Criminele zooi die TPG

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Criminele zooi die TPG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 19:40

Ik had onlangs een aantal spullen verkocht via Bokt.

Nu kreeg ik vandaag een envolop binnen met inhoud en daar was een deel uitgehaald Boos! .

Loop ik naar boven om mijn pb's te checken krijg ik van een andere bokker te horen dat haar artikel ook uit de envolop is gehaald. Boos! Boos!

Lekker crimineel zooitje daar zeg.

Morgen dus 2 pakjes wegbrengen en 2 klachten inleveren.

Kunnen mensen nou nooit eens met hun jatten van andermans spullen afblijven. Verward ~~}>

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:45

Ik verstuur zoiets altijd aangetekend en verzekerd Lachen
En bij voorkeur geen geld per post.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:40

Tsssss, je kunt echt niemand meer vertrouwen

Ik ben bang dat je klacht over het gestolen geld niet in behandeling genomen wordt, je mag eigenlijk geen geld versturen via de post (staat ook in de voorwaarden voor postbezorging).
Maar het blijft balen.......

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:44

Wie is er dan ook zo dom om geld via de tpg te versturen Verward das vragen om moeilijkheden! Dan moet je ook niet zeuren als je ze krijgt! En dat hoeft dan niet meteen voor de complete tpg te beschuldigen

Dank u van een postbode!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:59

Nou volgens mij gaat het niet om geld hoor maar om materiaal als ik dat zo lees maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Maar geod het is toch aso ook als het om geld gaat , want je moet met je handen van andermans spullen afblijven.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:04

irish_lady schreef:
Wie is er dan ook zo dom om geld via de tpg te versturen Verward das vragen om moeilijkheden! Dan moet je ook niet zeuren als je ze krijgt! En dat hoeft dan niet meteen voor de complete tpg te beschuldigen

Dank u van een postbode!


Naja, je moet er toch een keer achter komen... Ik heb een keer een muntstuk van 2 euro, goed verpakt in een envelop, op de post gedaan... De envelop komt aan op bestemming, maaar zonder die 2 euro! Boos! Nou, ik kan je vertellen: Ik was echt heel pissig! Stoom uit je oren En niet zozeer om die 2 kleine eurootjes, maar het idee dat andere mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven... gggrrrrr! Stoom uit je oren

Cowgirl, ik begrijp jou frustraties helemaal! Maarja, een klacht indienen werkt idd niet... dan krijg je alleen maar een vriendelijk mailtje met daarin een excuus.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:10

Ik dacht gelezen te hebben dat het om geld ging, maar nu ik het berichtje teruglees staat het woord "geld" helemaal niet genoemd.
Heeft Oscar spoken gezien ? Verward Knipoog
Als dat zo is, dan bied ik hierbij mijn excuses aan, want dan heeft dankzij mij het topic een andere wending gekregen dan waarschijnlijk de bedoeling was.

Irish-Lady, als het om een enveloppe met geld gaat, dan ben ik het helemaal met je eens dat het niet slim is om geld per post te versturen.
Het mag ook niet, en dat zal niet voor niets zijn.
Door zulke incidenten wordt TPG in een kwaad daglicht gesteld, terwijl er waarschijnlijk maar enkele rotte appels in de mand zitten.
Elk (groot) bedrijf heeft mensen in dienst die niet te vertrouwen zijn, daar ontkom je niet aan..... wel jammer dat zo de andere collega's een slechte naam krijgen.
En dat terwijl er tegenwoordig toch genoeg alternatieven zijn om geld via bank / giro whatever over te maken, daar hebben we TPG imo. helemaal niet meer voor nodig.

Maar als het om een enveloppe met geld gaat, dan is het natuurlijk niet fraai dat er een deel verdwenen is.
Oke, het is niet slim, maar het blijft wel stelen........
Als ik bijv. mijn auto niet goed afsluit dan kan iemand mijn radio makkelijk jatten.
Dan kun je zeggen dat ik stom ben omdat ik mijn auto niet afgesloten heb, maar ik vind dat niemand het recht heeft om aan mijn spullen te komen.
Ik heb er voor gewerkt, ik heb er voor betaald, jaaaa - ik ben stom geweest, maar dan nog: het blijft van mij en daar heeft een ander maar af te blijven !

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:17

Citaat:
Naja, je moet er toch een keer achter komen... Ik heb een keer een muntstuk van 2 euro, goed verpakt in een envelop, op de post gedaan... De envelop komt aan op bestemming, maaar zonder die 2 euro! Boos! Nou, ik kan je vertellen: Ik was echt heel pissig! Stoom uit je oren En niet zozeer om die 2 kleine eurootjes, maar het idee dat andere mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven... gggrrrrr! Stoom uit je oren

Cowgirl, ik begrijp jou frustraties helemaal! Maarja, een klacht indienen werkt idd niet... dan krijg je alleen maar een vriendelijk mailtje met daarin een excuus.

