wel écht de ruimte, maar ze keken weinig naar elkaar om.

Groetjes Nadia

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:14

Tot nu toe heb ik hele goede ervaringen van paarden die samen met koeien/stieren/kalveren staan. Ik moet zeggen dat het bij ons nooit echt fout is gelopen. Afgelopen zomer heeft Cora door haar eigen stommiteit op de kop van een koe gezeten. Zij trapte naar achter om de koe weg te jagen, maar die kwam net zet zijn kop omhoog. Gelukkig liep dat goed af. De koe bleef rustig staan tot zij weer afgestapt was *LOL* . In de loopstal kunnen de kalveren vanuit de potstal, bij de paarden op visite gaan. Vaak tref ik een paar kalveren aan in die stal, die heerlijk bij de paarden liggen te slapen. Een koe heeft waarschijnlijk van nature een beetje respect voor paarden en ik denk ook dat het daarom vaak goed gaat.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:55

ik zie ookw el vaak paarden tussen koeien staan en koeien zijn op zich niet vechtlustige beesten, stieren ook niet.
Alleen ik dnek dat het beter is als een hengstige merrie er tussenw eg laat. Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:14

hee, je had dit topic ook al bij Algemeen....

Ik heb er daar al op geantwoord...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:21

nou, wij hebben ook koeien en eingelijk gaat het prima tenminste de koeien doen niets alleen sommige paarden gaan achter de koeien aan dat is wel minder!soms ook wel weer grappig
groetjes jeannette Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:32

gaat super samen hoor. mijn veulentje loopt metd e rest van de veulens bij koeien in. teminste tot eergister want nu staan de koeien op stal.

Ook met stieren is geen probleem. die grote stieren zijn zelfs voor veulentjes bang.
Karin was van de zomer met mij mee toen we hinke gingen kijken en die mocht dus ook het weiland vol koeien in:)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:42

Over het algemeen gaan paarden goed samen met koeien. Bij ons loopt ook het hele zooitje door elkaar Haha! Koeien, kalfjes, stieren en de paardjes. Alleen hadden wij vorig jaar 3 paarden van de buren tussen onze koeien lopen en die hebben bij een kalfje de oren eraf gevreten Verward We hadden ook verscheidene kalfjes mank lopen. Soms komt het dus wel eens voor dat het niet samen gaat.
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:46

Op de boerderij gaat het hartstikke goed! Alleen is het kalf nu tochtig en dan moeten we een klein beetje oppassen dat ze niet bovenop een ander dier springt Frusty Dan maakt het niet uit wat voor dier, geit, schaap, ezel, paard of koe. En dat terwijl het een kalf en geen stier!! Frusty Frusty Raar beest Haha!
Staat nu dus ook binnen want een kalf op een geit, is niet zo gezond voor de geit Knipoog

Het gaat verder heel erg goed, als ze maar ruimte hebben om uit te wijken. En je moet even zorgen dat het paard niet achter de koeien aan gaat, want dat doet Theike (veulen) dus wel bij het kalf en dat heeft tot resultaat dat het kalf wondjes op haar kont heeft. Die 2 staan dus niet meer bij elkaar.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers