Vervanging voor EA; Hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Vervanging voor EA; Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:06

Al een paar jaar zijn er plannen om het Eenmaal Andermaal forum te vervangen door iets compleet anders. Iets dat niet op een forum gebaseerd is en daardoor heel wat overzichtelijker/handiger/sneller gemaakt kan worden.

Vandaag ben ik eindelijk begonnen met het bouwen van een dergelijk systeem, of ja, iig de basis. Om dit alles verder in te vullen is het natuurlijk ontzettend handig voor me als ik weet wat jullie nou eigenlijk willen zien in zo'n systeem.

Wat zou voor jou het meest ideale systeem zijn om 'items' te kopen en verkopen via Bokt? Hoe ziet zoiets er uit? Wat kan je aangeven in je advertentie? Waar kan je op zoeken? Welke mogelijkheden zou je willen hebben? In welke informatie ben je geinteresseerd? Zijn er bestaande sites die je heel fijn vindt werken? Als dat zo is; wat is er zo fijn aan die specifieke site?

Maw: alle gedachten, hersenspinsels en wensen zijn meer dan welkom! Laat weten wat je graag wilt zien zodat we een waardige opvolger voor EA kunnen maken. Beschrijf jouw ideale koop/verkoop ervaring Haha!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 07-01-04 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:23

Het is misschien handig om sowieso een onderscheid te maken in de soort artikelen die er aangeboden en/of gevraagd worden (ook een onderscheid in maken??). Dus een categorie tuigage, levende have, voertuigen, kleding, etc. Bijvoorbeeld zoals Marktplaats is ingedeeld vind ik het persoonlijk erg gemakkelijk zoeken.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:31

Voor een Ebay-fanaat als ik is er maar één voorbeeld EBAY(of het oude Ibazar) Clown , ze zijn niet voor niets zo groot gegroeid.
Wel zou het mooi zijn als je tegen de snipers (last-minute bieders) iets kunt doen, bijv. alleen toestaan te bieden in de laatste 3 uur van een veiling als je daarvoor ook al een bod hebt gedaan.

En van mij mag het best ook iets kosten, helpt Bokt ook de winter door Lachen

Feedbacksysteem (pos/neg. stemmen) ben ik zeker voor, zou ook leuk zijn als dit bij je avatar gezet zou kunnen worden.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:44

En dat je de provincie voor de titel zet, is vaak ook erg handig.
Misschien is het handig om EA in paarden/pony's te koop en spullen op te delen?

Maar kan er ook geen sticky topic komen voor de pony's en oude eigenaren gezocht? Die verdwijnen vaak zo gauw naar de tweede pagina.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:47

Verder zou ik graag zien dat topics verwijderd zouden kunnen worden als bepaalde materialen verkocht zijn. Of dit in ieder geval in de titel aangegeven kan worden.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:48

Idd iets zoals marktplaats lekker overzichtelijk en makkelijk op te zoeken.
*Ruiters/verzorgers/ bijrijders/ stageplaats -> Gezocht/gevraagd/ te koop
*Toebehoren (sjabrak bandages enz)/kleding -> Gezocht/gevraagd/ te koop
*Zadels/hoofdstellen/ tuiggage -> Gezocht/gevraagd/ te koop
*Paardentrailers/dierenaanhangwagens/ Rijtuigen/koetsen -> Gezocht/gevraagd/ te koop
*Stalling/weidegang -> Gezocht/gevraagd/ te koop
*Paarden/ pony's -> Gezocht/gevraagd/ te koop

onderschriftloos

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:00

De opties van Sandorra lijken me al ruim voldoende, zeker omdat er niet zo heel veel verkocht/gezocht word per elke onderwerp.

Verder is het makkelijk als er heel duidelijk word aangegeven of het al verkocht is of niet.
Zo iets als Marktplaats dus alleen dan in Bokt stijl.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:04

Marktplaats in boktstijl lijkt me handig, maar dan zonder al die katten, vissen, vogels e.d. ertussen. Mogelijkheid om nieuwe advertenties van de dag te bekijken..