In elk bedrijf is er wel een rotte appel......
overigens:
Munten zijn zwaar en slaan door de enveloppe heen bij het passeren van de sorteermachine.
Die machines werken op perslucht en de post wordt er met kracht doorheen geblazen. Door de snelheid gebeurt het wel dat een zwaarder voorwerp in de eveloppe de versnelling niet kan bijhouden en er uit slaat. Een briefje van €5,- had de reis wel gehaald.
Eigen schuld dus.
(Nee ik werk niet voor TPG)

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:21

ik heb inderdaad het idee dat munten de reis gewoon niet overleven, en niet zozeer gejat worden.

Als je echt munten wil versturen, plak ze dan vast op een stuk karton...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:21

Ik heb pas nog geld ontvangen per post,
had er wel bij gezegd dat de persoon het op eigen risico moest versturen Haha!
Het was wel briefgeld, netjes in een dubbelgevouwen kaart, geen TPG medewerker die er naar kraaide Knipoog

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:49

Albert schreef:
In elk bedrijf is er wel een rotte appel......
overigens:
Munten zijn zwaar en slaan door de enveloppe heen bij het passeren van de sorteermachine.
Die machines werken op perslucht en de post wordt er met kracht doorheen geblazen. Door de snelheid gebeurt het wel dat een zwaarder voorwerp in de eveloppe de versnelling niet kan bijhouden en er uit slaat. Een briefje van €5,- had de reis wel gehaald.
Eigen schuld dus.
(Nee ik werk niet voor TPG)


Helemaal mee eens!! *werkt ook bij TPG* Knipoog

Mijn mamma zei vroeger al tegen me nooit geld over de post te versturen...

Volgende keer gewoon via de bank!

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:51

o enne kruimeldief zou een betere benaming zijn *LOL*

*sorry dat ik een grapje maak hierover*


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:05

Je bent niet de enige! Ik heb een maand geleden nog een soort van kerstpakket naar mijn ouders verstuurd, maar dat is blijkbaar ook verdonkeremaand! Boos!

Al kan het ook zijn dat de Amerikaanse duane het niet op prijs stelde dat ik een scheurkalender met Bush bloopers exporteerde. Tong uitsteken

Kerstmuts

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:20

Gister kreeg ik een lege en half verscheurde kerstenvelop met excuusbriefje erbij. Scheve mond
De inhoud was verloren gegaan en de afzender niet bekend dus kon de TPG de afzender niet inlichten over het gebeurde..
Jammer, ik kan ook niet zien aan het handschrift wie mij een kaart had gestuurd.
Paar jaar terug op kantoor ook gehad, toen was het bedrijf waar ik werkte de afzender en kregen wij een half afgekauwde envelop terug..
Helaas blijven steken in de sorteermachine neem ik aan.

Kaart ala, maar een groter pakket verdwenen is flink balen natuurlijk!

Guinevere, balen dat je pakket niet opgedoken is, komt inderdaad vast door zo'n prachtige kalender OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:00

Ik zit al 2 jaar te wachten op een hele dikke envelop vol met facturen... dat kan ik wel vergeten denk ik.

Ik was een paar maanden geleden mij een man die chaps verkocht. Hij had een partij van de post gekocht waar een hele doos met chaps bijzat. Het is post die niet te bezorgen is, maar dat vind ik erg vreemd. Bijna bij alle post valt toch te achterhalen voor wie het bestemd is of wie het verzonden heeft. Bij die doos chaps zat zelfs een pakbon en een faktuur, daar staan toch adressen op?! Erg vaag...

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:01

irish_lady schreef:
Wie is er dan ook zo dom om geld via de tpg te versturen Verward das vragen om moeilijkheden! Dan moet je ook niet zeuren als je ze krijgt! En dat hoeft dan niet meteen voor de complete tpg te beschuldigen

Dank u van een postbode!

Wat maakt het nou uit wat er in de envelop zit! Verward Feit is gewoon dat deze betreffende postbode zijn of haar werk niet goed heeft gedaan, sterker nog....dit is gewoon diefstal.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:07

Sannie1980, het maakt zeer zeker wel uit wat er in de envelop zit!

Geld versturen mag namelijk niet.!

Als ik zelf pakketjes verstuur waar nog een behoorlijke waarde aanzit dan laat ik het altijd verzekerd verzenden. Heb toch het idee dat er dan voorzichtiger mee omgesprongen wordt. Is voor mijn gemoedsrust in ieder geval beter Haha!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:29

kaj schreef:
Sannie1980, het maakt zeer zeker wel uit wat er in de envelop zit!

Geld versturen mag namelijk niet.!

Als ik zelf pakketjes verstuur waar nog een behoorlijke waarde aanzit dan laat ik het altijd verzekerd verzenden. Heb toch het idee dat er dan voorzichtiger mee omgesprongen wordt. Is voor mijn gemoedsrust in ieder geval beter Haha!

Met andere woorden, TPG kan slordig met jouw post omgaan zolang het niet verzerd is, want dan is het toch niet belangrijk. Kijk, of geldsturen nou mag of niet, blijft het feit dat de TPG af moet blijven van de inhoud! Echt belachelijk, weer typich voorbeeldje van alleenrecht, ze kunnen maken wat ze willen want hoe moet je anders je post versturen?!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:55

Tja je kunt elke conclusie trekken die je wilt maar dat is niet wat ik zei....

