Even m'n hart luchten !(best lang geworden)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Even m'n hart luchten !(best lang geworden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 22:18

Hallo allemaal , ik wil gewoon even m'n verhaal kwijt. Scheve mond
Sins 1999 staat bij mijn schoonouders thuis een pony van een manege waar ik altijd heb gereden en altijd op die pony. Omdat de manege ging sluiten werden alle paarden en pony's verkocht. Mijn schoonouders zochten nog een leuke rijpony voor m'n schoonzusje en ik had Shay toen nog niet , en wou wel erg graag een eigen paardje / pony. We hebben toen afgesproken dat hun de pony kochten en ik zou samen met m'n schoonzusje haar verzorgen en alles wat er nog meer bijhoord. Doordat ik de shetjes toen al wel had en nog op school zat , had ik niet elke dag tijd om naar haar toe te gaan. Dus spraken we vaste dagen af. Ik zou op vrijdag met haar gaan lessen op een andere manege en zodra de pony het gewend was, zou ook m'n schoonzusje erop gaan. Ook zou ik in het weekend haar verzorgen. Alles ging (zover ik dacht / wist) goed. Maar eigenwijs als ze zijn , ging eerst m'n onervaren schoonzusje die de pony helemaal niet kon en net een halfjaar reed met haar lessen op de manege. Met als gevolg dat het bij 1 les bleef omdat ze van de instructrice niet meer de les in mocht met het beestje Haha! . Een week later ging ik voor mijn 1e les met Soraya (de pony) naar de manege. Daar kreeg ik te horen dat ze dus al eerder in de bak was geweest. Maar goed , les gereden en alles ging netjes . Een beetje schrikkerig soms maar dat ging snel over. Totdat een maand of 2 later Soraya d'r erg vreemd ging gedragen Verward . Echt puur gericht bokken om je er af te gooien. Dat had ze nog nooit gedaan. Na 2 weken vechten kwam ik achter de oorzaak. Ik was dus de enigste die wat met haar deed. Huilen En dat was dus gelijk een vol uur werken en zaterdags longeren. Op dat moment heb ik ook gelijk besloten om zolang zij niets met haar deden te stoppen met lessen. Soray begon dus de link te leggen tussen het rijden en de spierpijn van de volgende dag. Ik voel me soms nog best schuldig dat ik het toen toch 2 weken nog heb geprobeerd met d'r Huilen , maar ik wist nergens van dat hun er niets meededen.
Met als gevolg dat toen ik er niets meer meedeed , ze dus helemaal stil stond. Uitmesten en poetsen dat ging nog net , maar verder helemaal niets. Ik ben toen vervolgens daar heel lang niet meer geweest omdat ik Soraya gewoon achteruit zag gaan.
Nu een paar jaar later heb ik Shay alweer 2 jaar en staat ze ook al 2 jaar bij m'n schoonouders en zie ik Soraya ook weer elke dag. Maar de 1e keer jemig............ gewoon een vette pony , met al het vuur wat in haar ogen zat verdwenen en totaal ongemanierd Boos! Ook het zwarte shetje (die er al eerder was dan Soray) erg vet en ongemanierd. Last gehad van hoefbevangenheid (puur door het te dik zijn)
Nu m'n schoonzusje meer rijervaring heeft , begint het bij haar vooral 'szomers te kriebelen om op haar te gaan rijden. Dan worden alle spullen weer van zolder geplukt en op Soray gelegen. Dan word er 2 weken lang gereden , gelijk een halfuur tot 3 kwartier (zonder enige conditie)En dan word ze weer 3 weken aan de kant geschoven als oud vuil. En dat wil dan wedstrijden met haar gaan rijden. Afgelopen zomer heb ik een hele planning voor m'n schoonzusje gemaakt waarin we samen Soray weer in conditie zouden krijgen op een rustige manier en zodat ze les kon nemen met haar op de manege. Dit ging de 1e week goed , de 2e week was ze een paar keer "ziek" , maar de 3e week ging het helemaal de mist in. Verdrietig Ik moest haar constant naar buiten slepen , nou dan gaat de lol er wel af als je iemand probeerd te helpen. En weer stond Soray stil , terwijl ze net weer conditie , een mooi lijf en het vuur in d'r ogen terug begon te krijgen. En daar doe je dan veel tijd in, waarvoor ? Vraag ik me dan af. Ik was in iedergeval wel blij dat ik Soray weer even heb kunnen rijden zoals het vroeger was..... met stukjes nog beter zelfs. Ze begon te reageren op een enkele kuitdruk en zelfs nagefelijk te lopen. Bloos
Maar het ergste vind ik nog wat ik een paar weken geleden te horen kreeg. M'n schoonmoeder had dus lopen vertellen op de manege dat ik dus helemaal niets met Shay doe. Ik die dus in de regen sta te longeren , elke dag ong. om half 10 thuis ben omdat ik uit m'n werk door 3 pony's ga doen en daarna pas ga eten. Elke dag een kwartier bezig ben met vuil uit sokken te halen. Sorry , maar dan ben ik echt in staat om te ontploffen ! Stoom uit je oren Omdat te horen te krijgen van iemand die het zelf al te veel moeite vind om 1x in de 3 weken d'r pony's te poetsen. Nog niet eens de moeite neemt om zelf uit te mesten , waar nog ruzie over ontstaat wie er vandaag aan de beurt is. Vorige week was het shetje kreupel , dat hadden ze nog niet ees gezien. Ik het gezegd en wat voor antwoord krijg je? Nou en? Kan ik ook niets aan doen. Soraya heeft al een keer koliek gehad, na een lang half uur werd de veearts pas gebeld.
Ik heb gelukkig in die 2 jaar dat ik daar weer ben een hele goede band gekregen met Soraya. En is het vuur weer een beetje gaan branden bij haar , de lichtjes in d'r ogen zijn tenminste weer terug. Ze luisterd naar mij erg goed en weet precies wat ze wel en niet kan doen. Waardoor ik in sommige situaties de baas ben over het paard van een ander. Dat geeft me wel een goed gevoel.
Soms voel ik me flink schuldig over dat ik haar door zulke mensen heb laten kopen , maar aan de andere kant weet je niet waar ze anders te recht had gekomen en ben ik toch weer blij dat ik haar elke dag nog kan zien . En dat als je de schuur binnen komt dat er 3 paarden dan blij staan te hinneken waarvan er maar 1 van mij is. (mijn shets staan namelijk ergens anders) Lovers

