Antie-slipmat onder je zadel????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Antie-slipmat onder je zadel????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:16

Bij Pjelk (Fjordenpaard met dus een lage schoft, ronde borstkas maar niet zulke brede schouders) heb ik het probleem zadels gauw naar voren schuiven. Nu heb ik een antie-slipmatje voor mijn nieuwe zadel waarmee al te erg schuiven voorkomen zou kunnen worden totdat het zadel zich naar Pjelk gevormd heeft en dan misschien wel goed ligt.
Zelf was ik niet zo weg van dit idee omdat het me heel vervelend voor het paard lijkt dat het zadel schuiven wil en dan dus misschien zelfs het matje op de rug laat schuren. Ik ken een pony wie het antieslipmatje zelfs zo irriteerde dat hij met zadel en al op de grond zou gaan liggen.
Hoe denken jullie hierover en heeft er misschien ook iemand ervaring met deze dingen?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:24

en een staartriem?die alleens geprobeerd?

zelf ken ik die matjes niet?
ik zou het gewoon zelf eens uitproberen,wie weet zit het wel lekker voor pjelk en is het harstikke fijn Lachen

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:26

Een zadel dat bij voorbaat al niet goed ligt, kan je echt niet van vorm laten veranderen door er een ander dek onder te leggen, een zadel vormt zich echt niet zomaar aan de rug van je paard. En als het zadel wel goed ligt, dan inderdaad een staartriem gebruiken, maar ik zou als ik jou was een kenner naar de ligging van je zadel laten kijken.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:33

YouKnowWho schreef:
Een zadel dat bij voorbaat al niet goed ligt, kan je echt niet van vorm laten veranderen door er een ander dek onder te leggen, een zadel vormt zich echt niet zomaar aan de rug van je paard. En als het zadel wel goed ligt, dan inderdaad een staartriem gebruiken, maar ik zou als ik jou was een kenner naar de ligging van je zadel laten kijken.


Mmm dat is juist het punt. Zelf heb ik ook mijn twijfels over die antieslipmatjes maar het is me juist aangeraden door de verkoopster van mijn zadel. Iemand van een ruitersportzaak die langskwam om het te passen en daar neem ik dan ook van aan dat zij deskundig genoeg is om zo`n advies te geven. Haar dochter gebruikt ook zo`n matje voor dr pony.