Ik zeg dat ik voor mijn eigen gemoedsrust dingen gewoon verzekerd laat verzenden want wat is nou die 1 à 2 euro op een bedrag van misschien wel over de honderd euro?

En zoals hierboven al gezegd is: muntgeld kan gewoon "verloren" gaan tijdens het proces van postsorteren.

Geld kun je op diverse andere manieren overmaken dus je bent daarvoor echt niet afhankelijk van de tpg.
Enne er zijn echt wel andere bedrijven waar je pakketten door kunt laten versturen hoor dus ook voor pakketten zijn er alternatieven.

Natuurlijk mag de tpg niet zomaar spullen ontvreemden maar het hoeft niet perse opzet te zijn. Als zoals hierboven al is aangegeven, geld verloren gaat in het sorteerproces dan is de tpg daar niet voor verantwoordelijk want het is bekend dat je geen geld met de post mag versturen (en dat zal niet voor niets zijn neem ik aan)

Er zullen best wel rotte appels tussenzitten maar dat is bij elk bedrijf zonder uitzondering.

Ik heb al diverse malen pakketjes verstuurd en ontvangen en het is nog nooit mis gegaan.
Natuurlijk kan het best een keer gebeuren. Maar tel ook al die keren dat het goed is gegaan dan eens bij elkaar op.

Als het dan een keer gebeurd zoals hier in dit topic wordt aangegeven zou ik daar dan ook zeker een klacht over indienen. Want natuurlijk hebben ze van de spullen af te blijven.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:01

Ja, voor pakketjes kan je wel een ander bedrijf gebruiken maar voor de gewone post dus niet. En muntgeld zou ik ook niet versturen, maar briefgeld....als het niet anders is wel ja. (stuur vaak geld op naar Amerika, familie van me woont daar) En wat betreft een klacht indienen.....moet je voor de grap eens gaan proberen, je bent daarna rijp voor het gesticht!

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:15

Ik heb zelf bij TPG gewerkt, en er zijn inderdaad mensen die wat crimineel zijn. Maar lang niet allemaal hoor! Niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar als ik een brief of pakketje had waar iets niet mee in orde was, dan ging ik naar de groepsleider en die handelde het verder netjes af. Zo wordt het je geleerd. Helaas zijn er mensen die aan regels geen enkele waarde achten.

Verder moet ik ook zeggen dat sommige mensen erg vreemde pakketten versturen. Zo hadden wij een keer een zeer chemisch bijtend pakket dat was gaan lekken. Dat is toen in een hoek geschopt (het sloeg echt op je longen en je handen stonden in de fik). Je kan je voorstellen dat het niet is aangekomen, maar dat is wel netjes afgehandeld. Ook hebben we een keer een snowboard gehad. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje vragen om moeilijkheden als je dat ZO verstuurd.

Het is inderdaad belangrijk om je pakketten aangetekend te versturen. Het liefst nog dat het moet worden aangenomen door iemand met een legitimatie. Zoiets kan je postbode namelijk niet faken. En natuurlijk gaat het ook wel eens mis in de aparatuur, maar met pakketten kan dat haast niet, want dat gaat grotendeels nog steeds met de hand.

Lenneke

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:26

ze zijn daar sowieso niet erg slim ze weten namelijk niet eens Texel te vinden, want ik had via bokt iets gekocht en dat heeft ze 2 keer opgestuurd naar mij en zij heeft het twee keer terug gehad na een aantal weken dus heb ik het maar opgehaald

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:36

irish_lady schreef:
Wie is er dan ook zo dom om geld via de tpg te versturen Verward das vragen om moeilijkheden! Dan moet je ook niet zeuren als je ze krijgt! En dat hoeft dan niet meteen voor de complete tpg te beschuldigen

Dank u van een postbode!


En van een ex postbode.

<3 Galanto <3

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:44

Jeetje wat wordt de post hier in een kwaad daglicht gesteld.
Bewezen is (dmv controles) dat het vaak fout gaat op het sorteercentra en niet bij de uiteindelijke bezorging.
Enne mensen die post versturen zijn vaak ook niet zo slim hoor. Vooral met de kerst. Wat krijg je vaak te zien

Kees en Ria
Stationsweg
2182 BE ........

Euh welk nummer, achternaam????? En dat zoeken die postbodes voor jullie dan wel uit waar het heen moet.
Als pakketten niet aankomen hoeft het dus niet persee aan de post te liggen. En 9 van de 10 mensen vergeet ook om hun eigen naam achterop te schrijven. En ja dan wordt het vernietigd als het besteladres niet te achterhalen is!

<3 Galanto <3

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:45

Ik ben dus die andere bokker, ga vanmiddag ook even een klacht indienen, belachelijk dat die dingen gejat worden, en zowiezo ik vraag me af wat een postbode met een kinbeschermer moet...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers