Morgen komt de vee arts voor kane zijn prik:drama

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Morgen komt de vee arts voor kane zijn prik:drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 22:22

Morgen is het weer zover Kane moet zijn jaarlijkse prikje hebben en dat vindt ie leuk

Eind december hadden ze al een poging gedaan die is mislukt Boos!
3 naalden krom en 1 kapot Verward

Waar het vandaan komt dat hij zo stierlijk irritant doet bij de vee arts is me een raadsel

Laatste keer moest meneer al in zijn bips geprikt worden omdat het in zijn borst echt niet lukte maar eind december was het helemaal een drama , hij gaat gewoon echt gericht in de aanval: trappen , bijten , platdrukken noem het maar op


Hebben jullie ook z'on lastig paard bij de vee arts ? en wat doen jullie eraan ???

groetjes mijke en kane

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:26

helpt een praam niet? of anders een verdoving?(hoe heet dat spul Sealin ofzo?)
maar voor zon dingen best wel aan de DA vragen
succes! *LOL*

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:32

Die van mij is ook lastig bij de veearts.
De veearts kon de laatste keer bij het enten de box niet inkomen of ze ging in de aanval.
Toen is hij rondjes met haar gaan wandelen op het erf, ze liep gewoon een paar rondjes mee en opeens zette hij de naald erin, hopla, en klaar!
Hij had natuurlijk al die tijd de spuit al startklaar in zijn hand... Lachen

Morgen moet de veearts bij haar bloedprikken Haha! , ik ben benieuwd ..!!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:36

M'n shetje is echt een draak als hij de dierenarts ziet. dan staat hij echt rechtovereind. een paar jaar geleden hebben we hem met z'n drieen beet moeten houden. en zelfs toen lukte het hem nog er bijna tussenuit te peren. tegenwoordig doen we toch maar de praam erop. dit is het enige wat helpt.

Bootjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:39

ik weet niet hoe mijn paardje reageert, hij word over ong. voor het eerst geent. ik ben benieuwd!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:49

Dierenarts voor het erf laten wachten,
zodat jij in zijn stal kan blinddoeken en pramen. Als je wacht tot de da al voor de stal staat ben je al te laat.
Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:50

Bekend probleem. Onze dierenarts doet het 'onderweg': ik haal het paard uit de wei, en onderweg naar de stal drukt de dierenarts zo gaandeweg, beetje nonchalant, de enting er in. Low profile dus. Sinds we het zo doen heb ik geen problemen meer. De eerste keer vond ik het wel eng trouwens...dacht als het nou niet lukt heb ik straks een loslopend paard. Maar dat viel mee dus.
Als je meer paarden hebt, doe je probleemgeval dan wel als eerste, anders wordt het niks!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:57

Wij hebben er ook zo een, rampzalig, hij krijgt de zenuwen van welke dierenarts dan ook. Truc is dat ik hem zelf spuit nu. Ben wel ervaren, want heb ook vaak koeien gespoten. Daarbij komt dat ik zelf diabetes heb, dus spuiten is me niet vreemd. Maar het werkt perfect. Hij is niet bang voor die spuit, maar voor de dierenarts denk ik. Of hij heeft het niet eens door, ik rommel wat met een borstel, spuit in de hand en klatsj, erin.
Heeft ie niet eens door.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:34

Kyra is heel bang voor de dierenarts en wordt helemaal wild als die dierenarts dan ook nog moet enten. Heb het nu twee keer meegemaakt, hoop dat het ooit minder wordt. Sammy weet ik (nog) niet hoe ze reageert.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:49

Heb mijn paard nu 1 jaar en hij is gisteren voor de 2e keer geent. Vorig jaar heb ik bloed laten afnemen, dat was geen probleem en meteen laten enten, dat was wel een probleem. Het bloed afnemen was nog oke, de eerste schrik, maar toen een tweede naald er aan kwam, zag hij het niet zitten en werd een draak.
Nu 1 jaar later was ik benieuwt, het ging maar om 1 prikje. Er kwam voor mij een vreemde veearts. Was ik wel blij mee, zo kon hij hem niet herkennen. toen we dus bij hem kwamen, begon het paard heel zeuwachtig met zijn beide voorbenen te stampen, om en om. Dit had ik hem nog nooit zien doen. Toen het prikje en een wortel voor de schrik.
Viel dus erg mee.
maar het stampen met de voorbenen is volgens mij toch een teken dat het paard in de gaten heeft dat er iets heel onaangenaams staat te gebeuren en gelijk heeft ie.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 07:24

bedankt voor jullie reacties en tips
ik zal vanmiddag laten weten hoe het gegaan is

