Is een harde bak slecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Is een harde bak slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 21:25

Wij hadden altijd een veel te zware bak, nu hebben we ander zand. Weer een ander probleem, bak is als hij nat is snel te hard. Als hij weer opdroogt dan, in de zomer is het goe

Laatst heeft mijn buurman er even doorgereden met een ding met puntjes (cultivator geloof ik), daarna super! is 3 weken geleden en nu weer hard. Mijn vader heeft erg weinig tijd om dat even te doen en mijn buurman heeft het ook druk genoeg.

Maar is een harde bak erg slecht voor je paard? Als het weer wat droger wordt gaan we er weer even met dat ding doorheen, maar tot dan zal ik het met een harde bak moeten doen.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:36

Ik weet niet at jij hard noemt, maar als de bak zo hard is als het gevroren heeft, is dit wel slecht ja.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:02

Het zand kleeft teveel aan elkaar en wordt daardoor een laag die als hij opdroogt in elkaar gaat zitten. Tis gewoon hard, maar niet zoals bevroren, dat lijkt mij logisch.
Niet echt dat je er in wegzakt, al is dit wel weer wat overdreven.

Maar hoe slecht is dit? Ik kan er namelijk voorlopig even niks aan doen en zit toch wat te dubben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:06

Werk op een te harde ondergrond kan o.a. leiden tot verbeend hoefkraakbeen.

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:10

Je krijgt versnelde slijtage van gewrichten.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:15

aan de andere kant, als het maar voor een korte periode is kan dat niet zoveel kwaad denk ik
*ik denk daarbij aan de koetspaarden die merdere uren per dag moeten draven over de verharde weg*