Fitz in streepjespak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 18:36

Vandaag ging het dan gebeuren, ik zou Fitz zelf scheren, want Janna wilde een stal vol Haha! en voor andere ervaren scheerders als Jippie en Zep was het te ver weg.

Verleden jaar had ik bij dezelfde ruitersportzaak ook een apparaat gehuurd en dat was prima bevallen. Vandaag stond ik eerst al voor niets op de stoep, de mensen die hem gisteren hadden gehuurd hadden hem nog niet teruggebracht, dus ik kon weer naar huis. Bij de reparateur lag hun andere apparaat dus die was nu met spoed gemaakt en de messen geslepen Verward
Ik blij, ik dacht met geslepen messen aan het werk te kunnen.

Maar toen ik het apparaat aanzette liet hij nu niet bepaald een mooi spoor achter.
Instructeur erbij, die was gelukkig nog thuis, dus hij de messen opnieuw afgesteld, nog wat olie erbij en toen ging het wel.
Echt super scheerde dat ding nog steeds niet maar ja je moet wat ....

Na anderhalf uur kwam de vrouw van mijn instructeur binnen om even te kijken.
"Nou, dat ziet er netjes uit", zei ze.
" uhhhhh, die kant heb ik nog niet gedaan" Haha! !

Afijn, weer anderhalf uur verder was ik dan eindelijk klaar.
Nog gauw even in het daglicht bekeken, maar ik vind hem niet echt mooi. Hij heeft toch overal streepjes, dus ik hoop dat die een beetje snel wegtrekken.
Morgenochtend laat ik mijn instructeur nog even kijken bij daglicht zodat hij misschien nog hier en daar bijgewerkt kan worden maar dan houd ik het voor gezien.
Ik ben blij dat ik geen punten meer krijg voor de verzorging Haha!.

In het bedrijfsleven zou Fitz nog geen flater slaan in zijn streepjespak Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:41

vlak na het scheren zie je altijd streepjes. Dat komt omdat de huid een beetje geirriteerd kan raken van de tanden van de messen. Het haar is daar wel entejs geschoren maar er staan gewoon krasjes op zijn vel zeg maar. Die trekken na een uurtje of 3 helemaal weg hoor. Grote kans dat je er morgen niets meer van ziet dus.

*duim duim duim*

*LOL* Haha! *LOL*

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:53

jaah dat was bij ons ook

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:07

Kijk aan Fitz, valt het misschien toch nog mee Haha!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:28

Ik heb nooit streepjes na het scheren.....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:33

En....fitz? Nog streepjes te zien.
UniferB jij scheert zeker niet }> , of kan je het echt zo netjes? Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:36

Ironique is 4 weken geleden geschoren en je ziet er nu echt helemaal nix meer van. In het begin idd een beetje strepen, maar die trokken snel weg.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:31

Ik had ook geen strepen en Leys wordt aardig lcht van leuk ??

Ik weet dat er bij ons ook iemand was die strepen had (een schimmel) ik denk toch dat dat licht aan het scheerapparaat Haha! en dan voornamelijk de afstelling van de messen Verward .

Ik hoop voor je dat het een beetje bijtrekt.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:47

Denk het want ik scheer nl. wel. Laat wel regelmatig mijn messen slijpen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:52

Met schimmels heb je dit probleem niet! Daar zie je geen keurverschil op, dan is scheren echt wel makkelijk...dat is echt anders op een vos of een bruine! Trekt wel bij Cool

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:58

queen had in het begin ook strepen maar nou niks meer van te zien gelukkig....

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:31

d
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou
Berichten: 18
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:43

En..zijn de strepen al een beetje weg??

Heb persoonelijk 1 keer een paard met "strepen" meegemaakt ,dus echt duidelijk zichtbaar en geen kleine "schoonheidsfoutjes".
Dit lag ook een een scheerapparaat met slecht geslepen messen, wil je niet ontmoedigen maar het is héél moeilijk om dat weer netjes bij te werken. Scheve mond\ spreek helaas uit ervaring......
Als het nu nog steeds zichtbaar is kan je het beste een maandje wachten todat het geheel weer wat is bij getrokken en dan met goed geslepen messen weer een keertje scheren.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:40

gevangenispyama?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 00:11

Vanochtend vroeg was ik dus alweer op stal.
Fitz van zijn dekens ontdaan en in het daglicht gezet.
Mijn instructeur vond het wel een beetje onzin want "wat zie ik nou wat jij niet ziet" maar het was dus echt wel nuttig.
Ik had gisteren in die donkere stal dus een aantal stukken overgeslagen Haha!.
Die hebben we vanochtend nog even bijgewerkt en na veel gemopper van mijn instructeur over het apparaat heb ik het ding teruggebracht.

Ze wilden me dus eerst de huur teruggeven maar dat vond ik ook wel een beetje banketstaaflig dus nu heb ik de garantie dat ik hem volgende keer gratis meekrijg en dan met scherpe messen Verward .

Hopelijk trekt Fitz nog bij en anders is het gewoon pech, het gaat om het functionele en zijn haar is vanaf.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:12

Hij zag er toppie uit hoor!
Maar nu maar echt hopen dat 't echt functioneel is...
Echt balen dat 'ie weer ging hoesten!! (hopen dat 't snel over is, anders heb je nog niks aan z'n geschoren pakkie...)

Sterkte,
El

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:41

Ik heb vandaag mijn zusjes pony geschoren. Ik begin natuurlijk niet met mijn eigen paard Haha!
Het is een valkje dus je ziet wel wat kleurverschil...sommige stukken zijn geel andere grijs. Net of er op sommige plaatsen nog haar zit, maar ze is toch echt kaal! Haha!
Toen ik een uur later op stal kwam zag ik alleen wel dat er nog een plukje haar op haar oor zit, en onder haar kin Haha! Maar het valt niet zo heel erg op, ze was ongeloofelijk irritant en liep de hele tijd te schudden en te schoppen. En dat scheert wel rot!

ik heb trouwens geen streepjes....Haha! Maar mijn apparaat is ook net nieuw(scheelt ook wel)

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:34

Janna heeft mijn pony geschoren en geen streepje te zien Haha! . Ik was helemaal trots (op andermans resultaat Schijnheilig ) want iedereen vond het prachtig!!