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:29

Hmmz, laat ze lekker banketstaaf, jij weet beter, toch? Lachen En bovendien weet ook ik en zo nog wel meer mensen dat je goed bezig bent voor Shayla! Ze ziet er toppie uit en is gezond!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:34

oh das wel erg banketstaaf ja, dat je oma tegen iedereen op de manege heeft verteld dat jij ineens de pony liet vallen. Ik vind het knap van je dat je ermee doorgaat. super Haha!
en dat andere meisje... laat 'r maar lekker links liggen. Zorg maar dat soraya je beste maatje wordt Knipoog

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:35

Ik vrees dat er weinig anders voor je op zit dan opnieuw maar weer gaan praten, en dan vooral met je schoonouders. Blijkbaar heeft je schoonzus niet DAT wat jij met paarden hebt. Dus toch maar weer nieuwe en haalbare afspraken maken. Alles is beter dan niet immers ?
Alles in je eentje proberen te doen zal toch neerkomen op het spreekwoordelijke "te veel hooi op de vork" Lachen

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 23:20

Het beste zou zijn als ik gewoon Soraya er ook nog bij zou kunnen doen , maar dan krijg ik inderdaad veel te veel hooi op m'n vork. Dan heb ik er 3 van mezelf en dan ook nog die van een ander doen. Hoe graag ik het ook zou willen. Misschien proberen te overleggen om Soraya ook te longeren , maar meer zou er niet van komen denk ik. Maar met deze mensen overleggen ??? Daar hebben ze geloof ik nog nooit van gehoord.
Of je krijgt een reactie van je zoekt het maar uit. Dat is dan je schoonfamilie ! Maar om te zeggen dat ik met m'n eigen paard niets doe , dat gaat mij te ver. En dan ben ik blij dat ik hier m'n verhaal kwijt kan !
Bokkes alvast bedankt ! OK dan!

