Heb ik het recht om kwaad te worden? (lekke band)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Heb ik het recht om kwaad te worden? (lekke band)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 05:22

Een week voor kerst had ik een lekke band met mijn auto. Maar aangezien er een klein stukje met die lekke band gereden was, was de velg krom gereden. Reden om het te laten maken bij de garage. Deze garage zal hem hier noemen als X. X had mij ervan verzekerd dat ik mijn band of vóór het nieuwe jaar terug zou krijgen OF 6 januari uiterlijk! Nu had ik gistere (woensdag geen tijd gehad) om te bellen met de X om te vragen of mijn velg al klaar was. Nu had mijn broer voor me gebeld om te vragen hoe het nou zat. Na wat mikken en makken wisten ze hem te vertellen dat ze mijn velg daar nog hadden liggen en hem nog niet verstuurd hadden Stoom uit je oren , maar X zou dit nu gelijk wel regelen en mijn velg zou aan het einde van volgende week wel klaar zijn.
Dus ik kom thuis met de veronderstelling van yes mijn velg is klaar. Nou NOT, toen mijn broer mij het verhaal vertelde was (en ben nog steeds) ik dus enorm kwaad Stoom uit je oren Lips are sealed .
Ik weet mensen maken fouten, maar mijn velg is daar nu al een week voor kerst!! dat is nu dus 3 weken! Hij heeft daar dus al die tijd gelegen zonder maar iemand zich afvroeg van goh zouden we hier iets mee moeten of van die hij was..
Nu ga ik ze dus op een normale manier benaderen, maar ik ga hier dus wel eisen dat ik dus helemaal NIETS/ NOPPAS/FINITO aan ga betalen! (gaan ze hier niet mee accoord, dan ga ik voor een korting, minstens 55%.) Maar denken jullie dat ik hier wat mee kan bereiken? Of maak ik geen kans? Een klant is koning toch? ~~}>

Ps. Ik ga dus niet met de intentie om ruzie te maken, bellen naar X, maar puur om het feit dat HUN een fout hebben gemaakt, waar IK de dupe van wordt, dus vandaar de "verzachting!?" (in het oud hollands gezegd : gebruik maken van de situatie Bloos! )

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:21

Denk dat zij sterker staan dan jij Knipoog. Zij hebben de velg ... Als jij gaat dreigen is de kans heel reëel dat ze gaan zeggen van "hier mevrouw, heb je je velg, ga er maar ergens elders mee naar toe". Ik begrijp dat je er niet blij om bent, maar al bij al vermoed ik niet dat zij je gaan kadoo'tjes doen van 55% of zo ... denk dat je al zal mogen blij zijn met een kleine korting.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:49

Ik vind het wel een heel slordige fout. Ik kan me voorstellen dat je hier boos om bent.
Ik zou idd proberen om er je voordeel mee te doen, al denk ik wel dat Sonjabelgium gelijk heeft...

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:36

Het is ook een beetje afhankelijk of jij al klant bij hun was voor onderhoud e.d.

Natuurlijk kan je hun aanspreken op hun vergeetachtigheid en wat
hun nu voor je kunnen regelen om het goed te maken.
Ik denk niet dat je zoveel korting zal krijgen maar ja elke 10 euro is toch mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:40

Nou ik heb de desbetreffende garage gebeld en gevraagd om de leidinggevende. Deze heeft 100 maal zijn excuses aangeboden door te zeggen: sorry mevrouw en ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden hiervoor, ik heb de verantwoordelijke hier over (op een boze manier) aangesproken en dit zal niet meer gebeuren. Toen zei ik van ja u kunt wel sorry blijven zeggen, maar sorry dat ik het zeg, zo komt uw bedrijf niet echt proffesioneel over, dat begrijpt u zelf hopelijk ook wel. Kijk een fout is menselijk maar zoiets... Nou hier wist hij niets zinnigs op te zeggen behalve dat hij nu en vandaag gelijk met die leverancies aan de telefoon zou hangen om te kijken of iemand van het bedrijf hem dan niet persoonlijk kon ophalen zodra hij klaar was (dat scheelt alweer een hele week) Helaas zat korting er niet in voor me wel jammer k kon het iig wel proberen Haha! :p. Maar goed al met al verzekerde hij mij dat hij ging proberen om het dit weekend nog rond te krijgen en anders zou het UITERLIJK dinsdag klaar zijn en in zijn bezit weer zijn zodat ik mijn velg op kan komen halen.
Nou laat ik het hopen..
BleuStar (niet echt meer van toepassing maar goed) Ik heb mijn auto daar in september APK laten keuren. Dus ik stond nog wel in hun systeem.
Sonjabelgium.. Ik denk ook dat je absoluut gelijk heb nu ik er wat nuchterder tegen over sta en de meeste woedde beetje over is. Dat ik dus eigenlijk niets kan eissen en dat hun wel sterker staan, maar ja wie niet waagt wie niet wint Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:53

Ik heb medelijden hoor. En moest je ook nog tegen de wind in fietsen Tong uitsteken. Maar korting had ik niet verwacht, hoewel een klein beetje kunnen ze toch wel doen Haha!. Ben eigenlijk wel benieuwd waar je hem gebracht hebt *LOL* (breng ik ehm in ieder geval niet naar toe als mijn bakkie iets heeft

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:01

Ik ben er zelf wel zo één die het op het laatste moment nog's zou proberen zo van "een korting zou wel op z'n plaats zijn, ik heb m'n auto zo lang moeten missen door jullie geklungel" Haha! Ondertussen is de velg terug en willen ze ervanaf natuurlijk Al is het maar iets, het is iets hé Knipoog. En als je de poging niet doet ... Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:39

Misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen, maar je hoeft je auto toch niet te missen omdat er een band kapot / velg krom is ?
Reservewiel erop en rijden maar !
Of heb je zo'n thuiskomertje (mini-band) als reserveband ?
Als dat zo is, dan kan ik je van harte aanbevelen om een echt reservewiel aan te schaffen
Misschien is het een goede gelegenheid om een nieuwe velg + band aan te schaffen, dan kun je de andere als reserveband gaan gebruiken.

Al met al is het wel l*llig dat je zo lang moet wachten, dat had ook wel wat sneller gekund......