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 07:45

Ben benieuwd! Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:13

Onze DA onderzocht ze eerst, kroelde gewoon bij alle drie in hun hals onder de manen, en terwijl ze aan het genieten waren vloog de naald erin en dan was het gewoon kwestie van de spuit erop en hupakéé ... erin ermee . Geen van de drie heeft een kik gegeven Knipoog Bij de vorige DA die met spuit tussen de lippen paard wou beetpakken had ik gewoon een paniekerig paard en één die zich niet liet vangen en zelfs uit de wei sprong Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:02

Die van ons zijn echt heel makkelijk.
Ik loop gewoon met de DA de merriewei in, houd voor de vorm even het halster vast en binnen een minuut zijn ze alle 2 gedaan.
Ook Ustinov geeft er helemaal niets om, knippert niet eens met z'n ogen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:17

Jordy kijkt terwijl hij een spuit krijgt nog even na of de DA nog iets te eten in zijn zakken heeft zitten.... Die vindt er dus niks aan.

Paard van een stalgenote gaat helemaal uit zijn panty als hij de DA ziet...
Slaan, bijten, recht overeind gaan staan (in stal...), niet erg fijn met een paard van 1.77.
Dat trucje met meelopen hebben ze ook al geprobeert, maar hij wil niet eens bij de DA in de buurt komen, en sleurt alles mee wat hij tegenkomt.
Nu gaat hij flink onder de sedalin (ook al een ramp om het erin te krijgen), en krijgt een praam op. Dan wordt hij op het erf geënt, zodat iedereen ruimte heeft om weg te komen....

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:20

Ach gut

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:46

ben ook benieuwd hoe t gegaan is Lachen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:02

Brenda is nu 2 keer geent in ongeveer 1-2 maanden (denk basis enting en een gewone ofzo)
De eerste keer was het gedaan voordat ik en brenda er erg in hadden.

De keer erop was een ramp! Brenda heeft grote benen en die gebruikt ze dan ook echt! Springen en trappen en de dierenarts mocht niet dichtbij komen. Toen heeft de eigenaar het zelf gedaan die mocht net iets dichter bij komen. En daarna was ze 1 brok spanning. En toen mocht ik haar troosten Ach gut

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:55

En hoe is het gegaan...?

Bij snowdon is het afhankelijk van de veearts.. Maar over het algemeen vindt ie een prikje in zn hals niets aan, alleen als zoiets bij zijn hoofd komt flipt ie helemaal Scheve mond

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:43

Rena vindt het wel erg eng , maakt het liefst dat ze wegkomt.
Gewoon snel en nonchelant doen alsof er niks aan de hand is ,
maar wel als een ijzeren vrouw vasthouden als ze weg probeert te sputteren , en het is gebeurd.

Ze moppert er wat angstige steigertjes uit en probeert weg te draaien ,
maar ik hou haar al kriebelend nonchelant muurvast op de plaats.

2 Weken geleden ofzo is ze weer gedaan , samen met de Fries van een stalgenoot.
Alle paarden op de overkant in de wei zoals altijd en hun 2 samen op stal...dat was dus al niks voor ze want dat zijn ze helemaal niet gewend Haha!

Toen kwam de veearts ... beetje kletsen voor de open deuren van de paardjes...spuit in orde maken ... met spuit in de hand volop in het zich blijven kletsen een paar minuten met stalgenoot , vlak oor Rena haar open deur met die spuit te zwaaien tijdens het gesprek *LOL*

Ik sta meestal naast haar met m'n hand in haar manen te kriebelen ,
daar kalmeert ze altijd van en daardoor krijg ik een warm contact met haar. Nu zat ik dus ook gewoon in die manen te kriebelen , en je voelde die pony steeds harder worden , hihihi.

Diertje bolde helemaal op van spanning , en toen veearts dan eindelijk kwam met die spuit die ze zo in de gaten hield was ze wel een beetje springerig en sprong de veearts opzij voor een maaiend merrie-been Haha!