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:41

Wat een vervelende situatie...

zou het misschien helpen als je voor Soraya een verzorgster kan vinden die een aantal dagen per week kan komen zodat jij weer echt met haar aan het werk kan?

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 00:38

Het vervelende is dat Soraya niet van mij is , maar dus van m'n schoonouders. Ik heb al een keer geprobeerd om te overleggen over een verzorgster , maar dan krijg je toch de wind van voren want ze doen er toch genoeg mee ? En van die reacties van : We moeten hier geen vreemden op het erf ! Echt waar geloof me overleggen kan je bijna niet met deze mensen. Misschien dat ik gewoon lekker niets moet zeggen , na m'n werk eerst de shetjes moet gaan doen , dan eten en vervolgens Shayla longeren en dan gewoon Soraya moet pakken en ook gaan longeren. Tong uitsteken Het is toch 's avonds en daar merken ze toch helemaal niets van. Ik denk nog niet eens dat ze het zullen zien dat ze na verloop van tijd is afgevallen. Zo erg letten ze nu op hun paarden. Verward

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:58

jeetje wat een verhaal....
ik vind het super van je dat je
al dat werk op je neemt OK dan!
en dat ze jou niet begrijpen en niet naar je willen luisteren onder het mom van ze zien er toch goed uit vind ik helemaal dom
en laat ze verder lekker links liggen jij weet wel beter toch

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 07:02

Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, Knipoog maar wat vindt je vriend hiervan? Kan die niets voor het beestje betekenen, of in ieder geval met zijn ouders praten? Lijkt me heel lastig als je hier niet uit kan komen met je schoonfamilie. Scheve mond

...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:45

Wat een vervelende situatie.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp, is waarom je in het begin van je verhaal helemaal bent gestopt met Soraya. Juist door longeren kun je de conditie opbouwen en als je rustig aan begint, hoeft dat geen spierpijn of andere klachten te geven.
Nu lijkt mij de beste oplossing om een verzorgster te zoeken. Kennen ze zelf niet iemand die Soraya enkele dagen per week zou kunnen doen? Misschien kun je afspreken er de eerste weken zelf bij te zullen zijn als de verzorgster komt. Op die manier kan je schoonfamilie aan dat meisje wennen en hebben ze niet het idee dat er een vreemde op het erf loopt...

* To Belg, or not to Belg *

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 16:54

Mijn vriend kan ook nou niet echt lekker met z'n ouders praten, en heeft zelf zo een instelling van : Het zijn mijn paarden niet , dus ik bemoei me er niet mee. De reden dat ik er toen meegestopt ben is dat we hadden afgesproken dat ik haar 2 a 3 dagen zou doen en hun de rest van de week. Dit omdat ik toen al m'n 2 shetjes had en die niet aan de kant ga schuiven. Dus al had ik toen doorgegaan , had ze 2 of 3 dagen achter elkaar moeten werken en de rest van de week weer stil staan. Dus daar schiet je ook niets mee op. Toen stonden m'n shetjes ook nog daar , maar een week nadat ze Soraya gekocht hadden moesten ze daar ineens weg van m'n schoonvader. Onder het mom van we hebben er geen plek voor (wat ik zwaar gelul vind als je op een boerderij woont, maar goed) Dus ook nog eens druk met het heen en weer rijden van de shets naar Soraya en weer terug.

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, belle_boef, DeGelukkige4, rocky_1995 en 12 bezoekers