lang verhaal met een groot probleem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:39

Ik heb peetje nu 7 maanden,toen ik haar kocht kon ze nog niets.
Het meisje waar ze van was was bang van haar geworden,omdat ze af en toe wel eens een erge bokbui kan hebben en dan met name in de galop.
Ze luisterde totaal niet naar het been en hobbelde maar wat.
Nu is ze al een heel stuk vooruit,luisterd al aardig naar het been de ene dag beter als de andere dag,galopeerd gewoon als ik de hulpen geef,en word nu zelfs nageeflijk in stap en draf,
Maar ik heb het gevoel dat ze niets leuk vind,als we gaan buitenrijden loopt ze maar van ja het moet loop ik er naast doet ze net zo ongeintreseert,en de bak vind ze ook niets het is maar omdat het moet.
Als we in de bak rijden gaat het de ene dag heel erg goed luisterd ze lekker is ze voorwaarts,maar het meeste van de dagen loopt ze mar van het moet maar weer en dat zijn van die dagen dat ik 100 keer een tik met de zweep moet geven omdat ze steeds na 3 passen uit de galop valt of gewoon niet voorwaarts is,dan wil ze niet in een middendraf en als ik daar dan been voor geef staat ze doodleuk op de noodrem,dus dan komt die zweep weer gaat ze 2 passen harder,en af en toe reageert ze daar zelfs niet op.
Ik vind het zelf gewoon heel erg rot dat ik steeds die zweep moet gebruiken is gewoon niet leuk om zo terijden.
Ik vraag me af wat ze nou wel leuk vind ja eten en een veulen,maar ik heb toch geen paard om der heel de dag te laten eten en haar een veulen te geven.
Ze is wel vooruit gegaan sinds ik haar heb maar het lijkt gewoon of ze niets leuk vind en daar baal ik van.
Hebben jullie mischien tips want ik zie dit op dit moment niet meer zo erg zitten.
Ik snap het gewoon niet ik doe alles voor haar ze heeft een stal krijgt eten vaak zat wat lekkers,ik knuffel haar haal haar uit der stal,en als ze dan 1 uurtje voor mij moet werken dan kan ik 9 van de 10 keer stikken Verdrietig
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt
Ik weet ook wel dat ze gewoon weer aan het uitproberen kan zijn maar dat nog na 7 maanden ze weet nu toich wel beter Verdrietig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wendy1 op 2001-11-08 12:41 ]</font>


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:43

Persoonlijk denk ik dat je de verhoudingen iets zult moeten bijstellen.. Jij bent de baas en als ze jou respecteerd zal ze voor je willen werken. Dus iets fermer aanpakken zou ik zeggen.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:43

staat ze alleen?

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:51

ik sta op een manege en in de stal naast haar staat een pony met wie ze gewoon kontakt kan hebben.
En er zijn natuurlijk veel meer paarden.
Ze heeft wel 2 jaar alleen op een wei gestaan,wel een ander paard in de buurt maar op een andere wei

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:54

Tja, da's moeilijk. Ik heb een jonge pony en zij heeft af en toe periodes dat ze gewoon niet veel zin meer heeft in dressuuroefeningen. Ik ben toen aan de gang gegaan met 'kunstjes' uit het boek van Nathalie Penquit's Paardenschool. Het blijkt heel goed te helpen als afwisseling en je bent meer persoonlijk bezig met je paard.
Mijn pony vindt het geweldig als we de spaanse pas en buigingen oefenen, daarnaast spring ik een keer in de week en ga ik een keer per week naar het bos.
Misschien zou je zoiets een keer kunnen proberen? Mijn pony heeft nu gewoon meer zin in het werk, het zou kunnen dat het te eentonig is voor je paard.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:16

dit herken ik.
Het zusje van mijn pony, Mysty doet dit ook.
ze lijkt niets leuk te vinden, altijd oren naar achter en achter je aan sjokken.
haar broer integen vind alles inressant en dribbelt lekker weg Verward
Heel erg raar en idd voor ons ook best een probleem omdat het lijkt of we haar er totaal geen plezier mee doen..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:49

Weet je heel zeker dat ze niks onder de leden heeft? Heb je al eens uitgeprobeert of ze bom-proof is? Ik heb zo van een afstand even de indruk dat er meer moet gebeuren.
Is ze landbouwplastic proof?
Is ze parasol-proof?
is ze kermis-proof?
Probeer het maar eens, het heeft soms een verbluffende uitwerking op dit soort paarden.
Ik weet niet waar je woont, maar anders kan ik je misschien wel in contact brengen met NVVR-mensen die hier ervaring mee hebben.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 13:15

Ik woon in rotterdam,en dat heb ik inderdaad nog niet echt geprobeerd,ja wel met een stoel en een paraplu maar ligt maar net aan haar bui.
De ene keer als ze losstaat dan gaat ze zo hard rennen dat ze haast de hekjes eruit rent,en de andere keer staat ze weer alleen maar stil in de hoek.

En pinky het is inderdaad heel erg vervelend je weet gewoon niet wat je voor leuks kan doen,ja poetsen vind ze lekker en eten maar als ik dat alleen zou is een beetje raar natuurlijk.
Maar het is niet leuk als ze zo achter je aan sjokken van ach ja het moet en waarom loop ik eigenlijk Verdrietig

En ik wissel vaak af ik ga een dag naar buiten(loopt ze te suffen)
Ik spring een dag(loopt ze gewoon door de hindernis inplaats van te springen)
ik longeer een dag,ze krijgt een dagje rust een dagje in de bak,dus het kan niet eentonig voor haar zijn.

Nou ik hoop dat het een periode voor der is en dat ze er snel vanaf is


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:11

Wat doet ze als je dr losgooit en lekker met dr gaat spelen? Losgooien, beetje los laten springen, ed. De mijne wordt daar helemaal vrolijk van. Verder zou je idd goed moeten kijken of het niks lichamelijks is; wat bij mij hielp was vitamine bijvoeren.
Als je zeker weet dat de oorzaak niet lichamelijk is, en ook niet psychisch (dat ze heel erg ongelukkig is) mag je idd wel eens wat harder aanpakken hoor. Ik heb ook wel eens van die dagen dat ie de kantjes eraf loopt Knipoog
Succes!!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:33

In Rotterdam wonen en je pony verveelt zich? Eitje, zoek contact met Marianne Scherps (www.theblackriders.net) en je pony verveelt zich nooit meer. Ze mag in eerste instantie een knotsgekke meid lijken, ze weet een pony toch wel zo ongeveer alles te leren. Veel plezier, doe haar de groeten van me.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-01 23:04

Lauraals ze los is en ik ga met haar spelen de ene keer vind ze het allemaal prachtig en de meeste keren staat ze me boos aan tekijken van wat moet je nou.
Eergister heb ik haar losgegooid en was ze wel heel blij en dn wil ze wel spelen,komt mschien ook omdat het nu wat kouder word.
Vandaag heeft ze aan de longe gelopen,en dat ging perfect vandaag dus dat doet me weer goed.
Leek net ofze me aanvoelde echt zo van oke dan loop ik voor je,na het longeren heb ik nog op haar uitgestapt en ik pakte der op en ze werd zelfs nageeflijk Haha!

En ikke ik zal eens op die site kijken Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Blacky94, Eileen_, Esther_r20, LuckyReining, Marcato, Vlindy en 122 bezoekers