Gelukkig bleek hij de spuit al gegeven te hebben ,
maar de pony stond nog steeds strak die spuit af te wachten Clown

Die hals wordt zo hard als steen dan en ze zet lekker die onderhals op.
Dan krijgen ze vaak die ader niet goed te pakken en moet het een paar keer over. Super dat deze man hem toch meteen te pakken had OK dan!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:48

mijn pony vind alles goed maar het paardje niet echt!!!

hij had een keertje een gezwel op zijn staart.Die moest er af worden gehaald. toen hebben we hem maar een verdovend middel gehad anders was er ook niks van terecht gekomen!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:21

mijn paard was eerst heel rustig en braaf bij de Da maar sinds dat ze 2x kort op elkaar koliek heeft gehad is ze nu wat onrustiger. Maar ze doet niks hoor, ze blijft mooi staan maar kijkt de Da eerst wat 'kwaad' aan.
Maar mijn pony die moeten we altijd in een hoek in zijn stal zetten en dan moet de DA 'darts' werpen Haha! . Die kan vreselijk te keer gaan tot hij ziet dat de DA de spuit terug vast heeft en dan is alles weer in orde Verward (ik krijg hem wel niet gevangen als hij ziet dat de Da erbij is )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:22

Ik heb 1 merrie die echt gevaarlijk is met een DA in de buurt.
Tegenwoordig zet ik haar in de opvoelbox met enten, dan is ze heel rustig.
De laatste keer in de stal enten heeft ze nog een voerbak van de muur af geslagen en er zijn al 2 dierenartsen die haar weigeren te behandelen zonder opvoelbox Scheve mond

In een trailer zetten wil ook wel eens helpen, staan iig de DA en de persoon die het paard vast houdt nog een beetje veilig...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37234
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:37

De merens die we hebben gehad was ook zo erg, niks hielp praam werd ze alleen maar gekker van, sedalin hielp totaal niet bij bijna alle dierenartsen flipte ze helemaal zo erg zelfs dat tijdens een kreupelheidsonderzoek ze eerst bijna een assistent doormiddentrapt en daarna de dierenarts vol tegen zijn schouder schopte. Alleen bij een dierenarts bleef ze altijd volkomen rustig.

Connor is echt gemakkelijk een thermometer steek ik erin zonder halster of wat dan ook en naalden wil hij het liefst uitproberen om te kijken of het eetbaar is.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:40

Nou mensen het was weer drama hoor Haha!
Kane lekker op stal gezet met wat hooi en zijn favo slobber en maar wachten op de vee arts ( wat al een heel drama was : 5 uur lang gewacht ) Ze bellen bij ons altijd een half uur van te voren als ze eraan komen zou vroeg in de middag worden dus toen ik om half 1 nog niets gehoord had ben ik maar naar stal gegaan om te kroelen met hem en zijn stal te doen

Maar goed om 5 uur was ze er dan en het feest kon beginnen :

Hij stond in stal en de veearts zou het wel ff in stal doen dus niet meneer ging paniek zaaien en de stal was echt te klein voor ons 3en andere manier ---> de veearts de stal uit bij de staldeur gaan staan en ik moest kane met zijn kont naar de staldeur zetten , dan zou ze hem in zijn kont enten maar als ie dan zou schoppen zou hij de staldeur schoppen

Nou mensen ik heb gevlogen in die stal , ze raakte alleen maar zijn kont aan met haar hand en meneer stond te stuitteren ( voor het eerst werd ik zelfs een beetje bang van hem Bloos ) maar gelukkig had kane snel door dat ik ook nog in de stal stond en probeerde hij door middel van zijn hoofd tussen mijn benen te steken te vluchten ofzo Verward Was op zich wel schattig rillend als een rietje met je hoofd tussen baasjes benen Lachen

Maar goed werkte dus ook niet , de vee arts mocht hem niet meer aanraken want dan was er paniek , terwijl ik alleen maar bezig was met hem gerust te stellen en dus overal lekker kroelen en hij liet alles toe van mij Lovers ( hij houd wel een beetje van me )


En aangezien ik het niet meer zo prettig vond om met een springend paard naast me te staan die het gemunt had op de veearts ( hij valt helaas gericht aan op de veearts ) hebben we dus een praam om zijn lip gedaan omdat we echt geen andere mogelijkheid meer zagen en echt veel geprobeert hadden maar niets lukte
en na 10 min vechten met een praam kon meneer braaf ( en met enige spanning ) in zijn bips geent worden

Dat zit er dus ook weer op Lachen Lachen
Laatst bijgewerkt door mickydo op 08-01-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt