Eeltplekje door kinkettinkje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 14:52

Ik stel deze vraag ook maar even hier, omdat mennen ook met kinkettinkje is, dus ik hoop dat jullie een antwoord weten:

Ik rijd dus vaak met hackamore (erop dan hè *LOL* ), en aan de achterkant loopt dus een kinkettinkje, waar soms erg veel druk op staat.
Nou lijkt het wel alsof mijn paard een eeltbult achter zijn kaak heeft gekregen, op de plek waar dat kinkettinkje ligt.

Is dat echt eelt of wat anders? en is het erg?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:49

moeilijk te zeggen want ik kan het zo vanaf de pc niet zien he?maar als je echt het idee hebt dat het door de kinketting komt kun je zo´n beschermertje om je ketting doen,te halen bij ruitersportzaak

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:24

Het kan ook dat je het kettinkje niet goed glad draait voor het rijden, dan krijg je een soort scherpe rand die in de kin "snijdt".
Het zou best kunnen dat een paard daar eelt op krijgt. Je zou een kinkettingbeschermer kunnen gebruiken of de kinketting vervangen door een leren "kinketting"

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 09:16

Het is een enkele kinketting, en geen dubbele. Ik kan er natuurlijk wel zo'n beschermding om doen, maar ja, dan gaat de werking van de hackamore voor een gedeelte weer verloren. Of heb ik dat fout?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:45

Of de werking dan verloren gaat kan ik zo niet zeggen. Je zou toch zeggen van niet. Maar ik denk ook dat het best wel eens een eeltplek kan wezen. Zou ik best logisch vinden iig.