Ook graag een westernrubriek en een rubriek voor divers al dan niet paard gerelateerd (bijvoorbeeld trekauto voor een trailer).

Graag mogelijkheid om op straal van postcode of provincie te zoeken.

Mogelijkheid om foto's te blijven plaatsen, desgewenst biedingen (zoals een poll te gebruiken of niet) en kunnen aangeven of iets verkocht is.

Een bedrag betalen is geen probleem, maar dan liever een vast klein bedrag dan gelijk 7,50 euro voor iets dat duurder is dan bedrag X.

Tenslotte een meldingsfunctie voor niet in de haak zijnde transacties. Ik hoor te vaak dat dit onder bokkers ook niet goed gaat!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:08

Sugarmiss schreef:
Wel zou het mooi zijn als je tegen de snipers (last-minute bieders) iets kunt doen, bijv. alleen toestaan te bieden in de laatste 3 uur van een veiling als je daarvoor ook al een bod hebt gedaan.

En van mij mag het best ook iets kosten, helpt Bokt ook de winter door Lachen

Hier ben ik het helemaal mee eens
Ik geloof dat het op Ebay zo is dat een percentage van de opbrengst naar ebay gaat.. Dat zou van mij ook op bokt mogen

... And we like all the fluffy animals.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:31

Dan zou het voor de Belgen wel wat makkelijker mogen zijn om te betalen Knipoog. Ik opteer voor het knopje "België" zodat de aanbiedingen in België kunnen gesorteerd worden.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:33

Is de opzet van hippics niet iets?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:39

Verkoop van paarden en toebehoren apart.
Tk en gevraagd eventueel apart, niet noodzakelijk.

Mogelijk om ala marktplaats voor dingen boven een bepaald bedrag een bijdrage te vragen? Wordt bokt er nog wijzer van ook

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:46

stef schreef:
Mogelijk om ala marktplaats voor dingen boven een bepaald bedrag een bijdrage te vragen? Wordt bokt er nog wijzer van ook

Goed idee, maar dan inderdaad zo als jij al zegt van af een bepaald bedrag. Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:32

de winter periode is er weer en er worden weer veel bijrijders en verzorgers m/v gevraagd misschien toch een apart plekje geven met vermelding van plaats of provincie

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:44

zoals marktplaats vind ik ook erg handig

gewoon apparte stukjes zoals sandorra al zegt en misschien nog iets erbij voor dingen die niets met paarden te maken hebben.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:44

idd, misschien een limiet aan de verkoop. Zo voorkom je ook dat het topic 'opgeschopt' word

Ik denk gewoon een blanke site (in bokt stijl zonder forum) zoals b.v.b de marktplaats. met verschillende afdelingen zoals paarden, pony's, paarden spullen, paarden denkens allemal appart. Misschien ook nog verkoop van muziek o.i.d.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:51

Ik zou er net een topic over beginnen Haha! Had een paard te koop gezet maar binnen no time op pagina 4 Verward Er wordt zoveel te koop gezet dat het onoverzichtelijk is geworden. Ik vind het een super idee! En een bericht van verzorgster gezocht was ook binnen een paar minuten weer van de pagina. Of kreeg zelfs een pbtje of de pony te koop was Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:04

De stijl van ebay waar je foto's kan kijken in een soort van "winkelraam" is erg leuk en handig. Dus eigenlijk dat je de plaatjes kan zien met prijs eronder en aan de hand van het plaatje kan klikken om te bieden?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:11

zoals marktplaats vind ik het ook handig... maar hippics vind ik niet echt prettig, je kunt daar bijv niet zoeken in de advertenties

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:42

en idd een goede zoekfunctie, zodat als je opzoek bent naar bandages, je niet eerst 3 duizend topics door moet spitten

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:13

Ja idd. een zoekfunctie en verschillende categorien gesplitst en ik wil best betalen voor een advertentie hoor, als het maar niet te gek wordt en ala marktplaats voor items boven een bepaald bedag (€200.-?) (en dan net zo makkelijk kunnen betalen als op marktplaats, voor de advertentie dan he)
Ook wat iemand al zei een bepaalde feedback over een verkoper, het zal niet de eerste keer zijn dat ik genaaid wordt als ik via Bokt iets koop Schijnheilig

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:28

In elk geval de onderwerpen met veel items (maar liefst alles) opsplitsen in "te koop" en "gezocht".
Een opzetje voor de rubrieken:
- Paarden / Pony's
- Toebehoren
- Bijrijders / verzorgers
- Stalling / weide
- Diverse (o.a. trailers, boeken etc.)
- Vermist (hiermee bedoel ik de oproepjes als "waar staat mijn ex-verzorgpaard")
- Niet hippische zaken
- Western (misschien opsplitsen, maar ik heb geen verstand van western *LOL* )
- Bokt Veiling voor spullen waarvan de opbrengst tbv. van Bokt is.

Mogelijkheden:
- Zoeken op provincie / postcode
- De verkoper kan kiezen voor het laten bieden op een object (gebonden aan een vooraf vastgestelde datum) of een vaste prijs per object (wie het eerst komt......)
- Het markeren van de reeds verkochte artikelen
- Het plaatsen van foto's
- Vraag / antwoord, en dan liefst zodat het topic zijn "originele plaats" behoudt en schoppen geen zin heeft.

Het Feedback-systeem kan handig zijn, maar in de praktijk zie je vaak dat het niet goed werkt.
Een voorbeeld: ik koop iets bij een bokker, maak het geld meteen over, en heb een maand later nog geen spullen.
Ik kan dan een negatieve feedback geven, maar de verkoper zal mijn gezeur ook vast beu zijn, en geeft mij (ten onrechte) ook een negatieve feedback; zo werkt het vaak op E-bay.

Ik denk dat het beter is om een soort vertrouwenspersoon (of een mod) aan te stellen die op de hoogte gebracht wordt van negatief commentaar en evt. wil bemiddelen.
Bij veel negatieve reacties een (al dan niet tijdelijk) advertentieverbod.

Verder zou het handig zijn als de leeftijd van de verkoper altijd (dus verplicht !) bekend is.

Zo, dat was het wel Haha!

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:35

Verplichte leeftijd is handig, maar hoe check je dat??

Feedback werkt best goed, want als iemand jou een neg. geeft op jouw gegeven negatief is een beetje Ebayer er snel achter hoe de vork in de steel zit. Overigens kun je ook kommentaar geven op je ontvangen feedback.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:55

Sugarmiss schreef:
Verplichte leeftijd is handig, maar hoe check je dat??

Feedback werkt best goed, want als iemand jou een neg. geeft op jouw gegeven negatief is een beetje Ebayer er snel achter hoe de vork in de steel zit. Overigens kun je ook kommentaar geven op je ontvangen feedback.


Ik denk dat het goed zou zijn om al bij het aanmelden op Bokt de leeftijd verplicht in te laten vullen.
Een positieve bijkomstigheid is dat je dan ook de geplaatste berichten beter op waarde kunt schatten.
Het is natuurlijk altijd mogelijk om bewust een foutieve leeftijd in te vullen, daar kun je imo. weinig tegen doen.
De reden dat ik het genoemd heb is omdat ik (en nu spreek ik even voor mezelf Knipoog ) wanneer ik zaken zou doen met een jong persoon, toch op een andere manier naar een advertentie kijk dan wanneer het om een volwassen persoon gaat.

Het toevoegen van commentaar op de feedback is idd. een goede optie, mijn bezwaar is van tafel

Toch nog een vraagje Knipoog :
Wat wegvalt met het feedback-systeem is de functie van "bemiddelaar".
Zou dit ondanks de feedback toch nog een waardevolle toevoeging kunnen zijn ?
Zodra iemand er een potje van gemaakt heeft dan wordt dat natuurlijk duidelijk, maar er zullen eerst negatieve transacties moeten zijn voordat er iets bekend is.
Grote kans dat juist die personen behoefte kunnen hebben aan een bemiddelaar !


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:47

zwarte lijst of feedback zou idd slim zijn!
Kleine bijdrage bij bv spullen van meer waarde.

En een favoriete lijst zou handig zijn!
Zoals op marktplaats.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 22 bezoekers